Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
xvanwaart schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:29:
Hmmm... ga het toch vragen. Moet ik deze drivers slipstreamen in de windows CD oid? Op een USB stickje zetten werkt niet aangezien hij deze niet herkent tijdens de installatie.
Als je kunt slipstreamen is het wel makkelijker, want de Windows installatie ondersteunt alleen floppy drives als driver bron. Dus tenzij je een (usb-) floppy drive hebt liggen, kun je beter slipstreamen.

[Voor 41% gewijzigd door Room42 op 07-06-2009 14:06]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Tweakermaster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 23:10
Leuk topic. Ik heb het nog niet helemaal doorgelezen. Ik heb een vraagje.
Ik wil graag Windows 7 draaien, alleen vind hij dan diverse drivers niet. Kan iemand mij
vertellen waar je deze drivers kan vinden?

Anoniem: 250381

hey allen,

Ik heb al een aantal maanden de nc20. en ik ben der ook zeer tevreden mee.. behalve op 1 punt.

Het is namelijk zomer en dan wil ik graag buiten zitten met laptop.
Alleen kan ik dit niet omdat ik het beeldscherm gewoon amper kan zien.
Het spiegelt zoooo onwijs. Ik kan ehct nauwelijks kijken wat ik typ.
Ik zet de verlichting al op zijn max.. maar nog is het turen naar het beeldscherm.

Hebben andre hier ook last van? zoja.. wat hebben jullie als oplossingen?
Werkt zo'n "Anti Glare LCD screen Protector"hier goed voor?

alsvast bedankt,
Melanie

het hele laptopscherm is trouwens ook net een spiegel.
ook als ik binnen zit.. vind ik het al vervelend..dat ik zoveel in de laptop kan zien...

ik snap ook niet waarom samsung geen matscherm heeft gedaan.. dat werkt toch veel beter?
welke mafkees heeft nou weer een spiegelend scherm bedacht ;(

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-12-2022

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Anoniem: 250381 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:47:
welke mafkees heeft nou weer een spiegelend scherm bedacht ;(
het verkoopt beter. als mensen in de showroom een matte naast een glimmende zien wil de meerderheid een glimmende.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:05

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Daarbij aan te vullen:

De consument gaat dan voor de 'mooiere kleuren'. Dat was in ieder geval mijn ervaring als verkoper. Het verschilt wel per merk. Bij het ene merk notebooks kan je je scherm als spiegel gebruiken, de ander valt reuze mee. Zo kan ik totaal niet met m'n Asus in de zon werken terwijl ik dat wel met de XXODD kan.

lol de samsung is inderdaad net een spiegel. jammer dat uiterlijk voor functionaliteit gaat.
mij boeit zo'n glimmend beeldscherm niet.. vind het alleen maar lastig dus.

maargoed, hebben jullie ervaring met zo'n screen protector?

Ik zou het namelijk wel zonde vinden als ik niet in de zon kan.. of gewoon buiten zeg maar..
anders is die functie van die lange batterijduur ook zo zinloos..
had ik net zogoed een laptop kunnen nemen met mindere batterijduur 8)7

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:04
Ik heb een vraagje.

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor internetten, word, email ed, wat geen probleem moet vormen voor deze laptop. Alleen wat ik ook vaak doe is een mp4 film streamen met Tversity naar mijn 360, is dit ook mogelijk met de nc20 ? Aangezien de film word ge-transcode bij Tversity en dan naar de xbox word verstuurd. Mijn internet is er snel genoeg voor, zelfs draadloos (kan ook gewoon aan kabel leggen natuurlijk).

Alvast bedankt!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:04
kickje ? O-)

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-01 21:50
Anoniem: 250381 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:34:
Ik zou het namelijk wel zonde vinden als ik niet in de zon kan.. of gewoon buiten zeg maar..
anders is die functie van die lange batterijduur ook zo zinloos..
had ik net zogoed een laptop kunnen nemen met mindere batterijduur 8)7
Nu heb ik zelf niet zoveel laptops/netbooks in mijn handen gehad om goed te kunnen vergelijken, maar ik kan zelf prima werken in de zon met de NC20. Ja, het scherm spiegelt behoorlijk. Echter de brightness kan echt fel. Misschien moet je jezelf ook afvragen hoe vaak je in de felle zon zit, en hoeveel last je er nu daadwerkelijk van hebt. Maar dat is natuurlijk een afweging die je zelf moet maken.

Steam: -MiDe- BattleTag: MiDe#2179 Discord: -MD-#1579

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:38
Idem hier... heb de NC20 van het weekend ontvangen. Het scherm spiegelt, maar het is nog altijd beter dan de Dell laptop van het werk....

• -MD-
Zijn er overigens nog Tweakers die een andere harde schijf in de NC 20 hebben gestopt? Ik heb zelf de HDD vervangen voor de Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS. Helaas gaat dit niet helemaal zonder problemen.

