Ik heb bezig een select lijst uit een txt bestand op te bouwen.
nu leest hij een text document uit met het volgende script.
Nu bouwt hij mijn lijst (straatnamen) netjes op in een select box. maar ik wil hem graag laten opbouwen per letter. dus alle straatnamen die beginnen met de letter a in een aparte array. letter b, letter c etc etc.
dus ik zoek een functie om de array '$your_array' te laten sorteren per letter wat ik wil. ik ben al een tijdje aan het zoeken naar oplossingen maar weet eigenlijk niet goed welke sorteer optie in php ik hier het beste voor kan gebruiken.
ik hoef geen kant en klare code van iemand. als ik maar op weg kan worden geholpen met welke soort functie dit het beste kan doen...
dank is alvast groot!
nu leest hij een text document uit met het volgende script.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $your_file = "register.txt"; //open the file $read_your_file = @fopen($your_file, "r") or die ("Couldn't Access $your_file"); //create a variable to hold the contents of the file $contents_your_file = fread($read_your_file, filesize($your_file)); //array of file contents $your_array = explode("\n",$contents_your_file); //close the file fclose($read_your_file); //counts the number elements in the property_categories array $num_elmnts_array = count($your_array) ; |
Nu bouwt hij mijn lijst (straatnamen) netjes op in een select box. maar ik wil hem graag laten opbouwen per letter. dus alle straatnamen die beginnen met de letter a in een aparte array. letter b, letter c etc etc.
dus ik zoek een functie om de array '$your_array' te laten sorteren per letter wat ik wil. ik ben al een tijdje aan het zoeken naar oplossingen maar weet eigenlijk niet goed welke sorteer optie in php ik hier het beste voor kan gebruiken.
ik hoef geen kant en klare code van iemand. als ik maar op weg kan worden geholpen met welke soort functie dit het beste kan doen...
dank is alvast groot!