Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Software niet te installeren op Vista (wel op XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe (Vista) Laptop en daar wil ik mijn gitaarsoftware op installeren. Dat gebeurt echter niet. Ik klik op het installatieicoontje en ik moet toestemming geven. Dat doe ik dan en hoor dat er wat gebeurt maar vervolgens scheidt hij er mee uit en gebeurt er dus niks van installatie. Ik heb al geprobeerd om UAC uit te schakelen maar dat mag ook niet baten. Op XP kon ik het zonder problemen installeren. Iemand een idee wat te doen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Heb je al eens gekeken op de site van de maker van de software of de versie die je probeert te installeren uberhaupt werkt onder Vista? Misschien is er wel een update beschikbaar. Al eens op Google gezocht of er anderen zijn die dit probleem ook hebben gehad, en misschien al een oplossing hebben gevonden?

Geef ons ook eens de naam van de software, zoekt wat makkelijker, de meeste mensen hier zijn voor zover ik weet niet helderziend (toch, anyone?!?).

Ik vermoed in elk geval dat je gewoon simpelweg een versie hebt die niet compatible is met Vista.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Al op de site van de leverancier van de software gekeken of de software überhaupt Vista compatible is, of dat er misschien 'known issues' c.q. een compatibiliteits-updates zijn ?

Al geprobeerd de software in compatibiliteits-modus te installeren ?

Verwijderd

Toevallig sonar studio ?
Die werkt pas vanaf versie 6 goed met met vista.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat moeten wij hier nu van zeggen? Je geeft niet eens aan om welke software het precies gaat. Zoals reeds gezegd heb je wel eerst eens bij de software ontwikkelaar gekeken of de software (versie) wel geschikt is voor Windows Vista?

Ik moet zeggen dat je dat toch vaak ziet, men schaft maar wat aan, maar onderzoekt niet of wat er aangeschaft wordt wel doet wat men er mee wil doen. Wanneer blijkt dat de software niet geschikt is voor Windows Vista, niet direct Microsoft de schukd geven, dit is namelijk de verantwoording van de betreffende software ontwikkelaat of de consument om na te gaan of het allemaal wel bij elkaar past.

Maar in iedergeval met de informatie die je hier nu geeft kunnen wij/Tweakers bijzonder weinig.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Software zijn 2 pakketten Guitar Rig 3.2 en Revalver MK3 en ze zouden het volgens de makers op Vista moeten doen.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En dus heb je uiteraard al contact opgenomen met de helpdesk van de leverancier v/h pakket met de vraag waarom 't dan bij jou niet werkt ...
Pagina: 1