Bij opstarten wordt de HDD meestal niet herkend. In het bios staat dan dat er geen HDD is. Soms pas na 5 keer booten wordt de HDD herkend. In het bios is er niet veel te sleutelen m.b.t. de HDD. Als de schijf herkend wordt dan werkt het verder prima. Totdat je standby of de slaapstand gebruikt, dan bij het ontwaken heb ik hetzelfde probleem. De HDD spint ook niet op. En als jij dat dan al wel doet, dan heb ik het idee dat het te laat is. Ik kan het bootproces niet vertragen. Maar het gekke is dat het ook wel eens wil voorkomen dat de HDD meteen gaat spinnen bij het inschakelen van het systeem en het vloeiend start, of dat het biosproces traag is en uiteindelijk het systeem alsnog opstart.

Ik heb de originele HDD geprobeerd en die doet het nog steeds zonder problemen. Heel vreemd. Deze schijf is overigens de 2e, de vorige heb ik teruggebracht omdat ik dacht dat het aan de HDD lag. Maar nu weet ik het echt niet meer. Ik heb het idee dat ik iets simpels over het hoofd zie. Alle FAQ's van Seagate heb ik al doorgenomen en gezocht hier op Tweakers maar vooralsnog niets gevonden...

Iedere keer meerdere malen moeten booten is op den duur echt irritant... :O

• Flozem
In de bios drukken op:

Fn + F11
Fn + F12

Dit geeft twee advanced tabs. Zelf heb ik die gebruikt om memory settings (mhz / CL / burstmode) in te voeren. Dit helpt je misschien verder met je harddisk. Zorg wel dat je weet wat je aanpast.

Verschil tussen originele en nieuwe HD:
SATA 1.5Gb/s vs SATA 3.0Gb/s
8MB buffer vs 16MB buffer

Misschien moet je hiervoor iets manueels instellen. Check later vandaag wel even in de bios wat evt van toepassing kan zijn.

[Voor 31% gewijzigd door Flozem op 21-08-2009 08:10]

• -MD-
Flozem schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:03:
In de bios drukken op:

Fn + F11
Fn + F12

Dit geeft twee advanced tabs. Zelf heb ik die gebruikt om memory settings (mhz / CL / burstmode) in te voeren. Dit helpt je misschien verder met je harddisk. Zorg wel dat je weet wat je aanpast.

Verschil tussen originele en nieuwe HD:
SATA 1.5Gb/s vs SATA 3.0Gb/s
8MB buffer vs 16MB buffer

Misschien moet je hiervoor iets manueels instellen. Check later vandaag wel even in de bios wat evt van toepassing kan zijn.
_/-\o_ Flozem _/-\o_, bedankt voor deze tip! Even een uitleg voor Tweakers die hetzelfde probleem kunnen ondervinden: Ik heb in één van de advanced tabs de optie 'Sata GenI/II' gevonden. Deze optie stond op 'GenI'. Deze kan worden gewijzigd naar 'Auto', 'GenI' of 'GenII'. Na deze gewijzigd te hebben naar 'GenII' werkt het herkennen van de schijf vooralsnog zonder problemen.

• Flozem
Graag gedaan... had helaas wat minder tijd vandaag. Maar ik zie dat ik in ieder geval niet meer in de bios hoef te zoeken... ;)

• CLB
  • Niet online
Voor mensen die deze kleur en vormen aanspreken is er ook... [Ervaringen] Samsung N510
(jaja in de TS staat een zwart plaatje, maar hij komt er in dezelfde parelmoer witte kleur als de NC20)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Philflow

Philflow

MistaDevine schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:58:
Zijn er overigens nog Tweakers die een andere harde schijf in de NC 20 hebben gestopt? Ik heb zelf de HDD vervangen voor de Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS. Helaas gaat dit niet helemaal zonder problemen.
De 7200.4 kent allerlei problemen. Zie ook hier een voorbeeld: productreview: Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS review door Pindamann. Apple heeft zelfs een speciale firmware moeten uitbrengen.

Als je hem nog kunt ruilen zou ik voor de WD5000bevt gaan. Net zo snel, goedkoper en stiller.

[Voor 3% gewijzigd door Philflow op 31-08-2009 10:10]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:05

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topicstarter
Je link werkt alleen niet? :$

• -MD-
Philflow schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 10:09:
[...]

De 7200.4 kent allerlei problemen. Zie ook hier een voorbeeld: productreview: Seagate Momentus 7200.4 ST9500420AS review door Pindamann. Apple heeft zelfs een speciale firmware moeten uitbrengen.

Als je hem nog kunt ruilen zou ik voor de WD5000bevt gaan. Net zo snel, goedkoper en stiller.
Hmmm... Het is vaak geluk/pech hebben met die dingen. Ik heb alleen de neiging om altijd erg enthousiast iets te willen hebben met daarbij het bijbehorende fenomeen ongeduld. Wellicht als ik me beter had ingelezen was ik inderdaad voor de WD gegaan ;).

Opzich ben ik erg tevreden met die Seagate. Helaas maakt die van mij ook af en toe een geluidje. Het is niet regelmatig. Soms uren niets, soms 2x per uur. Het is geen tik en het is geen piep. Maar hoe ik het wel moet omschrijven weet ik ook niet, maar een 'plop'-je komt er het meest in de buurt. Klinkt dat logisch?

