PHP IDE op Mac OSX

Pagina: 1
Acties:
  • 1.348 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik zoek een goede PHP IDE (liefst met javascript / jQuery support) welke ook goede ondersteuning moet bieden voor html en css voor op Mac OSX 10.5.

Nu had ik Aptana geprobeert, maar deze geeft boot problemen, ook heb ik hem als plugin in eclipse geinstalleerd, maar dit werkte ook niet bepaald naar behoren. Daarna heb ik Zend Studio bekeken maar dit voelt zo 'onnative' aan, duidelijk trager dan native applicaties en qua interface is het ook niet je van het. (Alle programma's gebasseerd op eclipse eigenlijk).

Ik zoek dus geen simpele editor ala Coda (hoewel dit echt een mooie native app is). Maar een volledige IDE met syntax error herkenning, autocomplete e.d. FTP mogelijkheden is ook een must.

Voor windows (ex windows gebruiker ;) ) gebruikte ik phpDesigner2008 welke ik werkelijk een geniale applicatie vond.

Prijs maakt me niet zoveel uit in een goede IDE werkt alles zoveel fijner, dat is priceless ;) Er moet wel een trail beschikbaar zijn uiteraard, anders kan ik niet kijken of hij wel aan mijn eisen voldoet.

Dreamweaver wordt het niet, dat is nouwelijks uitgebreider als Coda en heeft ook geen php syntax error ondersteuning e.d

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 10-02-2009 23:50 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Met software engineering heeft dit weinig te maken :) Dus ik tik je topic door naar Programming.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

TextMate, heeft alles behalve de FTP :)
Als je dat echt nodig vindt kun je daar ExpanDrive voor gebruiken, daar mee kun je SSH en (S)FTP servers mounten in Finder.

Maar de uitgebreide bundels, macro's en snippets maken TextMate echt fantastisch :)
Ik zou de trail downloaden en even een kijkje nemen naar een paar screencasts.

[ Voor 39% gewijzigd door daniëlpunt op 11-02-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

Kettrick

Rantmeister!

Ik zou toch nog even proberen aptana werkend te krijgen,dat doet precies wat je wil :). Wat gaat er mis als je het op wil starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
daniëlpunt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:
Als je dat echt nodig vindt kun je daar ExpanDrive voor gebruiken, daar mee kun je SSH en (S)FTP servers mounten in Finder.
Textmate is inderdaad een hele coole editor. Heerlijk snel en niet al te veel geheugenverbruik. Nadeel is misschien de prijs, maar daar valt nog wel over heen te komen.

Een andere optie, vooral als je wat meer serieus aan de gang gaat met PHP en wilt gaan debuggen met Xdebug enzo, is Netbeans. Ik gebruik Netbeans op zowel OS X en Windows en voor mij is het een ideale IDE. Ondersteuning voor FTP, Subversion, CVS en Mercury en Xdebug maakt het voor mij een van de betere IDE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
dev10 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:44:
[...]

Textmate is inderdaad een hele coole editor. Heerlijk snel en niet al te veel geheugenverbruik. Nadeel is misschien de prijs, maar daar valt nog wel over heen te komen.

Een andere optie, vooral als je wat meer serieus aan de gang gaat met PHP en wilt gaan debuggen met Xdebug enzo, is Netbeans. Ik gebruik Netbeans op zowel OS X en Windows en voor mij is het een ideale IDE. Ondersteuning voor FTP, Subversion, CVS en Mercury en Xdebug maakt het voor mij een van de betere IDE's.
Netbeans naam komt me bekend voor, eensch kijken :)
daniëlpunt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:37:

Maar de uitgebreide bundels, macro's en snippets maken TextMate echt fantastisch :)
Ik zou de trail downloaden en even een kijkje nemen naar een paar screencasts.
Ik zal textmate eens proberen het leek meer op een notepad++ variant, maar het is dus meer :)
RoeLz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:42:
Ik zou toch nog even proberen aptana werkend te krijgen,dat doet precies wat je wil :). Wat gaat er mis als je het op wil starten ?
In het MacOSX gedeelte heb ik daar een topic over lopen zie: Aptana crashed met error code 11 (Java probleem?)

