Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer notebook - LED knippert 8x, geen boot.

Pagina: 1
Acties:

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het gaat om een (tweede hands) Acer Aspire 5002WLMi. Nog maar kort hier, geen mogelijkheid om terug te brengen, garantie of wat dan ook. Na even in Ubuntu gekeken te hebben doe ik de notebook uit en haal ik een plaat los die boven het toetsenbord zit omdat het ding wat beeldscherm problemen had. Tevens heb ik met een vochtig (niet doorweekt nat) het beeldscherm, toetsenbord en touchpad gereinigd.
Hierna wilde hij niet meer aan.
Enkel een groene en oranje LED knipperen 8x. Wat betekent dit?

(Google geeft op http://www.experts-exchan...Notebooks/Q_22849089.html na geen interessante hits en voor deze link moet je een account aanmaken en koppelen aan een betaling enz. Houd er maar over op, het antwoord mag wat mij betreft ook wel aan de buitenwereld bekend worden :) )

De accu is niet vol, maar was ook niet extreem leeg. Enkel de laptop heb ik, dus geen lader. Hij hangt nu aan een lader die 1 Ampère teveel levert. (Je moet toch wat.) Maar ik vermoed dat er niets gebeurt omdat er geen LED brand.

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Waarvoor heb je die laptop losgehaald dan?
En wat heb je er precies mee gedaan?

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Saturnus
  • Niet online
Het beeldscherm werkt niet, dat wist ik, maar toch even bekabeling checken natuurlijk he.
Gepakt, geboot in Ubuntu via de Live CD. Even gekeken via een externe monitor, afgesloten. Beeldscherm, toetsenbord en touchpad gereinigd. Achter (niet onder) op de laptop 3 schroeven losgehaald. Hierdoor kon een stukje van de behuizing boven het toetsenbord eraf. Hiermee kwam een klein printje vrij te liggen waarop enkele sneltoetsen en de power knop zaten. Ook de beeldscherm aansluiting is dan zichtbaar. Verder niets meegedaan, maar gewoon weer op power gedrukt. Toen gebeurde er dus niets. (Op die LEDs na.)
Daarna de hele onderkant open gehaald (3 klepjes). Gecheckt op rare dingen en waar nodig een berg stof verwijderd. Ook nog even de accu erin en eruit. Alles weer dicht...maar helaas nog steeds niets.

Ik denk dat het belangrijkste is om erachter te komen wat 8x knipperen van die LED betekent. Het kán een lege/bijna lege accu zijn, maar bij de eerste boot naar Ubuntu zat die nog best vol.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42
Vroeger kon je experts-exchange nog bekijken door gewoon naar onderen te scrollen.

Maarja, tis sowieso een klote site, beetje geld vragen om mensen te helpen :/

Maar via Google Cache kun je sommige pagina's wel bekijken, en toevallig ook deze:

Google Cache: Acer Laptop Fails To Power Up - LED Flashes Eight Times
(helemaal naar onder scrollen)

Maar daar staat ook niet echt een oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 10-02-2009 22:20 ]

• Saturnus
  • Niet online
Nee geen oplossing inderdaad, maar toch bedankt.
Testen met AC enz kan ik niet. Alhoewel...ik heb dus wel een 19v die ik in kan pluggen, maar die levert ongeveer 1A teveel of dat schadelijk is weet ik niet, en of die accu dan wel oplaat weet ik al helemaal niet.
30 sec power ingedrukt houden met of zonder accu...het werkt allebei niet. Mobo kapot zou wel zuigen. :/

• ThinkPad
Amperes maakt niet uit :)

Te weinig ampere is wel verkeerd, te veel ampere maakt niet uit.

De laptop neemt wat hij nodig heeft zeg maar.

Als het voltage maar goed is (let ook op de polariteit van het stekkertje, plus en min dus) en als hij maar minimaal zoveel ampere heeft als de laptop nodig heeft. Meer maakt echt niet uit.

• Saturnus
  • Niet online
Ok. Thanks.
Die andere lader hier uit huis pakt het niet. (Wel moet ik zeggen dat de aansluiting niet helemaal dezelfde vorm heeft, maar heen en weer bewegen geeft ook geen resultaat.) Ik heb er een wattage meter tussen gehangen en die blijft op 0 staan. De accu laat dus niet op. Valt hier misschien een conclusie uit te trekken die ik liever niet wil horen?

[ Voor 21% gewijzigd door Saturnus op 10-02-2009 23:54 ]

• ThinkPad
Zit de polariteit wel snor?

Kijk eens of er op de op de onderkant van de laptop een tekentje staat voor de polariteit, en vergelijk dat eens met dat op de adapter.

Dat tekentje ziet er zo uit:

http://upload.wikimedia.o...8/AC_adaptor_polarity.png

Kan zijn dat het net zit omgewisseld, en dat je nu dus je moederbord hebt gefrituurd.

Je weet ook zeker dat die lader werkt?

En anders is de boel toch kapot denk ik

• Saturnus
  • Niet online
Er staat enkel een Direct Current symbool op. Ook op de laptop waar die adapter bij hoort. Verder staat op de adapter het positieve polariteits symbool.
De polariteit voor de lader van de Acer probeer ik nu even via internet te achterhalen.

Vooralsnog niet helemaal duidelijk, maar neight naar negatieve polariteit. :S

Deze Ebay link is toch duidelijk positieve polariteit.

[ Voor 47% gewijzigd door Saturnus op 11-02-2009 00:22 ]

• Saturnus
  • Niet online
Nog mensen met slimme ideeën? Van di op wo heeft hij in de nacht bij de kachel gelegen, accu eruit. Gewoon omdat ik dat wilde, niet echt een technische reden. Heeft niet geholpen. Gister avond nog even geprobeerd, ook nog niets. Tenzij iemand met een goed idee komt leg ik hem voor een week of wat onder het bed en daarna probeer ik het nog een keer. Als het niet helpt...tjah...dan maar strippen.

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Een kleine kick van het topic. Maar ik wilde Saturnus vragen of hij misschien al een oplossing voor dit probleem had gevonden? Ik heb hier een Acer Aspire 3000 Serie met eenzelfde probleem. 8x knipperend batterij LED en daarna doet de laptop niets meer...

• Saturnus
  • Niet online
Dan post ik ook maar even hier wat ik je in de DM antwoordde:

Helaas. Ik heb er nog meegespeeld en wat geprobeerd, maar omdat hij bij een opkoop van een aantal spullen zat heb ik er geen geld meer aanbesteed.

Ik denk echt dat er bij het schoonmaken toch vocht via het toetsenbord op het moederbord terecht ik gekomen, ik kan niets anders bedenken. Wel erg flauw dat dat mogelijk is.

Het houdt dus in dat je moederbord stuk is (enige conclusie die ik kan trekken) en dat vervangen kost al snel meer dan een nieuwe laptop.

Uit eindelijk heb ik hem gestript en enkele onderdelen verkocht.
Pagina: 1