Overigens houdt de batterij het bij mij 3u uit met wifi, brightness op 80%, muziek en continu surfen. Ik hoop dat er nog een 9-cell komt. Die zou ik dan zeker aanschaffen want die 3u is net iets te kort als je een avondje op de bank zit of wat tikwerk op het werk. Verder ben ik blij dat ik toch voor de N20 ben gegaan en niet voor de N10, het scherm en bijbehorende resolutie bevalt me uitstekend en ik kan met de ramplank prima overweg.

Link werkt bij mij prima :)

• Flozem
Zit zelf erover te denken komende Kerst een 80GB Intel SSD te kopen... werkt sneller, is schokbestendig, zuiniger en geeft minder warmte af. Voor 150 EUR max moet ik tzt toch wel eentje op de kop kunnen tikken.

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:54
Flozem schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 06:57:
Zit zelf erover te denken komende Kerst een 80GB Intel SSD te kopen... werkt sneller, is schokbestendig, zuiniger en geeft minder warmte af. Voor 150 EUR max moet ik tzt toch wel eentje op de kop kunnen tikken.
Ik betwijfel of ze dan al gezakt zijn tot 150 euro, maar ik zat over hetzelfde na te denken. Kan iemand bevestigen dat die Intel schijf inderdaad in de NC20 gaat werken? Heeft iemand 't toevallig al geprobeerd?

• CLB
  • Niet online
Een Postville SSD'tje zit rond de 200 euro voor 80 GB versie en de Crucial met 64GB kost rond de 120,-
Dus die 150,- ga je denk wel redelijk redden..

@ Ghost81: Waarom zou 't niet werken? Als jij je aan de standaard 2,5" maat houdt met de goede aansluiting

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Flozem
Tja - stel dat ie niet werkt, dan kan ik mijn desktop een major upgrade geven. Een SSD voor de boot partitie / windows 7 en wat applicaties is nog altijd vele malen sneller (en stiller) dan mijn huidige 320GB Seagate 7200rpm schijven.

Anoniem: 303442

Ik heb een vraagje. Ik heb een 'laptop' nodig voor mijn studie. Nou wil ik dus niet zo'n grote en 12" lijkt me een goeie maat. De Samsung NC20 lijkt me daarvoor dus uitermate geschikt. Maar even een paar vraagjes:

- Ik wil er veel mee internetten, msn'en, en tekstverwerken etc. Youtube zou wel fijn zijn als ie dat goed afspeelt. Dat moet geen probleem zijn toch?
- Kan ik deze aansluiten(thuis) op mijn 22" monitor?

En verder nog een vraagje over mobiel internet. Weten jullie wat is een goeie snelheid is? Ik wil er geen films mee downloaden ofzo maar ik wil wel dat het lekker snel werkt.

• Philflow

Philflow

Anoniem: 303442 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:33:
- Ik wil er veel mee internetten, msn'en, en tekstverwerken etc. Youtube zou wel fijn zijn als ie dat goed afspeelt. Dat moet geen probleem zijn toch?
- Kan ik deze aansluiten(thuis) op mijn 22" monitor?
Youtube HD zal, verwacht ik, wel een probleem zijn. Techreport.com heeft een uitgebreide review van de NC20 waar het aan bod komt.

Een 22" monitor aansluiten kan, maar alleen via VGA.

Tip: kijk ook naar de Acer 1810T, die is veel sneller, heeft HDMI en Windows Vista + 7.

Anoniem: 303442

Philflow schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 16:38:
[...]

Youtube HD zal, verwacht ik, wel een probleem zijn. Techreport.com heeft een uitgebreide review van de NC20 waar het aan bod komt.

Een 22" monitor aansluiten kan, maar alleen via VGA.

Tip: kijk ook naar de Acer 1810T, die is veel sneller, heeft HDMI en Windows Vista + 7.
Goeie tip, zag ik ook staan bij de Dynabyte. Dan zou ik eventueel wel gaan voor de 13" versie, 11' vind ik net wat te klein.

• Philflow

Philflow

Anoniem: 303442 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:34:
[...]
Goeie tip, zag ik ook staan bij de Dynabyte. Dan zou ik eventueel wel gaan voor de 13" versie, 11' vind ik net wat te klein.
't is trouwens 11.6", scheelt weinig met 12".

• Flozem
Tip: Probeer ze alletwee even - de bouwkwaliteit van de Samsung was voor my doorslaggevend t.o.v. de Acer. En check de Samsung N510 - stond recent in de folder van Mediamarkt voor 499 EUR. Scheelt dan maar 50 EUR op de NC20 en die moet HD content met gemak kunnen spelen.

• CLB
  • Niet online
Ervaringen daarmee vind je hier: [Ervaringen] Samsung N510

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-12-2022
Weet toevallig iemand of het wifi-gedeelte WPA2 ondersteund?

Kepi_nl

• arnoud_h
  • Laatst online: 22-01 17:51
Ja dat doet ie.

