Toon posts:

Vreemd, Intel Pentium DUAL CORE E5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe systeem gebouwd, een samengesteld systeem van een internet winkel, niet super snel maar wel genoeg voor mij om aardig wat spellen kunnen te spellen.

Moederbord: Foxxcon G31MX-k
Processor: Intel Pentium Dual-Core E5200
Videokaart: MSI ATI Radeon RX3850 T2D256E OC edition

Na de videokaart succsesvol geinstaleerd te hebben, heb ik een 3Dmark06 gedraaid.
Resultaat 5228

Daarna heb gaan kijken naar het programmatje FOX ONE, daarmee kan je de FSB verhogen en het geheugen DRAM gaat automatish mee, na hier een beetje mee te hebben gespeeld had ik de FSB op 215 (standaard 200) en het DRAM op 860 (standaard 800) Multiplier 6, hij draait staandaard op 1200MHZ nu zat hij op 1290MHZ.

Hier loopt het systeem sabiel, en de videokaart is geclockt door ATI tool, weer een 3Dmark 06.
Resultaat: 5869

Na nog een tijdje gekloot te hebben, bla bla.
Heb ik de nieuwste drivers gedownload voor de videokaart.
En een speciale BIOS voor de onderandere mijn kaart, die heb ik gedownload alleen heb ik die nog niet geinstallerd omdat ik nog iets met een ROM file moest doen, als iemand hier iets over weet hoor ik het heel graag.

Alles ging goed dacht ik.

Ik starte vanmiddag de PC op, en ik keek in het programmatje FOX ONE en daar zag ik hem steeds switchen van 1200 naar 2500MHZ de processor, en de multiplier stond op 12.5 ik was redelijk verbaasd, en besloot een 3dmark te draaien om te kijken wat er gebeurde met de Frame's per sec, en dat was bijna 2X zo hoog, nadat ik dat zag snel uitgezet, en naar de tempraturen gekeken etc, het was wat hoger maar nog lang niet om je er over druk te maken, 30 graden.
Toen heb ik Orthos gedraait en hij werd niet warmer dan 45-46 graden.
na er zeker van te zijn dat hij niet warmer zou worden heb ik een 3Dmark 06 gedraait.
Resultaat: 9850 :)

Prachtige score voor het kaartje.

Het komt denk ik doordat hij de 2 processoren niet gebruikte en nu wel.
Maar nu heb ik de com opnieuw opgestart na de 3Dmark en hij starten volkomen normaal op.
Ik kijk weer in het programmatje FOX ONE en hij switched niet meer heen en weer van 1 naar 2 processoren.
Na een test met Cinebench draaide hij inderdaad weer op 1 processor.

Kan iemand mij helpen om uit te vinden waarom hij vanmiddag wel op 2 processoren draaide en na het opstarten weer op 1 processor en daarvoor ook altijd op 1 processor heeft gedraait? :?

Als jullie meer info nodig hebben, dan geef ik die. ;)

Mvg Niels, Piking

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Zo'n 'in Windows' OC-programma's zijn pure suicide! Als je OC't moet je dat gewoon via het BIOS doen. Kans dat dat het probleem nog op gaat lossen ook

-- All science is either physics or stamp collecting

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-01 15:50
Je praat over pindakaas, want de kloksnelheid heb NIKS maar dan ook helemaal niks te maken met je aantal cores.

en een E5200 HOORT op 2,5 ghz te lopen, standaard. Vanaf fabriek. Met overclocken valt de 4ghz redelijk te halen met z'n 5200.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLAY7

200*12,5.

Zet intel's speedstepping is uit in de bios (EIST). Dat wil nog weleens helpen.

[ Voor 49% gewijzigd door Rollo op 10-02-2009 18:11 ]

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:44

mokumouse

LOLstoel User

als ie op 1250mhz draaide dan stond waarschijnlijk iets van intel speedstep ofzo aan? :?

//edit: spuit 11 8)7 lees nu net de laatste post

[ Voor 23% gewijzigd door mokumouse op 10-02-2009 18:12 ]

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
Super snel de reacties :):):)

Speed step , zou kunnen.
Wat doet dat presies?

Mvg Niels

EDIT: sorry, ja had ik even moeten doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 18:22 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:35
Even googlen voor je je vraag dumpt op GoT?
Wikipedia: SpeedStep

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig die snelle reacties. :)

Ik ga intel speed step in de bios opzoeken.

Mvg Niels

• Rollo
Als je het toch in de bios kijk... Wil je even kijken of je daar ook voltage(Vcore), FSB, multiplier en ramdividers enzo kan aanpassen? Ik was namelijk wel geïnteresseerd in dit moederbord(Foxxcon G31MX-k) maar ik kan niks over de bios-opties vinden op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik heb de speed step uit gezet en hij loopt weer op 2 processoren. :*)

Harstikke bedankt voor de hulp. :)

@Peugeot106XSI

Nee dat niet in de BIOS, ik heb het in iedergeval niet gevonden.
Ik doe het met FOX ONE.
dat werkt goed en e kan wel je gehuegn vastzetten op 553 etc.

Mvg Niels

• Rollo
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:12:
Het is gelukt, ik heb de speed step uit gezet en hij loopt weer op 2 processoren. :*)
Hij heb altijd al op 2 processoren gelopen :P ! Alleen niet op volle snelheid ;) Bedankt nog voor het kijken, dan kies ik toch een ander moederbord waarbij het in de bios kan 8)
Pagina: 1