Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software om herstel DVD te maken

Pagina: 1
Acties:

• demasterbaas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 10:24
Ik heb al aardig wat gegoogled en een paar oude topics door zitten kijken, maar een simpele oplossing is er denk ik niet...

Is er een programma waarmee je simpel een bootable restore DVD kan maken?

Voor de duidelijkheid, ik bedoel: Een programma dat een image van je C schijf samen met een restore programma naar 1 DVD brandt, wat in geval van nood simpel alles weer naar de "fabrieks" instellingen kan zetten...

Ik zie allemaal guides van Ghost, bootfloppen, configsyssen autoexeccen en Nero dingen, maar ik kan me niet voorstellen dat er niemand een all-in-one programma van heeft gemaakt!!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-11 20:34
Norton Ghost doet dit, een image maken van je hd, waarna je hem met een restore schijfje terug kan zetten.

• demasterbaas
dus dat restore schijfje bevat ook het image? of moet dit dan op een andere partitie/externe hd staan?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

demasterbaas schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:21:
dus dat restore schijfje bevat ook het image? of moet dit dan op een andere partitie/externe hd staan?
Je kan hem er wel bij branden, maar het is verstandiger dat niet te doen. Als je Norton Ghost koopt krijg je een image van een rescue/restore CD, maar je images staan normaal ergens anders (externe harde schijf of DVD)>

Alles op 1 DVD is helemaal niet zo handig met steeds grotere C-partities tegenwoordig.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• demasterbaas
oke, dan worden het twee schijfjes...

alleen, kan je met die rescue/restore CD ook een image maken? of alleen terugzetten. heb niet zoveel behoefte aan een geinstalleerde ghost in mn installatie namelijk.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

demasterbaas schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:30:
oke, dan worden het twee schijfjes...

alleen, kan je met die rescue/restore CD ook een image maken? of alleen terugzetten. heb niet zoveel behoefte aan een geinstalleerde ghost in mn installatie namelijk.
Nee, je moet het installeren. Probeer anders Acronis Trueimage, al doet die het ook met installatie.

Echter, dit kun je makkelijk zelf uitproberen, er zijn trialversies van de verschillende softwarepakketen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Sorry voor de bump, maar ik heb eenzelfde issue, maar net iets anders (of het wordt mij van bovenstaande info gewoon niet helemaal duidelijk hoe en of het werkt 8)7).
Ik zoek dus een programma waar ik mijn verse, 'kale', install van Vista mee op een bootable DVD kan zetten, zodat ik als ie crasht of weer dichtgeslibt (het blijft Windows :P) is gewoon de image van de DVD kan terugzetten, op een HDD waar nog geen OS opstaat.
De kans zit er redelijk in dat de image op een andere (waarsch grotere) HDD teruggezet gaat worden.
Kan dat ook met Ghost, of een ander programma?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ghost Dog schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:18:
Sorry voor de bump, maar ik heb eenzelfde issue, maar net iets anders (of het wordt mij van bovenstaande info gewoon niet helemaal duidelijk hoe en of het werkt 8)7).
Yep, gewoon Norton Ghost of Acronis Trueimage. Helemaal niet verschillend aan de eerdere vraag, probeer het maar eens uit :)

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

gambieter schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 02:18:
Yep, gewoon Norton Ghost of Acronis Trueimage. Helemaal niet verschillend aan de eerdere vraag, probeer het maar eens uit :)
Zal ik doen, dank! _/-\o_

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Pagina: 1