Ziggo factureert (en stuurt) ongevraagt verkeerde decoder

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 04:25

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Al een maand ben ik bezig met Ziggo (verhuizen en opwaarderen naar een nieuw abo) en vandaag kwam een nieuw hoogstandje van deze aanbieder in de bus:

Ik zou een HD Decoder (a € 199) besteld hebben volgens de wijzigingsbrief. Nee, ik heb een SD Decoder (a € gratis) besteld.

Meteen Ziggo gebeld met deze melding en die blijken niks meer voor me te kunnen doen, het ding komt er aan. En de rekening dus ook (automatisch incasso). Ik kreeg te horen dat ik het ding terug moest sturen met een briefje erbij met mijn gegevens en het verzoek een gewone decoder op te sturen. (met natuurlijk het risico dat zij het weer kwijtraken...)

Nu heb ik aardig mijn zakken vol van die gasten. Ik ben al een maand bezig en mijn coulance naar deze leverancier is helemaal op.

Moet ik deze decoder terug sturen? of is deze zodra hij op de mat ploft mijn eigendom (zonder de € 199 kosten)? Oftewel, wat zijn mijn rechten?

[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 10-02-2009 19:45 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Wat heb je getekend of anderzins overeengekomen?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Ik zou eerst wachten op een decoder die jij wilt. En dan pas de verkeerder terugsturen.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Telefonisch heb ik enkel overeengekomen dat ik een gratis SD decoder wil. Verder heb ik geen papieren of digitale bevestiging... Op hun bevestiging staat dus enkel de dure decoder...

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-01 11:18
Ik zou sowieso de doos niet openmaken, dan kunnen zij hem gewoon nog een keer gebruiken :)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ik moet dus de doos openmaken en er een briefje in stoppen volgens de dame van ziggo die ik sprak.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Brief opplakken is voldoende. Daarna ff wachten tot je trackntrace ding is aangekomen, dit melden + track n trace code per email brief of telefonisch en meteen vragen je geld terug te storten en de juiste decoder op te sturen. Gaat vrij makkelijk.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:55

aap

Gewoon de incasso laten storneren, dan bellen ze jou wel om te vragen wat er aan de hand is.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt proberen het pakket te weigeren (ben je van de moeite en het risico af). Dan inderdaad geld storneren, eventueel wel verschuldigde bedragen die je storneert (abo-geld etc) apart overmaken onder vermelding van klantnummer en Ziggo mailen met het verzoek de gratis SD-decoder volgens afspraak op te sturen (krijg je tenminste ook een schriftelijk antwoord).

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

paQ

Silver7 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:46:
Ik zou eerst wachten op een decoder die jij wilt. En dan pas de verkeerder terugsturen.
met hem...

Gewoon lekker TV kijken en wachten op het door jouw bestelde apparaat.
(die ze uiteraard zelf even komen omwisselen)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1