Linksys WRT54G icm Zyxel 2602R-D1A problemen

Pagina: 1
Acties:

• wlsgerri
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik beschik over een Linksys WRT54g (versie 5) wireless router en een Zyxel 2602R-D1A modem/router van Telfort (Tiscali).

Ik heb daarbij 1 pc die moet werken mbv een utp kabel en 1 laptop die wireless moet werken.

Wanneer ik de pc rechtstreeks op het Zyxel modem/router aansluit: geen probleem.
Wanneer de Linksys op de Zyxel zit en de pc op de Linksys, onstaan er problemen. De verbinding tussen de Linksys router en PC is in orde (er is verbinding), maar er is geen internet mogelijk.

Nu komt dit probleem, heb ik gelezen, vanwege het feit dat zowel de Zyxel modem een routerfunctie als de Linksys (router-router dus).

Nu is mijn vraag of iemand weet hoe ik dit alles in moet stellen om mijn verbinding werkend te krijgen.

1 van de apparaten schijnt in bridged mode te moeten gaan werken oid? Meer weet ik niet.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Kijk hier eens.

Linksys DHCP of routering probleem?

Je moet wel even duidelijk weten of je via een PPPoA of PPPoE verbinding inlogt op je ISP. De onderstaande link bespreekt PPPoA 'half bridge' oplossing (de modem logt zelf in met je ISP via wachtwoord en username) maar geeft het externe IP door aan je computer/router.

Bij een full bridge neemt de router alles over van de modem dus ook het inloggen, en is feitelijk je modem onzichtbaar geworden. Dit kan dus niet met een PPoA verbinding.

Je kan ook overwegen om je linksys router als accespoint te houden en dus niet de als DHCP server. Dit is ook iets wat ik veel tegen kom.

Ik kan je aanraden om wat tijd op de verschillende forums te besteden en je een beetje bekend te maken met de netwerk wereld. Het is lastig en duurt even maar dan langzaam komt het. Ik ben zelf ook zeker geen expert.

ik hoop dat je hier mee weer een stapje verder komt.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 13:37
Wil je het simpel houden dan zet je de linksys als wap neer, hoe doe je dit.
Heel simpel,

Zet de dhcp uit in de linksys geef hem een ip in de range van je zyxel en steek dan een kabel vanuit de linksys in 1 van de LAN poorten van de linksys.

Wil je de zyxel enkelt als modem hebben moet je onder opties

Network -> wan -> Internet acces setup.

Pull down menu'tje openen en dan bridge kiezen en dan vervolgens de rest regelen met de linksys.

Laat maar weten of het werkt.

Verwijderd

Hallo ik heb dezelfde problemen als Stanleygerritse en ben hele tijd bezig zonder resultaat.
Nu begrijp ik dat het heel eenvoudig kan maar voor een leek als mij is meer uitleg nodig.

Wat bedoel je met "ip in de range van je zyxel" graag voorbeelden. Ik hoor je reactie.

Zyxel ip is 192.168.1.254
Lynksis ip is 192.168.1.1

Wat moet het worden?

alvast bedankt
Groet

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 16:24 ]

• TRAXION
  • Laatst online: 07-03 13:37
Nou zoals je aangeeft is de range nu al hetzelfde was je dan nog moet doen is de dhcp server in het linksys router uitzetten en dan een kabel van lan naar lan prikken.

• job
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Of je volgt gewoon deze link: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Leuk voor de Topicstarter aangezien in die link de boel geillustreerd is met plaatjes van juist die specifieke linksys router.
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:20:
Wat bedoel je met "ip in de range van je zyxel" graag voorbeelden. Ik hoor je reactie.

Zyxel ip is 192.168.1.254
Lynksis ip is 192.168.1.1

Wat moet het worden?
In jouw specifieke geval zitten beiden apparaten al in dezelfde range (192.168.1.x). Je moet alleen even kijken welke ip adressen je zyxel uitdeelt. Je wilt niet dat een pc een ip adres krijgt die de linksys al heeft. Wil je op veilig spelen geef de linksys als adres 192.168.1.253.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 13-02-2009 01:42 ]

Pagina: 1