LiteON LTR-12101B Ls22 firmware update onder Win2K

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Greg.Focker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:52
Hallo mensen,

Zit met het volgende probleem. Ik heb dus de LiteON 12x10x32 IDE gekocht en met wat rondzwerven heb ik de Ls22 firmware update gevonden. Dapper als ik ben, start ik in Win 2000 de ls22.exe om de update uit te voeren. Ik zie de statusbalk gaan en na een tijdje krijg ik de melding: Verify fail!
Dit kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Geprobeerd met Nero te branden, maar no go.
Weet één van jullie misschien of ik mijn splinternieuwe fikkertje naar de eeuwige jachtvelden heb geholpen of dat er nog een manier is om hem op te lappen?

Tnx a bunch.

Verwijderd

doe die frimware in dos.......

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:29
Op maandag 26 februari 2001 01:16 schreef pakradja007 het volgende:
doe die frimware in dos.......
Dat gaat beetje lastig, die lite-on update is voor windows :)

• Greg.Focker
Inderdaad, koppig als ik ben toch geprobeerd: "This program must be run under Win32" Maarre..., als het dus mis gaat, kan je hem dan gewoon weer opnieuw flashen?
Weet iemand of je die update sowieso wel onder Win2000 kan draaien.

Verwijderd

Het werkt wel onder win2k. heb ik nl. alleen nog maar.

dat de verify niet werkte hoeft niets te zeggen. Werkt hij nu nog?

Verwijderd

Ik heb ook win2k en het flashen ging tot twee ker goed. 1ste keer in dos naar LS17 en daarna in win2k naar LS22. Ook twee huisgenoten hebben hem in windows geflashed (win2k en win98).

• Greg.Focker
Ik heb hem maar uit de kast getrokken en naar m'n werk meegenomen, daar op een Win ME erin gehangen. Daar wil meneer wel gewoon branden EN geflasht worden. Ik las al in een andere topic dat het de combinatie Win2K en de 4.28 VIA drivers zijn. Downgraden naar een vroegere versie voel ik niet al te veel voor, omdat m'n ATA100 schijfje dan weer een versnelling lager gaat lopen, of heb ik dit verkeerd? In elk geval, ik ga vanavond die 4.29 beta drivers uitproberen en kijken hoe het daarmee loopt. Hou jullie op de hoogte!

• Greg.Focker
Ik heb nu de VIA 4.29 Beta drivers geinstalleerd en het branden werkt nu dus wel. Maar optimaal is het nog niet. Branden trekt erg veel resources, gemiddeld zo'n 75% CPU usage. Een MP3-tje spelen tijdens branden of iets anders intensiefs gaat niet van harte. WinAmp gaat dan zwaar in de slow-motion. Iemand nog suggesties?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 16:08
idd probleem had ik ook, firmware update gewoon ff onder WinMe gedaan en draait nu perfect.
Wel heb ik de via 4 in 1 IDE drivers moeten deïnstalleren om onder win2k goed te kunnen branden, maar ach aan die controller hangen toch alleen die brander & DVD...

I’m not like the OTTERS

• Greg.Focker
Het is maar goed dat er burn-proof op die brander zit, want ik kan werkelijk bijna niks anders ernaast doen. Ik heb van ellende die fikker in m'n andere systeem gehangen en dat werkte perfect..., althans 2 cd's lang.

Daarna kwam Nero opeens met de melding dat deze versie alleen was voor de brander die erbij geleverd was! Vind ik persoonlijk erg knap. Ik heb gewoon de nieuwste versie gedownload op hun website, en er zat toch echt geen CD-writer bij.
Grmpf... Ik vraag me echt af hoe die vervloekte Murphy aan z'n einde is gekomen!

Verwijderd

Staat DMA wel aan?

• Greg.Focker
Noem me een prutser, maar waar zet je die ongein aan in Win2000. Heb al gezocht, maar ik kan dat DMA hokje niet vinden.

Verwijderd

in w2k staat de dma optie bij de controllers ipv bij de drives ;)
Pagina: 1