Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fietscomputer met USB uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een goede fietscomputer waar je je trajecten kan exporteren naar de PC. De enige optie die ik tegen ben gekomen zijn zogenaamde GPS-systemen wat eigenlijk gewoon een PDA is. Maar deze doen dan vaak niet aan kardanassensor, hoogte en hartritme en de prijs gaat dan snel naar 300 euro of meer. Dat vind ik toch iets te kostbaar om op een fiets te plakken.

Ik sta bijna op het moment om zelf gewoon een IC te pakken en een magneetsensor eraan te doen welke gewoon een traject op een SD-kaartje weg kan schrijven. Iets dat een beetje in de buurt komt is de oBiCo.

Zijn er mensen met ervaringen met fietstrajectloggingscomputers?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik ben opzoek naar precies hetzelfde, en wel om nauwkeurig de snelheidslogs van mijn motorrijden te analyseren....

Maar ik vind ook alleen van die dure dingen, of goedkope zonder Pc-interface :(
Ik heb ook al nagedacht over gewoon een goedkoop metertje en dan zelf iets van data kan logger maken erbij...

Ctrl+k

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik dacht dat Suunto wel bepaalde klokjes had die met de computer kunnen worden uitgelezen (alleen de productzoeker op hun website is zo'n zompig Flash ding, ik heb geen zin om daar doorheen te ploegen).
Verder heb je nog iBike PowerMeter, SRM, Ergomo, PowerTap en de Polar Output Set, enzovoort. Wat ze allemaal wel of niet kunnen weet ik niet, maar wellicht vind je wat meer als je op die namen zoekt. En je zou eens kunnen bellen of mailen met Hans van Vugt van Elan, die begeleidt een wedstrijdteam ligfietsers, en heeft veel ervaring met het verwerken van gegevens van fietscomputers, sporthorloges, SRM-systemen en GPS'en :)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Een beetje Garmin heeft toch wel een kadansmeter, hoogtemeter en hartslagmeter? De prijs gaat inderdaad richting of zelfs voorbij aan de €300,--, maar hij heeft wel alle gevraagde mogelijkheden.

edit: wanneer een fietscomputer GPS heeft is een separate hoogtemeter natuurlijk niet meer nodig, GPS geeft ook hoogte.

[ Voor 25% gewijzigd door argro op 28-02-2009 18:38 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11 14:28
de enige echt complete gps met hr en cadens is de garmin 705 hr (ben je wel 400+ verder)

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:09
Nou er zijn een aantal opties als je alleen tijd tegen hoogte/snelheid/hartslag wil afzetten kun je een fietscomputer kopen met hartslagmeter functie daar zijn er echt zat van met pc uitlezing bijv:
Polar CS serie (CS100, CS200, CS400 etc)
Sigma rox 8.0
Ciclosport hac 4
Ciclosport cm414 (zonder hartslag functies

Of je gaat voor een complete gps (dan kun je de route ook op kaart tekenen hiervoor zou ik voornamelijk naar de Garmin Edge serie kijken. Wel wat duurder maar erg leuk speelgoed Heb zelf een Edge 705.

Zoals je ziet is er van alles te krijgen je moet denk ik alleen iets beter specificeren wat je wil.
edit: wanneer een fietscomputer GPS heeft is een separate hoogtemeter natuurlijk niet meer nodig, GPS geeft ook hoogte.
In theorie niet in de praktijk is de GPS hoogte vrij onnauwkeurig dus kan een extra hoogtemeter geen kwaad.

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 20:30

bruto

Druktemaker.

Ken je Trailguru?
Met elke telefoon die een GPS ontvanger heeft kun je hier behoorlijke informatie mee uitlezen.

Ik heb zelf al ruim anderhalf jaar een Garmin Edge 705 met hartslag en trapfrequentie monitor, welke ik je alleen maar van harte aan kan raden, zeker als je wat fanatieker met je training bezig bent.

The more you know, the more you know you don't know.

Pagina: 1