MyPassport hapert met lange USB kabel

Pagina: 1
Acties:

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik vroeg me af of dat ligt aan mijn exemplaar, of dat het gewoon hoort. En of iemand het misschien voor mij kan uittesten met zijn Passport i.c.m. een lange (zeg maar 'normale') USB kabel. Ik heb zo'n flashy exemplaar, 320 gig.

Als ik de Passport aansluit met de bijgeleverde kabel van ±20 cm, werkt hij gewoon perfect. Sluit ik hem aan met een lange USB kabel van een meter of anderhalf, dan komt er alleen maar getik uit de WD. Windows of OS X herkent hem dan ook niet.

Getest met verschillende kabels, verlengkabels en PC's/MAC's.

NOSIG

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Usb 1.0 mag maximaal 1 meter zijn.
Usb 2.0 mag maximaal 5 meter zijn.

Dus indien het niet werkt dan is de kabel niet goed.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is getik komt in ieder geval zeker van te weinig stroom.

Ik heb hier zelf ook een WD Passport van 160GB. Die werkt prima met een kabel van 1 meter. Ik vermoed toch dat het probleem hier bij de HDD van je zit. Als je met meerdere kabels getest hebt kan het bijna niets anders zijn.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Jup, mijne heeft precies hetzelfde. Zelfs al een USB kabel van 60cm blijft 't ding maar heel even aan en gaat daarna weer uit.

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 19:39
Front usb poorten gebruikt? Die zijn vaak van slechtere kwaliteit dan die aan de achterkant. Verschil draadje vs direct aan mobo gesoldeerd.

_██_
(ಠ_ృ)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb alle USB poorten geprobeerd.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik nog geen speciale high quality kabel heb gebruikt, alleen die standaard zwarte dingen. Er bestaan ook van die speciale, duurdere, hoge kwaliteits USB kabels.

Ik heb het ding getest op verschillende poorten op 1 PC en op 1 2008 Macbook. Misschien moet ik nog wat meer computers proberen voor een goede test. Als het aan het voltage ligt, kan het natuurlijk zijn dat de ene computer meer volt op z'n USB lijn heeft staan dan de andere.

Blijkbaar ben ik toch niet de enige met het 'probleem', aangezien Korakel het ook heeft (tnx for sharing).

NOSIG

Verwijderd

Ik heb het ding getest op verschillende poorten op 1 PC en op 1 2008 Macbook. Misschien moet ik nog wat meer computers proberen voor een goede test. Als het aan het voltage ligt, kan het natuurlijk zijn dat [/b]de ene computer meer volt op z'n USB lijn heeft staan dan de andere.

Ik heb het zelfde probleem.
niet alleen mijn wd pasport, ook van me buurman doe hetzelfde op mijn pc wel met een 20 cm kabel
niet met een 1 meter . 4 verschilende kabels.

dus het is me PC usb poorten. en nu :?

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02 21:12
In China kan je niet-gecerticeerde USB kabels kopen met 2 USB-aansluitingen naar de pc en 1 aansluiting voor je externe harde schijf.

Slecht 1 van de 2 aansluitingen aan de pc kant heeft de data kabels doorgetrokken.
De andere aansluiting heeft enkel de spanningskabels doorgetrokken.

Dit is echter niet toegestaan volgens de USB standaard maar als het werkt ... .

Vb:
http://cgi.benl.ebay.be/U...1&_trksid=p3286.m63.l1177

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:31
Er zijn toch ook USB hubs met eigen stroomvoorziening, misschien is dat een oplossing ?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Het is niet zozeer een probleem, maar ik vroeg me alleen af of het aan de WD lag. Aangezien meerdere mensen het hebben ga ik me geen zorgen maken ;)

NOSIG

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

MEN-O schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:30:
Er zijn toch ook USB hubs met eigen stroomvoorziening, misschien is dat een oplossing ?
Ik heb daar geen resultaat mee kunnen boeken dat afwijkt van de eerdere constatering...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
kabel lengte, en kabel dikte.

ik heb 3 usb schijfjes.. alleen zonder mijn powerhub werken ze geen van allen op een kabel langer dan een meter. :/ uitzondering er op is een kabel die extra dik is ofzo :S daar werkt er 1 wel op :O

404 Signature not found

Pagina: 1