Toon posts:

Ik zoek een supercompact frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een compact frame om mijn pc in te monteren. Ik heb al wat ervaring in casemodding. Ik heb op dit moment mijn pc zitten in deze kast: http://www.nzxt.com/products/rogue/. Ik heb deze onder handen genomen en deze zo aangepast dat er nu een extra mini-itx moederbord in zit (waar de optische drives normaal zitten) met extra voeding. Ook de harddisks heb ik verplaats. Ook heb ik een veel groter window in het top paneel gemaakt. Ik ben echt blij met mijn pc, maar hij is te zwaar. Ook is het lastig om bijvoorbeeld een hardeschijf te vervangen.
Daarom wil ik nu echt een easy-to-acces pc bouwen. Het liefste gewoon een frame. Maar ik wil echt het graag compact houden! Ik heb gekeken naar wat midi-towers, maar daar zit altijd nog ruimte voor tenminste 2 optische drives en meerdere plaatsen voor hardeschijven! Maar ik heb maar 1 hd, en heb zeker geen behoefte aan een optische drive! Ik wil het liefst een supercompacte framework, waar ik gewoon mijn micro-atx bord, PSU en hardeschijf in kan zetten, zonder dat er nog ruimte overblijft. Ik heb wel eens plaatjes gezien van overklokkers die hun moederbord op zo'n soort frame hebben gezet.
Zijn dit soort frames te koop? En zo nee, wat zou ik anders kunnen proberen? Misschien een kleine midi-tower nemen en daar het frame van gebruiken, maar dan blijft de ongebruike ruimte van de optische drives :/
Ik zoek dus een beetje zoiets als de Antec Skeleton, maar dan simpeler en nog compacter.

Dank!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-02 18:51
Antec Sceleton iets voor je?
pricewatch: Antec Skeleton Zilver

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:44:
.... Ik heb wel eens plaatjes gezien van overklokkers die hun moederbord op zo'n soort frame hebben gezet.
Zijn dit soort frames te koop? En zo nee, wat zou ik anders kunnen proberen? Misschien een kleine midi-tower nemen en daar het frame van g....
Ik ben niet zo bezig met overklokken ... maar volgens mij vind je al heel wat onder "benchtable".
Deze kan je ook zelf maken als je wat handig hebt. Dan kan je er nog een behuizing rond maken van aluminium, hout of plexi ofzo :)

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je omschrijving komt akelig dicht in de buurt van mijn oude casemod (build)
[Cip] Scrap mkII

(45 hoog x 19breed x 30 diep)

[edit]
Ik realiseer me nu dat er in die casemod een normaal atx bord in zit. Je kan hem dus aan alle kanten nog kleiner maken.
De eerste foto in die link is wel een kastje met een micro ATX bord. Als ik de de rest stukken uit m'n afvalbak opmeet kom ik voor dat frame op ongeveer 35 x 15 x 25, maar uit ervaring kan ik je een frame gabaseerd op m'n mkII aanraden ;)

[ Voor 55% gewijzigd door Anthor op 12-02-2009 00:34 ]

• dutchdj
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 14:22

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
je hebt ervaring met casemodden? ik zou zeggen doe er wat mee!! bouw een klein kastje van mdf waar je de inhoud van als lade baar buiten kan schuiven en het is klein (precies berekend) en je kunt er goed bij, verder is dit helemaal niet ingewikkeld ofzow en met een beetje googlen en klooien moet het zo te doen zijn! als je dan later met een berg eigen inzet alsnog een keertje vastloopt denk ik dat mensen veel enthousiaster op je topic reageren

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
een toevoeging op wouterdc

de antec skeleton is er ook als een mini uitvoering.
en deze is echt klein :D
Pagina: 1