• rabor
Dank je.. :) ..& besteld.

Kepi_nl

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Flozem schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:14:
Tip: Probeer ze alletwee even - de bouwkwaliteit van de Samsung was voor my doorslaggevend t.o.v. de Acer. En check de Samsung N510 - stond recent in de folder van Mediamarkt voor 499 EUR. Scheelt dan maar 50 EUR op de NC20 en die moet HD content met gemak kunnen spelen.
Twijfel nu ook tussen de N510 en de NC20. Is er iemand die een advies kan geven welke te kopen? Ze lijken zoveel op elkaar :(

E-Developing

• Philflow

Philflow

Batsies schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:31:
[...]
Twijfel nu ook tussen de N510 en de NC20. Is er iemand die een advies kan geven welke te kopen? Ze lijken zoveel op elkaar :(
Ze zijn eigenlijk totaal verschillend. De een heeft graphics power de ander niet.

Wil je gamen? Wil je 1080p video afspelen? Dan N510.

Ik zou trouwens ook naar Acer 1810T kijken, is goedkoper dan Samsung N510 maar heeft voor de meeste toepassingen wat meer power en gaat 8 uur mee op de accu. Alleen op games wint de N510 het.

[Voor 21% gewijzigd door Philflow op 12-09-2009 01:26]

• arnoud_h
Philflow schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:24:
[...]
Ik zou trouwens ook naar Acer 1810T kijken, is goedkoper dan Samsung N510 maar heeft voor de meeste toepassingen wat meer power en gaat 8 uur mee op de accu. Alleen op games wint de N510 het.
En op bouwkwaliteit. De N510 vind ik veel steviger aanvoelen.

Samsung geeft twee jaar pickup & return garantie (en 1 vol jaar op de batterij).

• Philflow

Philflow

arnoud_h schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:03:
[...]
En op bouwkwaliteit. De N510 vind ik veel steviger aanvoelen.
Ja mee eens, op bouwkwaliteit wint de Samsung het. Maar voor mij is de bouwkwaliteit van de Acer voldoende.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Naar de winkel gegaan en ze uitvoerig bekeken ne toch uiteindelijk voor de acer gegaan, denk dat ik maar verkas naar een ander topic :).

Reden voor acer:
Zelfde prijs (499 bij mm), sneller., windows vista (later win7), helaas was deze er niet in het wit, maar zwart is ie ook prachtig

E-Developing

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ghost81 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:08:
[...]
Ik betwijfel of ze dan al gezakt zijn tot 150 euro, maar ik zat over hetzelfde na te denken. Kan iemand bevestigen dat die Intel schijf inderdaad in de NC20 gaat werken? Heeft iemand 't toevallig al geprobeerd?
Van de week een Intel X25-M Postville ingebouwd in mijn NC20 en werkt als een tierelier.

• BoopMeister
  • Laatst online: 27-01 16:11
Deze middag ook maar een NC20 besteld.
Toch vraag ik me nog wat af.
Ik doe een Informatica-opleiding in Enschede. Hierbij gebruiken we voornamelijk Eclipse om te programmeren, werkt deze nog een beetje snel (of iig "normaal") op een NC20? Heb er al naar gezocht, alleen veel commentaar gevonden dat programmeren op een klein scherm niet fijn is. (Algemeen op een netbook, dat zal met deze niet zo zijn, mijn huidige laptop heeft een zelfde resolutie en dat gaat prima.)
En draait Windows 7 hier ook fatsoenlijk op? (Is niet noodzakelijk, XP is ook gewoon prima.)
Ik snap dat het geen snel dingetje is, maar als je het zou vergelijken met een desktop systeem, waar zou het ongeveer gelijk aan staan.. Pentium 4, langzamer, sneller?

• Philflow

Philflow

BoopMeister schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:12:
Ik snap dat het geen snel dingetje is, maar als je het zou vergelijken met een desktop systeem, waar zou het ongeveer gelijk aan staan.. Pentium 4, langzamer, sneller?
Aangezien de Nano over het algemeen iets sneller is dan een Atom, komt het neer op ongeveer een Intel Pentium 4 2.40GHz http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

robertwebbe

Robert Webbe

@BoopMesiter;
Voor studenten geldt meestal nog een ander belangrijk criterium, de gebruikstijd. Veel gewone laptops hebben 2-4 uur gebruikstijd, netbooks meestal langer. En speciaal als je er een beetje op let, kun je ze wel vinden voor 6-8 uur. Op school / college is er meestal (nog) geen mogelijkheid voor iedereen om je computer op de stroom aan te sluiten en je wilt natuurlijk niet je continu zorgen maken of je batterij het wel volhoudt.

Dan kun je misschien beter consessies doen aan de processorkracht, opslagcapaciteit en schermgrootte, allemaal elementen die invloed hebben op het energieverbruik.

http://www.robertwebbe.nl

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
holy crap wat wordt er een boel rommel geinstalleerd :? 8)7

MCAFEE is eraf, het ding was niet vooruit te branden zo na de eerste install..
Please enlighten me, wat kan er echt weg aan samsung frutsels?

