Toon posts:

BSOD 0x0000007B met herinstallatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[Opgelost]

Goeeedemiddag,

Ik doe zo af een toe een herinstallatie van XP zodat alles troep van m'n computer is. Nu heb ik een half jaartje geleden het volgende systeem in elkaar geknutseld:

CPU: E8400
Mobo: Gigabyte GA-P35-DS3R (rev. 2.1)
En 2 HD's in RAID 0.

Ik heb me toen helemaal verdiept in RAID en de installatie is toen ook goed gegaan. Ik kan me herinneren dat ik toen nog even een floppy drive erin had gebouwd om de raid drivers te kunnen installeren.

Nu wil ik weer XP herinstalleren. Ik heb met nLite een ISO gemaakt van m'n XP cd en daaraan de sata raid 'Intel ICH9R/ICH10R Driver (Preinstall driver)' drivers van gigabyte toegevoegd, omdat ik geen floppy drive meer heb.
Ik heb alles van deze site hierbij gevolgd.
Nu start ik de computer op vanaf de gebrande cd inc. drivers en ik ram niet op F6 om de drivers te installeren (want dat moet niet geloof ik). Als die dan bezig is om alles te laden ed. krijg ik een BSOD met de fout 0x0000007B.
Ik heb m'n 2 harde schijven in de gele sata poorten geplugd en m'n cd-rom speler ook in de gele en daarna in de paarse omdat ik dacht dat het daar aan lag. In de bios staat alles op raid enz.
Ik denk dat het wel voor de hand ligt wat er fout is, maar het is al een tijd geleden dat ik hiermee bezig was dus ik weet even niet zo goed meer wat ik hier nou mee moet.
Ideetjes?

Thanks,
Groet Jordy

ps. oh en nog een vraagje: als je windows opnieuw installeerd dan wordt toch alleen de C-partitie geformatteerd, ook al heb je je hd's in raid 0?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Al eens een andere driver geprobeerd, de foutcode doet denken dat er een verkeerde driver wordt gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Wat voor moederbord heb je, daaruit valt af te leiden of je wel de juiste drivers hebt.

* Occy74 moet beter leren lezen

[ Voor 17% gewijzigd door Occy74 op 11-02-2009 01:02 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
[Opgelost]

Okee. Ik heb nu gewoon álle drivers van gigabyte op een xp dvd gebrand (dus de gigabyte sata2 raid drivers en de Intel ICH9R/ICH10R SATA RAID Driver). Ik kreeg nu geen stopfout en kon doorgaan met de installatie.
Alleen toen die op 100% was met formatteren kreeg ik de fout *copy/paste*:

Setup was unable to format the partition. The disk may be damaged.

Make sure the drive is switched on and properly connected to your computer. If the disk is a SCSI disk, make sure your SCSI devices are properly terminated. Consult your compurter manual or SCSI adapter documentation for more information.

Er vanuit gaande dat de dvd niet beschadigd is. Ik heb een Lite-On LH-20A1S brander (onbelangrijk detail), maar ligt het eraan dat die ook aangesloten is op een sata poort oid? Of zijn álle drivers op het cdtje zetten nou ook weer niet slim :p Ik kan niks logisch bedenken hier :)
Thanks

ps: waarom is dat tegenwoordig toch zo onnodig ingewikkeld met die drivers op je mobo ;(

Ok ik heb het gewoon nog 2 keer geprobeerd en toen deed die het wel gewoon. Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2009 02:18 ]