Geachte lezers.
Specs vooraf:
Asus P5N32 SLI SE Deluxe
(Dual Gbit Lan)
Intel Core 2 Duo E6600
2GB Crucial DDR2-667 (Slots 1A en 1B, 2A en 2B waren leeg)
Asus GeForce 7600GT
WD 500GB SATA2 HDD
Fortron 600 Watt voeding
2 DVD Branders
Kast: Thermaltake Soprano
(recent nog met stofzuiger bijlangs geweest)
Mijn computer heeft het de laatste tijd niet makkelijk.
Al een tijdje krijg ik BSOD's, verschillende meldingen.
Ik kreeg een reeks errors over geheugen, ik verwijderde de beide DIMM's omde beurt. Met 1 van de 2 startte de comp. weer op, met de andere een reeks piepjes, en niks startte op.
Ok, dan gaan we verder werken met alleen DIMM 1.
En zo ging het een tijdje stabiel door.
(voor de duidelijkheid: nu dus bovenstaande specs, -1GB ram)
Toen ineens startte mijn PC niet meer op, de partitietabel was weg, nieuwe HDD erin, Win XP 32 erop, recoverprogramma en alle gegevens van men oude HDD kunnen terughalen, ToC was gewoon weg.
Nu draait de comp. op de nieuwe HDD, de ander zit er nog wel in.
En zo ging het een paar weekjes stabiel door.
Nu krijg ik weer BSOD's.
2 verschillende, afwisselend.
1 ging over ipnat.sys.
Ik googlen, Windows Firewall.
Ik zet Windows Firewall uit, die error komt niet meer terug.
Nu nog een andere.
0x0000009c (0x00000000, 0xf771b050, 0xf2000040, 0x00000080)
Ik googlen, MSKB: De processor heeft een fout aangetroffen en deze doorgegeven aan Windows.
Kan een processorfout zijn, kan een koelerfout zijn, kan een geheugenfout zijn en nog wat onduidelijker dingen.
Ik verder googlen, kan een probleem met je modem zijn.
Ik heb geen modem.
Ik heb men 2e NIC en een niet-geïnstalleerd USB apparaat uitgeschakeld in apparaatbeheer.
Ik verder googlen, erg uiteenlopende verhalen.
- 1 ging over de geheugendump, maar ik weet niet precies hoe ik deze moet vinden en uitlezen.
Nu heb ik 3GB DDR2-800 aangeschaft (kost toch niet zoveel meer), en haal ik morgen de Arctic Cooler 7 Pro van een maat van me op (hij moest toch met de stock cooler omdat het niet pastte op zijn MB)
Heeft 1 van jullie nog ervaring, ideëen of suggesties, of weet 1 van jullie of de geheugendump me nu helpt en hoe ik die naar voren kan halen?
Grtz!
Rob
Specs vooraf:
Asus P5N32 SLI SE Deluxe
(Dual Gbit Lan)
Intel Core 2 Duo E6600
2GB Crucial DDR2-667 (Slots 1A en 1B, 2A en 2B waren leeg)
Asus GeForce 7600GT
WD 500GB SATA2 HDD
Fortron 600 Watt voeding
2 DVD Branders
Kast: Thermaltake Soprano
(recent nog met stofzuiger bijlangs geweest)
Mijn computer heeft het de laatste tijd niet makkelijk.
Al een tijdje krijg ik BSOD's, verschillende meldingen.
Ik kreeg een reeks errors over geheugen, ik verwijderde de beide DIMM's omde beurt. Met 1 van de 2 startte de comp. weer op, met de andere een reeks piepjes, en niks startte op.
Ok, dan gaan we verder werken met alleen DIMM 1.
En zo ging het een tijdje stabiel door.
(voor de duidelijkheid: nu dus bovenstaande specs, -1GB ram)
Toen ineens startte mijn PC niet meer op, de partitietabel was weg, nieuwe HDD erin, Win XP 32 erop, recoverprogramma en alle gegevens van men oude HDD kunnen terughalen, ToC was gewoon weg.
Nu draait de comp. op de nieuwe HDD, de ander zit er nog wel in.
En zo ging het een paar weekjes stabiel door.
Nu krijg ik weer BSOD's.
2 verschillende, afwisselend.
1 ging over ipnat.sys.
Ik googlen, Windows Firewall.
Ik zet Windows Firewall uit, die error komt niet meer terug.
Nu nog een andere.
0x0000009c (0x00000000, 0xf771b050, 0xf2000040, 0x00000080)
Ik googlen, MSKB: De processor heeft een fout aangetroffen en deze doorgegeven aan Windows.
Kan een processorfout zijn, kan een koelerfout zijn, kan een geheugenfout zijn en nog wat onduidelijker dingen.
Ik verder googlen, kan een probleem met je modem zijn.
Ik heb geen modem.
Ik heb men 2e NIC en een niet-geïnstalleerd USB apparaat uitgeschakeld in apparaatbeheer.
Ik verder googlen, erg uiteenlopende verhalen.
- 1 ging over de geheugendump, maar ik weet niet precies hoe ik deze moet vinden en uitlezen.
Nu heb ik 3GB DDR2-800 aangeschaft (kost toch niet zoveel meer), en haal ik morgen de Arctic Cooler 7 Pro van een maat van me op (hij moest toch met de stock cooler omdat het niet pastte op zijn MB)
Heeft 1 van jullie nog ervaring, ideëen of suggesties, of weet 1 van jullie of de geheugendump me nu helpt en hoe ik die naar voren kan halen?
Grtz!
Rob