Mijn Eee 701 was stukken sneller op deze manier :|

en klopt het dat de lader loeiheet wordt?

[Voor 8% gewijzigd door paQ op 13-10-2009 22:14]

• Room42
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:52:
holy crap wat wordt er een boel rommel geinstalleerd :? 8)7

MCAFEE is eraf, het ding was niet vooruit te branden zo na de eerste install..
Please enlighten me, wat kan er echt weg aan samsung frutsels?

Mijn Eee 701 was stukken sneller op deze manier :|

en klopt het dat de lader loeiheet wordt?
Je kunt Windows wellicht gewoon opnieuw installeren? Schoner kan niet! :) Moet je wel even kijken waar vanaf. Als je een USB cd-drive hebt is het makkelijk, anders moet je even improviseren. Ik heb een PXE server draaien waarvan ik Windows kan installeren.

- uBlock Origin
- uMatrix

• paQ
Nee goed, maar ik vind die samsung eye candy wel mooi eerlijk gezegd *D
Hij is nu aardig opgeschoond met NOD32 erop, en loopt als een speer.
ding start écht snel op.

Misschien nog eens pielen met windows 7 binnenkort.
Iemand dat nu al eens geprobeerd?

en die adapter? moet ik me zorgen maken?

• rabor
paQ schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:29:

Misschien nog eens pielen met windows 7 binnenkort.
Iemand dat nu al eens geprobeerd?
Jup, ik heb er Windows 7 Ultimate x86 op gezet & dat werkt perfect. Er zat 1 driver niet in W7 (voor het kaartlezertje) dus die moest ik even handmatig installeren, maar verder zit alles in W7 Ult., dus ook Chrome9 & de VX8xx chipset. d:)b
Daarna nog wat extra's van de NC20-dvd afgehaalt zoals bv de webcamsoftware & Samsung update Plus, & alles werkt.
Ook Aero werkt trouwens wanneer je 2GB ram hebt & 256MB vast aan je videokaart toewijst. Met 1GB gaf'ie alleen een regeltje tekst van datgene wat in je taakbalk open stond.

Kepi_nl

• paQ
gister effe win 7 erop gehad, maar ik blijf was zo weer terug op XP ;)
het loopt wel, maar de load is toch aanzienlijk.

misschien voor de toekomst dus.

anyway
Ik heb een prob met update plus.
Die meldt zich wel, maar hioj downloadt helemaal niets :?

Het scherm "Updates Downloaden" blijft in beeld, maar de balk beweegt niets.
gisteren 1 keer na 30 min tot 25% gekomen, maar dat was het.

Meer mensen met dit probleem?

• rabor
Volgens mij is Win7 lichter dan XP-SP3.. Iig is de opstarttijd bijna 10 sec korter dan daarvoor met XP.

Dat met Update Plus tot 25% had ik ook de eerste paar keer, maar hij gaf wel aan dat alles up to date was. Een weekje ofzo later nog 's gechecked en toen liep hij door naar 50%, & maakte ook een soort verbinding met Samsung, maar gaf toen ook weer aan dat alles up to date was.. Ik denk ook dat er niet zoveel updates voor dit apparaatje komen.

Kepi_nl

• paQ
welke win7 heb je erop getest dan?

(moet zeggen dat, maar off topic, dat ik win's 7 taakbalk maar raar vind :? )

• Flozem
Voor Windows XP performance tweaks. Ik weet niet of je de MCaffee removal tool hebt gebruikt ná je normale de-installatie. Zo niet: doen.

http://www.sammynetbook.c...forum_viewtopic.php?14113

Adapter wordt bij mij niet echt warm, alleen als je de NC20 laat aanstaan tijdens het laden kan die warm worden...

• paQ
Ik ben weer terug op win 7 HP32

hoe heet die OSD eye candy van Samsung?
(voor je functie toetsen)

welke drivers / software is dat precies?

• rabor
Ik heb er W7 Ultimate x86 op staan & ben er echt supertevreden mee.. Maargoed, veel meer dan een beetje emailen & internetten aan de ontbijttafel of op de bank doe ik er toch niet mee.. ;)

Voor de FN-sneltoetsen moet je (dacht ik) Easy Display Manager installeren. Samen met Update Plus & de webcam software is dat trouwens het enige wat ik van de Samsung software gebruik. De rest zit al in W7, dus touchpad, battery manager, enz hoef je in principe niet te installeren.

Viel me trouwens op dat Update Plus op de achtergrond doorwerkt, want toen ik net op Update Plus klikte stond er een update voor de Atheros wireless nic klaar. Dus ook dat werkt..

Kepi_nl

• paQ
ik heb met wat persisteren de touchpad driver geinstalleerd in win 7.
Alleen die loopt dus vast na een keer of 15 klikken.
Het tobo werkt dan nog wel. Als ik het synap...exe proces beïndig, dan werkt alles weer, behalve het scrolgedeelte.

Is hier een een werkende driver voor naar iemand weet?

• Flozem
Kijk eens op de website die ik eerder postte. Staat een heel windows7 topic en een NC20 topic op. Daar staat vast iets tussen.

