Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earry
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-04 23:44
Na een aantal dagen google doorspitten en nog steeds niet (veel) gevonden te hebben, plaats ik toch maar de vraag hier:

Ik heb vrijwel sinds het begin van Optibel een account bij hen gehad en (bijna) altijd naar tevredenheid gebruik ervan kunnen maken. Omdat ik tegenwoordig veel reis en graag mijn telefoonnummer meeneem zodat ik bereikbaar ben voor familie/vrienden tegen redelijke tarieven, heb ik besloten om een SIP-enabled telefoon voor thuis en een goede softphone voor op m'n reismaatje (een Samsung NC10) aan te schaffen.

Helaas geeft Optibel de SIP gegevens voor hun accounts niet vrij en zie ik mij dus genoodzaakt over te stappen. Inmiddels heb ik als enige 'vergelijkbare' aanbieder budgetphone gevonden maar die schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn dus ik zoek sowieso nog een andere aanbieder voor een SIP account waarbij de kwaliteit hoog ligt maar het liefst ook met een "onbeperkt" bundel erbij. Dit hoeft niet per se maar is een mooie pré.

Het meeste dat ik vind zijn (semi-)zakelijke providers zoals belcentrale, voipq, voyp, etc. Zijn er echter nog goede Nederlandse bedrijven die een SIP account aan particulieren icm een bundel aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98556

Geen bundel, maar heb zelf (als particulier) goede ervaringen met Callvoip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Earry schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:17:
Na een aantal dagen google doorspitten en nog steeds niet (veel) gevonden te hebben, plaats ik toch maar de vraag hier:

Ik heb vrijwel sinds het begin van Optibel een account bij hen gehad en (bijna) altijd naar tevredenheid gebruik ervan kunnen maken. Omdat ik tegenwoordig veel reis en graag mijn telefoonnummer meeneem zodat ik bereikbaar ben voor familie/vrienden tegen redelijke tarieven, heb ik besloten om een SIP-enabled telefoon voor thuis en een goede softphone voor op m'n reismaatje (een Samsung NC10) aan te schaffen.

Helaas geeft Optibel de SIP gegevens voor hun accounts niet vrij en zie ik mij dus genoodzaakt over te stappen. Inmiddels heb ik als enige 'vergelijkbare' aanbieder budgetphone gevonden maar die schijnt niet heel erg betrouwbaar te zijn dus ik zoek sowieso nog een andere aanbieder voor een SIP account waarbij de kwaliteit hoog ligt maar het liefst ook met een "onbeperkt" bundel erbij. Dit hoeft niet per se maar is een mooie pré.

Het meeste dat ik vind zijn (semi-)zakelijke providers zoals belcentrale, voipq, voyp, etc. Zijn er echter nog goede Nederlandse bedrijven die een SIP account aan particulieren icm een bundel aanbieden?
Ik ken genoeg mensen die regelmatig naar het buitenland reizen met een Optibeladapter in de tas + een kleine telefoon. Vooral mensen lang op 1 locatie in het buitenland verblijven is dat een uitkomst. Met GPRS + VoIP zou ik uitkijken, voor je het weet zit je aan een enorme rekening. Ga je via wifi voipen dan krijg je weer andere problemen, vaak kunnen de meeste smartphones niet goed overweg met bepaalde wifi security instellingen of zit je met een enorme delay (en dus echo's) op openbare netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earry
denan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:16:
[...]Ik ken genoeg mensen die regelmatig naar het buitenland reizen met een Optibeladapter in de tas + een kleine telefoon. Vooral mensen lang op 1 locatie in het buitenland verblijven is dat een uitkomst.
Op de plekken waar ik verblijf is vaak geen ethernetconnectie beschikbaar, wel een wireless lan/wimax.
denan schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:16:Ga je via wifi voipen dan krijg je weer andere problemen, vaak kunnen de meeste smartphones niet goed overweg met bepaalde wifi security instellingen of zit je met een enorme delay (en dus echo's) op openbare netwerken.
Ik voip dan ook via m'n NC10 (mini notebook), heb in het verleden geen (grote) problemen gehad met lag.
Ik belde via voipbuster maar dat werkte niet echt stabiel - lag er vaak uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290698

Dat verhaal dat budgetphone onbetrouwbaar zou zijn, daar klopt volgens mij niets van. Ik bel al meer dan een jaar met ze en behalve dat het gewoon erg goed werkt hebben ze ook nog een helpdesk die er echt wat vanaf weet. Daar hoef je bij heel veel andere voipproviders niet om te komen.

• Earry
Anoniem: 290698 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 21:59:
Dat verhaal dat budgetphone onbetrouwbaar zou zijn, daar klopt volgens mij niets van. Ik bel al meer dan een jaar met ze en behalve dat het gewoon erg goed werkt hebben ze ook nog een helpdesk die er echt wat vanaf weet. Daar hoef je bij heel veel andere voipproviders niet om te komen.
Ik ga ze sowieso uitproberen, ben erg benieuwd. Heb er een prepaid accountje afgenomen.. morgen eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earry
Na 2 dagen testen lijkt budgetphone prima te werken; snelle interconnectie en de gesprekskwaliteit is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Je hebt niet zoveel verteld over hoe je reist. Dit is wat ik zelf heb uitgevonden.

Ik gebruik ofwel een Betamax kloon (voipcheap) ofwel Skype afhankelijk van de kwaliteit van het netwerk. Soms is de een of de andere slechter, vooral in een wireless of "rural" omgeving.

Een andere truuk speciaal voor in hotels is om de callback (phone2phone) feature van voipbuster te gebruiken. Alleen moet je het invulscherm omdraaien: Nummer dat je wilt bellen = nummer van het hotel waar je zit, nummer vanwaar je belt = waar je naartoe wilt bellen, naar huis bijvoorbeeld. Dan gaat de telefoon eerst over bij je vriendin, die krijgt daarna het hotel aan de lijn en moet even vragen naar kamernummer 226.

Nog een derde truuk is om de directory van Sipbroker te gebruiken. Daarmee kun je in de meeste landen een lokaal inbelnummer kiezen, en daarna via Voxalot en Voipcheap (geregistreerd in Voxalot) een telefoonnummer ergens in de wereld.

Succes ermee.
Pagina: 1