Onboard netwerkkaart kapot na kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• gerits
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:43
Toen mijn klein broertje een audiokabel in de voorkant van mijn pc stak en de audio output met de microfoon ingang verbond viel mijn pc uit. Na wat prullen startte hij terug op maar mijn onboard netwerk kaart werkt niet meer (lampjes branden niet). (alles is onboard, zowel netwerk als geluid)

In de bios ingeschakeld, bios is al gereset, linux en vista geïnstalleerd gehad..

Ze herkennen de netwerk kaart wel, maar geen verbinding mogelijk.. Ook alle omliggende poorten werken nog, alleen de netwerk kaart niet meer.

Wat kan ik hier aan doen?

Hardwareinfo:
- moederbord: intel DG45ID
- case: coolermaster centurion 590 (geluidpoorten waren van frontpanel van deze kast)

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
héél waarschijnlijk, moet je over op een insteekkaartje...

die NIC zal kapot zijn.

Petrolhead en draadjesnerd

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 14:33
Naar alle waarschijnlijkheid heeft je broertje wat statische electriciteit overgedragen via microfoon line-in.

Dat opnieuw opstarten herken ik direct. Gebeurd op de werkplek waar ik zit ook regelmatig. Ik moet mijzelf eerst ontladen voordat een set oortjes er in kan steken.

Was de pc van jou aangesloten op een geaarde stopcontact?

Alle vragen hebben een antwoord

• gerits
Die was aangesloten op een geaard stopcontact ja.. Ik snap echt niet hoe dat al kapot kan zijn, de pc is nog geen 2 weken oud.

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:57
Ik heb het vaker meegemaakt dat het eerste wat je opblaast de netwerkkaart is. Die zul je inderdaad een nieuwe moeten kopen. Gelukkig kost een Gbit kaartje niet zoveel meer tegenwoordig.

• gerits
Ik ga toch proberen een rma in te dienen bij 4launch, want ik heb geen pci poorten meer vrij, alleen nog pci x1 en dat wordt dan waarschijnlijk een dure grap als ik een pci x1 netwerkkaart moet kopen.
Pagina: 1