Hier is nog eens een link naar een nuttig topic:
http://www.sammynetbook.c...forum_viewtopic.php?36125

[Voor 32% gewijzigd door Flozem op 20-10-2009 20:13]

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Heeft er iemand last van vastlopers? beeld blijft stilstaan en kan niets meer..

ben aan het surfen op internet, dit tussen meerdere pagina's.
Heb het werkgeheugen aangepast naar 2gb.Zou dit komen door de videokaartsoftware? heb zo'n flauw vermoeden omdat als de pc opstart ik een 2 seconden een freeze heb op mijn scherm.

hierdoor moet ik mijn laptop opnieuw opstarten.. is erg frustrerend omdat dit 3x per week gebeurd en de laptop wordt enigzins veel gebruikt.

• Room42
  • Niet online
cevel schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:35:
Heeft er iemand last van vastlopers? beeld blijft stilstaan en kan niets meer..
[...]
Hoe kun je nou van ons verwachten dat we je zo kunnen helpen? Ik denk dat je beter even een topic opent met alle voorwaarden van dien (dus, debug info en zo). Zo kunnen we bar weinig, behalve gissen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik weet wel heel goed dat zulke freezes frustrerend zijn! Sterkte :)

- uBlock Origin
- uMatrix

• Flozem
Staan meerdere topics op de door mij geposte website... heeft schijnbaar te maken met een specifiek drivernummer voor de Via Chrome... rollback naar een eerdere versie, of zoek de laatste nieuwe op de Via website, want de samsung updater vindt die niet. Ik heb er zelf nooit last van gehad trouwens.

http://www.sammynetbook.c...um_viewtopic.php?34230.50

Zijn inmiddels meerdere theoriën.

[Voor 23% gewijzigd door Flozem op 05-12-2009 08:40]

Anoniem: 146662

1080 zonder veel problemen, cpu 100%
720 perfect en erg laag cpu gebruik
Videodrivers downloaden op http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp
Deze videodriver doet wonderen!!!
Ik draai Windows 7 met 1GB waarvan 256MB aan het videogeheugen toegewezen, binnenkort 2GB erin dus
De laatste firmware voor de NC20, speciaal voor Windows 7......zeggen ze ;)
Prestatieindex:
2,2
3,9
3,2
2,4
5,5

2GB Update
Kingston PC6400 cl5
Timings in de bios aangepast, geen problemen ondervonden
Geheugen Score in windows 7 is nu 4,8
Je kunt 512MB videogeheugen toewijzen in de verborgen bios optie
Als je 2GB werkgeheugen hebt hou je nog meer dan genoeg over in dat geval anders wordt het wat behelpen met 512MB 8)7

Al met al ben ik een zeer tevreden NC20 gebruiker, had niet verwacht dat het zo soepel zo draaien

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 146662 op 16-12-2009 22:15]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 15:36
Komt er nog een opvolger voor de Samsung NC20?

GoT, You have to love it!

• arnoud_h
De N510 is een beetje als opvolger voor de NC20 gebombardeerd.

Maar (nog) niets op VIA architectuur.

• davidgilmour
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2017
Anoniem: 146662 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:50:
1080 zonder veel problemen, cpu 100%
720 perfect en erg laag cpu gebruik
Videodrivers downloaden op http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp
Deze videodriver doet wonderen!!!
Ik draai Windows 7 met 1GB waarvan 256MB aan het videogeheugen toegewezen, binnenkort 2GB erin dus
De laatste firmware voor de NC20, speciaal voor Windows 7......zeggen ze ;)

Al met al ben ik een zeer tevreden NC20 gebruiker, had niet verwacht dat het zo soepel zo draaien
Wat voor HD video? mkv-tjes?

• davidgilmour
Ik heb mijn NC20 opnieuw geinstalleerd. Als ik met mijn touchpad wil scrollen dan zie ik continu een balletje bij de muispointer. Dat had ik eerst niet maar ik weet niet meer hoe ik dat had bewerkstelligd. Misschien een andere driver? Ik wil dus gewoon ' smooth' kunnen scrollen.

• arnoud_h
Dit is de synaptics driver die dit veroorzaakt. Je kunt in de instellingen hiervan dit gedrag veranderen/

• davidgilmour
Is het iemand al gelukt om 720p BluRay rips (mkv) af te spelen op de NC20? Ik krijg ze wel spelend maar het geluid loopt dan niet synchroon.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-01 19:36
Sinds twee weken heb ik het probleem dat beide shift-knoppen af en toe niet werken. Zowel sneltoetsen (bijv. ctrl+shift+esc), speciale tekens (!@#$%^&*()) als hoofdletters werken dan niet meer. Het gaat na een tijdje weer over, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe.

Het gaat om een Samsung NC20 met Windows XP Home NL.

Wat ik allemaal geprobeerd heb:
  • Andere programma's: zelfde probleem
  • USB-toetsenbord: werkt wel goed
  • Opnieuw opstarten: verhelpt probleem niet
Heeft iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken?

