Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Oeps, Mezelf buitengesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 10:16
Haha, lekker dom dus.

De situatie is het volgende: ik ging testen of ik de computer maar op bepaalde tijden kon laten inloggen. Ik heb 2 gebruikers, Administrator en een gebruiker met Admin rechten.

Tijdens het prutsen heb ik de Administrator account gedisabled, en de gewone account met 'NET USER [usernaam] /times' ingesteld dat alle tijden verboden zijn.

Is er een manier om een van deze twee accounts te herstellen? Ik kan dus uberhaupt niet meer inloggen. Wat ik geprobeerd heb is de herstelconsole, maar hierin werkt het NET commando niet. Verder heb ik een beetje rondgezocht hier, maar de meeste buitengesloten-topics hebben een iets andere aard, en mij dus niet verder geholpen.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
als je de account gedisabled hebt kun je volgens mij door twee keer op ctrl+alt+delete in het inlog scherm te drukken, en dan met je administrator account inloggen wel weer inloggen. Dat kan iig als je account "verlopen" is nog wel (dan zie je hem niet weer in het inlog venster, maar kun je op die manier nog wel inloggen)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 10:16
Ik ga eens kijken.. :)
trinite_t schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:07:
als je de account gedisabled hebt kun je volgens mij door twee keer op ctrl+alt+delete in het inlog scherm te drukken, en dan met je administrator account inloggen wel weer inloggen. Dat kan iig als je account "verlopen" is nog wel (dan zie je hem niet weer in het inlog venster, maar kun je op die manier nog wel inloggen)
Nee dat is niet het geval. Bij mij staat administrator uberhaupt niet in het inlogscherm, als ik de administrator account benader is het altijd op deze manier.

Edit: die bootcd ziet er goed uit.. Er staat bij de features iig dat hij ook accounts kan unlocken. Ik ga het vanmiddag proberen. (ik ben nu niet thuis)

[ Voor 8% gewijzigd door Bio op 11-02-2009 09:15 ]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Jo-hannes schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:14:
[...]

Nee dat is niet het geval. Bij mij staat administrator uberhaupt niet in het inlogscherm, als ik de administrator account benader is het altijd op deze manier.
Dat is idd zo. Maar ik kon (toen ik nog windows gebruikte) als ik accounts disablede (zo'n vinkje in systeem beheer) op die manier nog wel inloggen. :X

[ Voor 14% gewijzigd door trinite_t op 11-02-2009 09:19 ]

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 07:51

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij was dit nog wel goed terug te vinden door zelf te [search=windows account unlocken] of [google=reset windows account] ;)

anywaus, dit is niet echt een topic waardig inmiddels.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.