Maar dat is ook weer icm eclipse, wat niet bepaald snel hier werkt. En ook niet echt fijn oogt in vergelijking met andere Mac applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Als je een IDE wil zit je toch wel vast aan eclipse op het moment. Anders ben je op zoek naar een texteditor waarbij naar mijn bescheiden mening textmate de beste is :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Netbeans? Heeft vrij sterke PHP ondersteuning op dit moment, en een erg fijne IDE (moet voor mij alleen zijn meerdere erkennen in Visual Studio)

Edit: ik vind Netbeans zelf een stuk fijner dan Eclipse, al helemaal voor PHP code, in Java is Eclipse dan wel vrij sterk (totdat je forms wilt maken)

[ Voor 34% gewijzigd door roy-t op 11-02-2009 10:20 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke Zend studio heb je geprobeerd? Ik heb 5.5 en die is op Mac super! Versie 6 vind ik minder werken, daarom blijf ik "gewoon" bij 5.5. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:17:
Welke Zend studio heb je geprobeerd? Ik heb 5.5 en die is op Mac super! Versie 6 vind ik minder werken, daarom blijf ik "gewoon" bij 5.5. :)
Eensch. Alleen jammer dat 5.5 niet meer doorontwikkeld wordt, waardoor de javascript support (en straks PHP6) niet aanwezig zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PHP 6? Met PHP 5.3 ga je al genoeg features missen in je oude IDE. B)

En het is logisch dat het niet doorontwikkeld wordt, alleen zou het wel leuk zijn als ZS 6 en PDT iets meer vaart hadden (en PDT niet kreupel gehouden wordt ivm productdifferentiatie)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Zal Mac OSX wel opnieuw installeren, heb te veel Java problemen om welke ide dan ook te draaien zo te zien, netBeans laat het opstartscherm geneens zien.

Ik hoop dat het werkt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:43:
Zal Mac OSX wel opnieuw installeren, heb te veel Java problemen om welke ide dan ook te draaien zo te zien, netBeans laat het opstartscherm geneens zien.

Ik hoop dat het werkt iig :)
Huh, OSX opnieuw installeren omdat Java het niet doet...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:52:
[...]

Huh, OSX opnieuw installeren omdat Java het niet doet...? :+
Jep, je hebt namelijk geen aparte installers voor zover ik weet, en met de update kan je een nieuwere versie binnenhalen, maar ik had de nieuwste al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
ik weet niet waarom je coda een simpele editor noemt... svn e.d. ingebouwd! toch mijn favo voor de Mac. Op het werk heb ik een windows bak met phpDesigner... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:44:
[...]

Jep, je hebt namelijk geen aparte installers voor zover ik weet, en met de update kan je een nieuwere versie binnenhalen, maar ik had de nieuwste al.
offtopic:
Googlen naar "mac reinstall java"
Moet toch wel te vinden zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Mmm mja had toen volgens mij ook al gezocht, anyways hij is klaar met de reinstall, en ben nu met timemachine mijn bestanden aan het terugzetten, wat werkt dat toch geniaal :9~

Daarna zal ik Aptana weer eens een probeertje geven :) Op windows was het zeker geen raar product. :)

--

Aptana werkt nu trouwens ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 11-02-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip spam

[ Voor 64% gewijzigd door RobIII op 19-12-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Deze thread is bijna ouder dan het internet zelf, maar PHPStorm is inderdaad de beste IDE voor PHP.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickH89 op 19-12-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
PatrickH89 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:15:
Deze thread is bijna ouder dan het internet zelf
Dat dus. Zullen we oude koeien voortaan laten waar ze horen @Verwijderd ? Vooral als je hier komt om je eigen product lekker te spammen.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 19-12-2017 14:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.