Ik kan plotseling niet meer modden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geachte (of eigenlijk lieve ;)) adjes,

ik heb een klein probleem: ik kan op tweakers.net plotseling niet meer modden. Ik ben dan wel niet bepaald een die-hard modderator, maar als er berichten staan die "naar mijn mening" een te hoge/te lage score hebben (bijvoorbeeld bij nieuwe reacties) wil ik nog wel eens modereren. Serieus dus.
Op de een of andere manier kan ik dat al een paar dagen niet meer. (Ik heb even gewacht of het probleem zich vanzelf zou oplossen...) Toch zou ik genoeg Tweakotine (113) moeten hebben om te mogen modden en mijn penalty ratio is kleiner dan 0.1

Het zou in mijn ogen aan drie dingen kunnen liggen:
1. Er zit iets fout in de software. (lijkt me sterk)
2. Ik heb iets misdaan (ik zou niet weten wat) en nu zijn mijn modderatorrechten afgenomen. Stel dat dat toch het geval is: sorry! En uit nieuwsgierigheid: Wat was er dan niet goed?
3. Zoals zovelen begrijp ik die onmogelijk blackbox, waarmee de tweakotine- en karmawaarden worden uitgerekend, niet. ;)

Ik zou het zeer op prijs stellen als er iemand even naar zou willen kijken. Thanx.

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check even een paar zaken :

- Ben je ingelogd?
- Heb je nog modpunten?
- Wat is je penaltyratio?
- Heb je gereageerd in de thread die je wilt modden?
- Is de thread al oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 23:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Je modpoints zijn op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Nou, daar wordt snel naar gekeken! Door Femme zelfs! Bedankt voor de moeite. Alleen nu begrijp ik één ding niet (want ik heb eerst goed geprobeerd uit te zoeken hoe het zat voordat ik hier postte):

In de moderatie-FAQ staat:
Per dag kunnen maximaal 60 tweakotine punten omgezet worden naar moderatie punten.
Mijn tweakotine-waarde is hoger dan 60 én ik kan al een paar dagen niet modden, dus (ook) vandaag zijn er geen 60 tweakotine-punten omgezet. Of is het zo dat na het omzetten van tweakotine in modpunten de tweakotine-waarde niet afneemt? Want dat zou veel verklaren...
Al met al was het dus toch reden 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik weet niet waarom je geen modpunten had. Ik heb vandaag de nieuwe berekening doorgevoerd (punten wordt nu afgetrokken van de laatste dag waarop er ongebruikte modpunten zijn). Je modpoint telling klopt nu ook weer.

Als je nu in je modpoint overzicht kijkt (http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Modpoints) kun je zien dat je wel modpoints hebt gekregen in de afgelopen week. Veel van die punten zul je gekregen hebben via je tweakotine.
Mijn tweakotine-waarde is hoger dan 60 én ik kan al een paar dagen niet modden, dus (ook) vandaag zijn er geen 60 tweakotine-punten omgezet. Of is het zo dat na het omzetten van tweakotine in modpunten de tweakotine-waarde niet afneemt? Want dat
zou veel verklaren...
Het is 60 per dag, dus als je over een hele week precies 420 tweakotine punten hebt waarvan elke dag precies 60 dan krijg je ook elke dag 60 modpunten.

Tweakotine wordt niet beïnvloed door je modpunten of wat je daar mee doet, andersom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
[off-topic]
Jij slaapt ook echt alleen als het je uitkomt, hè! Ik kan dat wel waarderen; ik zou dat ook wel willen (en doe dat ook vaak), alleen het is niet altijd mogelijk...
[/off-topic]

Het is nu inderdaad allemaal weer in orde. Ik was net 'AMD in de grote wereld' aan het lezen en opeens had ik weer 81 modpunten. Leuk, dat overzichtstabelletje trouwens, ik wist niet dat dat bestond. Ik zie dat ik afgelopen woensdag best wel zwaar heb zitten modden; daar zal het wel aan liggen. Dan begrijp ik het toch nog niet helemaal, want volgens de tabel (81 modpoints, 82 moderaties, 81 ongebruikt:?) zou ik inderdaad geen modpoints meer over moeten hebben. Maar volgens mij had ik die woensdag veel meer modpoints (boven de 100 als ik het mij goed kan herinneren).

Laat ook maar zitten, het werkt nu en ik zal het wel nooit begrijpen ;). Ik wil wel even zeggen dat ik het erg kan waarderen dat er op dit onmogelijke tijdstip serieus naar gekeken wordt en dat er ook iets aan gedaan wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aha, nu snap ik ook waarom je 0 modpoints had :).
Dan begrijp ik het toch nog niet helemaal, want volgens de tabel (81 modpoints, 82 moderaties, 81 ongebruikt) zou ik inderdaad geen modpoints meer over moeten hebben.
Gebruikte moderator punten worden afgeschreven van de laatste dag dat er ongebruikte modpoints zijn.

Je kunt deze week 80 punten hebben gekregen en er 100 hebben gebruikt, omdat je de week daarvoor meer moderator punten had. De punten worden afgeschreven van de laatste dag van de week of de eerstvolgende dag dat er nog ongebruikte moderator punten zijn. Ongebruikte modpoints != Modpoints - Moderaties op dezelfde dag (voorheen wel, sinds vannacht niet meer).

De moderaties die je nu doet worden afgetrokken van de punten van dinsdag 20 februari. Totdat die punten op zijn, dan worden de punten van woensdag opgemaakt enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Niet online
Heej, ik begin het nu ook te begrijpen! It all makes sense: ik dacht dat het een recent probleem was, ik had al eerder op het 'Lieve Adjes' forum gekeken, maar daar stond niets recents. Nu je die post van ecteinascidin omhoog heb gehaald zie ik dat het probleem al langer speelde.

Waarom heb ik er persoonlijk dan eerder niet veel van gemerkt?
Ik heb de afgelopen week erg druk gehad (dus minder pageviews) en ik zit al een paar dagen met een modempje (bij mijn ouders thuis) in te bellen i.p.v. 10 Mbit LAN (wederom minder pageviews).
Vroeger had ik dus zoveel pageviews (met de bijbehorende tweakotine) dat de 'terugval' in modpoints niet opviel; nu ik tijdelijk wat minder vaak ben gekomen, valt het wel op.

Het is maar goed dat het is opgelost; ik vind de berekening zo veel logischer.

Al met al blijkt tweakotine toch verslavender te zijn dan ik dacht; moet er dan volgens de wet eigenlijk geen waarschuwing op de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vroeger had ik dus zoveel pageviews (met de bijbehorende tweakotine) dat de 'terugval' in modpoints niet opviel; nu ik tijdelijk wat minder vaak ben gekomen, valt het wel op.
Yep, daarom is het nu gefixt :). Zolang je dagelijk ongeveer evenveel modpoints verzamelde en gebruikte, waren de gebreken van de vorige modpoint berekening nauwelijks merkbaar. Dat is wel het geval als er op één dag heel veel modpoints worden gebruikt en de daaropvolgende dagen erg weinig modpoints worden binnengehaald. Na een paar dagen ontstond er dan een probleem waardoor het mogelijk was om een negatief aantal vrije modpoints te hebben :).
Al met al blijkt tweakotine toch verslavender te zijn dan ik dacht; moet er dan volgens de wet eigenlijk geen waarschuwing op de frontpage?
Hehe :D.
Pagina: 1