Wifi Router

Pagina: 1
Acties:

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07-2025
Beste Tweakers,

mijn verhaal
Ik heb afgelopen weekend UPC aangevraagd voor digitaal telefonie en Internet.
Nou heb ik een PS3 boven in me hobby kamer staan en er is jammer genoeg geen vaste Internet aansluiting mogenlijk zonder enige gootjes te maken.

UPC bood mij een wifi+router aan van de waarde 59,- euro en beaamde dat deze wifi+router beter was dan hun modem+wifi functie.
Ik wil graag online kunnen game op de PS3 via wifi alleen ben ik bang dat de meeste goedkope wifi apparatuur niet sterk genoeg is om de verbinding constant te houden.

Vraag
Ik zou graag willen weten wat voor soort wifi+router ik zou moeten nemen tussen de 50,- a 100,- euro voor een sterke stabiele verbinding om goed online te kunnen spelen via de PS3
Router word in de meterkast geplaatst en de PS3 staat op de 1ste verdieping.

Alvast bedankt

MvGr, brandon

• hohoho
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-10-2025
Een maat van mij heeft een Edimax WiFi Gigabit Broadband Router werkt perfect kost rond de 80 euro;)
snelheid tot 300 mbps ofso

[ Voor 12% gewijzigd door hohoho op 12-02-2009 19:19 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de Cisco (Linksys) WRT160N, super dingetje,

Wat ik je aanraad is de productreviews op Tweakers eens goed te lezen, In jouw prijsklasse zijn er redelijk veel te vinden,

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik ga nooit een grote fan worden van WiFi om te gamen. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar overweeg eens powerline communication. Tegenwoordig heb je setjes rond de €100.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eens. Iedere router levert bedraad betere prestaties dan de beste draadloze router/NIC combo op vlak van ping, throughput en stabiliteit. Throughput is voor gamen van vrijwel verwaarloosbaar belang (games verbruiken geen Mbits/s aangezien er (wereldwijd) maar weinig mensen zijn met een upload van meer dan 256kbps), maar latency en stabiliteit des te meer.

Kwel jezelf niet, gebruik een UTP. Als je geen zin hebt om gaten te boren, bevestig gewoon een kabel langs de plint van de trap naar boven toe :z

Edit:
Vergeet niet dat Powerline meuk (sowieso alles wat het ethernetsignaal bridget) latencies en dus ook lag doet toenemen.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 12-02-2009 22:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07-2025
dion_b schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:24:
Eens. Iedere router levert bedraad betere prestaties dan de beste draadloze router/NIC combo op vlak van ping, throughput en stabiliteit. Throughput is voor gamen van vrijwel verwaarloosbaar belang (games verbruiken geen Mbits/s aangezien er (wereldwijd) maar weinig mensen zijn met een upload van meer dan 256kbps), maar latency en stabiliteit des te meer.

Kwel jezelf niet, gebruik een UTP. Als je geen zin hebt om gaten te boren, bevestig gewoon een kabel langs de plint van de trap naar boven toe :z

Edit:
Vergeet niet dat Powerline meuk (sowieso alles wat het ethernetsignaal bridget) latencies en dus ook lag doet toenemen.
Begrijpbaar maar stel je is voor dat het echt totaal niet mogelijk zou zijn en dat wifi de enige oplossing is.
Is er dan een Wifi-Router zonder teveel poespas (zoals firmware verandering) dus plug and play op de markt wat enigzins in de beurt zou kunnen komen van wired? qua stabiliteit, ping.

Wat zouden jullie recommanderen?

Alvast Bedankt

MvGr, Brandon

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niets is "echt totaal niet mogelijk". Waar er een wil is, is een weg. Is de wil er niet, tja, dan houdt het op... maar moet je ook niet raar opkijken als het dus ondermaats presteert.

* dion_b heeft laatst via via een zeer vergelijkbaar verhaal gehoord van het zoontje van de directeur van een behoorlijk groot bedrijf...

Kabeltjes mochten niet want dat was ouderwets. Zoonlief bleef maar klagen van slechte WoW prestaties, dus nieuwe PC gekregen. Maar PC was het probleem niet, lagspikes bleven z'n spel verneuken :z

Wil je dat toch voor lief nemen: wat dacht je van een beetje eigen inzet te tonen, bijvoorbeeld door op www.smallnetnbuilder.com wat reviews te lezen enzo. Qua bereik en throughput is er flink wat verschil, maar de lag spikes en verbindingsproblemen zul je in alle gevallen in zekere mate houden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Simpele oplossing : Devolo - netwerk via stopcontact.

http://www.routershop.nl/search/devolo/

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is al genoemd, en voegt ook al latency toe, al is het minder erg dan bij WiFi

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1