Hamatchi en Age of Empires II

Pagina: 1
Acties:

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-03 12:25
Goedenavond,

Ik heb het hele forum al doorgezocht maar kon helaas niet een oplossing vinden voor het volgende probleem:

Een vriend en ik hebben allebeide Age of Empires geinstalleerd. We hebben de stappen uitgevoerd dat je hamatchi een aantal plaatsen naar boven moet schuiven bij netwerkinstellingen. Dat was iets wat je moest doen volgens andere mede gebruikers van dit forum. Na wat proberen vanmiddag lukte het ons om samen te spelen. Daarna hebben we niet weer geprobeerd omdat we moesten eten, nu willen we het weer spelen maar ik kan zijn game niet joinen. Na ongeveer een minuut zegt het spel iets in de trend van "unable to connect the server".

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen, als ik dit doe met een klasgenoot van me dan werkt het perfect. Overigens heeft het al gewerkt maar nu helaas niet meer.

Trouwens, mijn maat heeft Windows Vista en die maat en ik hebben allebeide Windows XP. Alhoewel dat volgens mij voor geen problemen hoeft te zorgen.

Alvast bedankt,

Ruurd

[ Voor 8% gewijzigd door Ruurd31 op 10-02-2009 19:34 . Reden: extra info ]

• Ruurd31
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-03 12:25
Iemand? Het probleem doet zich ook voort als mijn maat connecten wil naar die maat van Vista. Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn.

Even op een rijtje:

Maat 1 heeft Vista PC
Maat 2 heeft XP PC
Ikzelf

--

Ikzelf -> maat 2 werkt
maat 2 -> ikzelf werkt
maat 2 -> maat 1 werkt NIET
maat 1 -> maat 2 werkt NIET
ik, maat 2 -> maat 1 werkt niet.
Maat 1 ziet onze servers niet eens, terwijl wij zijn servers wel zien.

Heel apart? Firewalls zijn uitgeschakeld btw.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-03 07:29
Ik zou gaan zoeken op "Hamachi" ipv "Hamatchi", hopelijk krijg je dan meer hits op je zoekopdracht.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:11
Router firewall uit / Windows Firewall ook ? meestal is het een poorten kwestie dus kijk dat even goed na. Probeer anders eens een andere poort.