Ik ben thuis een beetje aan het rotzooien met iSCSI. Ik heb een iSCSI target gemaakt naar een 10 GB groot bestand. Vervolgens geconnect naar dit target met iscsiadm. Vervolgens gemount en geformateerd als ext3.
Nu zou natuulijk de kracht van iSCSI moeten zijn dat je drives groter moet kunnen maken zonder al te veel moeite. De vraag is hoe doe ik dit? Ik heb al heel veel lopen zoeken maar ik kan het serieus niet vinden. Kan ik er gewoon lege data achter plakken met dd en dan resizen met resize2fs.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| epia:/raid/iscsi# file myharddisk.img myharddisk.img: x86 boot sector; partition 1: ID=0x83, starthead 1, startsector 32, 19529696 sectors epia:/raid/iscsi# ls -altr myharddisk.img -rw-r--r-- 1 root root 10000000000 2009-02-11 06:26 myharddisk.img epia:/raid/iscsi# grep sdd /etc/mtab /dev/sdd1 /mnt/iscsi1/sdd1 ext3 rw 0 0 epia:/raid/iscsi# |
Nu zou natuulijk de kracht van iSCSI moeten zijn dat je drives groter moet kunnen maken zonder al te veel moeite. De vraag is hoe doe ik dit? Ik heb al heel veel lopen zoeken maar ik kan het serieus niet vinden. Kan ik er gewoon lege data achter plakken met dd en dan resizen met resize2fs.