Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 22:32
Ik heb eigenlijk last van een tweetal probleempjes. Ik zou graag weten of hier meer mensen last van hebben of dat iemand evt. suggesties heeft om ze op te lossen.

1) Op de eerste plaats start mijn computer altijd 2x op. Daarmee bedoel ik dat als ik de power knop indruk dat hij dan opstart en net voor POST stopt voor een seconde en vervolgens weer gewoon opstart zoals het hoort.

Het lijkt een beetje op het fenomeen dat Asus borden hebben als je overklok niet goed is en hij gaat rebooten. Alleen krijg je dan bij de 2de reboot de keuze tussen: "press F1 for entering bios" en "press F2 to continue with default settings". Deze keuze krijg ik dus niet aangezien mijn OC gewoon stabiel is en hij daar gewoon mee opstart.

2) Ik kan in het bios alleen maar gebruik maken van de 2 standaard opslag mogelijkheden voor OC profielen. Het OC profiel programma om settings op bijv. een USB-stick op te slaan werkt niet. Ik heb gehoord dat dit gebeurd wanneer je RAID array gebruikt. Maar klopt dat? Ik gebruik verder geen SAS ofzo.

Alvast bedankt voor de suggesties!!!!

EDIT:
Probleem 2 schijnt te komen door het inschakelen van RAID. Hierdoor is ineens het OC profile programma niet meer toegankelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door K1LL3RB33 op 11-02-2009 09:59 ]