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:41
Ik kan een Samsung NC20 voor 250 euro krijgen, maar is dat een goede deal? Is overigs helemaal nieuw met 2 jaar garantie.

Ik twijfel nog........

• StephanVierkant
Behalve het probleem wat hierboven staat, heb ik ook vaak last van vastlopers. Vooral Firefox zorgt vaak voor complete freezes. Het gebeurt vaak i.c.m. met lange pagina's, veel tabs en/of Flash-elementen. Ik heb het geheugen onlangs vervangen voor een 2GB-reepje. Ik las het probleem van freezes i.c.m. Firefox al vaker, iemand enig idee?

Ik overweeg overigens over te stappen naar Windows7. Is dat verstandig? En moet ik dan kiezen voor 32 of 64 bits?

• Vjenne-ICT
Stephan4kant schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 23:56:
Behalve het probleem wat hierboven staat, heb ik ook vaak last van vastlopers. Vooral Firefox zorgt vaak voor complete freezes. Het gebeurt vaak i.c.m. met lange pagina's, veel tabs en/of Flash-elementen. Ik heb het geheugen onlangs vervangen voor een 2GB-reepje. Ik las het probleem van freezes i.c.m. Firefox al vaker, iemand enig idee?

Ik overweeg overigens over te stappen naar Windows7. Is dat verstandig? En moet ik dan kiezen voor 32 of 64 bits?
Het vastslaan van firefox had ik ook op mijn desktop en dat heb ik niet kunnen oplossen. Ja, heb het kunnen oplossen door een her-install uit te voeren, dus vrees dat dit voor jou ook het geval zal zijn.

Ik draaide trouwens windows 7 64bit + Firefox.

Iemand nog advies of ik de Samsung NC20 voor 250 euro moet kopen? Zit erg te twijfelen? Ik zal er alleen op internetten en een beetje tekstverwerken, maar wil wel graag dat het een laptop is die de webpaginas goed en snel kan laden. Mijn huidige Samsung N120 heeft het daar namelijk zwaar mee op windows 7.

Dat werkt prima op de NC20 maar zou op een N120 eigenlijk ook goed moeten lopen.
Vjenne-ICT schreef op zondag 28 maart 2010 @ 14:20:
[...]

Het vastslaan van firefox had ik ook op mijn desktop en dat heb ik niet kunnen oplossen. Ja, heb het kunnen oplossen door een her-install uit te voeren, dus vrees dat dit voor jou ook het geval zal zijn.

Ik draaide trouwens windows 7 64bit + Firefox.

Iemand nog advies of ik de Samsung NC20 voor 250 euro moet kopen? Zit erg te twijfelen? Ik zal er alleen op internetten en een beetje tekstverwerken, maar wil wel graag dat het een laptop is die de webpaginas goed en snel kan laden. Mijn huidige Samsung N120 heeft het daar namelijk zwaar mee op windows 7.

• StephanVierkant
Ben nu bezig met de installatie van Windows 7 via een externe harde schijf. Dat gaat op zich prima. Ik kan alleen bij het instellen van de pc-naam en gebruikersnaam m'n shiftknop niet gebruiken, net als m'n bericht hierboven.

Niemand anders dit probleem?

Update:
Beide shift-knoppen een tijdje indrukken solves the problemen :)

[Voor 13% gewijzigd door StephanVierkant op 28-03-2010 22:19. Reden: oplossing]

• Vjenne-ICT
Anoniem: 146662 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:50:
Dat werkt prima op de NC20 maar zou op een N120 eigenlijk ook goed moeten lopen.

[...]
Thanks!

Hoe draait Windows 7 op de NC20?

• StephanVierkant
windows 7 draait prima. heb er weinig moeite mee, alle hardware werkt naar behoren, hoewel ik alleen nog maar draadloos netwerk heb getest, niet het bedrade.

zoals je kunt zien heb ik te vroeg gejuicht ten aanzien van de shiftknoppen. ze werken alweer niet. iemand een idee/

Weer een update: het truukje lijkt te werken als je eerst numlock aan zet. Ik houd jullie op de hoogte.

[Voor 16% gewijzigd door StephanVierkant op 30-03-2010 01:56. Reden: mogelijke oplossing shiftprobleem?]

• Vjenne-ICT
Stephan4kant schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:22:
windows 7 draait prima. heb er weinig moeite mee, alle hardware werkt naar behoren, hoewel ik alleen nog maar draadloos netwerk heb getest, niet het bedrade.

zoals je kunt zien heb ik te vroeg gejuicht ten aanzien van de shiftknoppen. ze werken alweer niet. iemand een idee/
Hoe is de snelheid onder windows 7?

Raar probleem met die shift toetsen!

Windows 7 is helemaal niet zwaar dus werkt zeker even goed als XP en beter dan Vista.
Vjenne-ICT schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:12:
[...]

Hoe is de snelheid onder windows 7?

Raar probleem met die shift toetsen!

• rabor
W7 Ultimate x86 draait hier prima; opstartsnelheid is iets vloter dan XP, en het lijkt gewoon allemaal wat soepeler te draaien, maar je hebt alleen wel 2GB ram nodig voor Aero.

Kepi_nl

1GB werkt ook maar 2GB is wel aan te raden want dan kun je ook gelijk in de bios 256MB aan het videogeheugen toewijzen en heb je meer dan genoeg over voor alle programma's.
rabor schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:17:
W7 Ultimate x86 draait hier prima; opstartsnelheid is iets vloter dan XP, en het lijkt gewoon allemaal wat soepeler te draaien, maar je hebt alleen wel 2GB ram nodig voor Aero.

• rabor
Anoniem: 146662 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:49:
1GB werkt ook maar 2GB is wel aan te raden want dan kun je ook gelijk in de bios 256MB aan het videogeheugen toewijzen en heb je meer dan genoeg over voor alle programma's.
Oh ok, ik zag met 1GB bij Aero-peek alleen de koptekst, pas bij 2GB kreeg ik ook het grafische miniatuurtje.

Kepi_nl

• davidgilmour
Ik heb een W7 Ultimate op een SD card en die kon ik op diverse netbooks/laptops installeren, maar het lukt me niet om deze op de NC20 te installeren. Hij stopt er gewoon halverwege mee. Waar kan dat aan liggen?

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Bij de phonehouse waren (zijn?) ze 247,-. Aangezien ik een zuinig download servertje nodig had, heb ik deze maar gekocht. Er wordt inderdaad een hele hoop meuk geinstalleerd. De virusscanner gaat er in ieder geval vanaf, de rest moet ik nog aanzien. Iemand al de windows Home installatie geconverteerd naar een Professional? Ik wil namelijk rdp gebruiken om dit ding aan te spreken. Enfin, vanavond maar eens kijken of ik hem een beetje naar wens kan inrichten.

• Vjenne-ICT
Prince_of_Darkness schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:48:
Bij de phonehouse waren (zijn?) ze 247,-. Aangezien ik een zuinig download servertje nodig had, heb ik deze maar gekocht. Er wordt inderdaad een hele hoop meuk geinstalleerd. De virusscanner gaat er in ieder geval vanaf, de rest moet ik nog aanzien. Iemand al de windows Home installatie geconverteerd naar een Professional? Ik wil namelijk rdp gebruiken om dit ding aan te spreken. Enfin, vanavond maar eens kijken of ik hem een beetje naar wens kan inrichten.
Nette actie!

Hoe bevalt die? Draai je windows 7 of gewoon de standaard XP Home?

• arnoud_h
Ze zijn bij de PhoneHouse inderdaad hun oude voorraden aan het opruimen, en ik zag het winkel demo model zelfs voor iets van 212 euro te koop staan...

Maar ze hebben ook nog 'normale' Samsung notebooks (o.a. de R510 en R519) en netbooks flink afgeprijsd.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 10:58
arnoud_h schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 19:04:
Ze zijn bij de PhoneHouse inderdaad hun oude voorraden aan het opruimen, en ik zag het winkel demo model zelfs voor iets van 212 euro te koop staan...

Maar ze hebben ook nog 'normale' Samsung notebooks (o.a. de R510 en R519) en netbooks flink afgeprijsd.
Helaas zijn de samsung R510 en R519 bijna overal uitverkocht. Van de R510 zijn er nog 2 maar beschikbaar.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:19:
[...]

Nette actie!

Hoe bevalt die? Draai je windows 7 of gewoon de standaard XP Home?
Gewoon de XP Home, die zich nu meldt als Professional. De rdp werkt nog niet helemaal stabiel, maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Prince_of_Darkness schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 09:50:
[...]

Gewoon de XP Home, die zich nu meldt als Professional. De rdp werkt nog niet helemaal stabiel, maar dat komt wel goed.
Goed om te horen dat alles een beetje lukt.

Ik heb de mijne ook binnen en gisteren Windows 7 op gezet en moet zeggen dat het goed draait, dus ben tot nu toe dik tevreden!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Heb de keuze tussen een NC20 (voor 319) en een Samsung X420 (voor 399)..
Twijfel zwaar, welke raden jullie me aan?

Waar ik hem vooral voor nodig zal hebben is studie en geregeld een filmpje kijken.

• arnoud_h
In dat geval zou ik zelf voor een X420 gaan, de processor daarvan is toch een stuk krachtiger, en de Intel 4500HD video kan ook redelijk video afspelen.

De X420 is met zijn 14" scherm natuurlijk wel iets groter (en iets zwaarder) dan het 12" scherm van de NC20...

• Room42
  • Niet online
Voor €399,- is er wel meer te vinden, toch? Om dan nu nog voor de oude NC20 te gaan...

- uBlock Origin
- uMatrix

• arnoud_h
Hij noemde een prijs van 319 voor de NC20, is misschien ook nog wel goedkoper te vinden.

Loop eens bij een Phonehouse binnen, die hebben nog een hoop staan dacht ik (of was het de Belcompany? Eén van de twee...)

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Bedankt voor de replies, heb inmiddels een andere netbook van 11,6' aangeschaft. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee