Digitale piano | Casio of Pianonova?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik plaatste hier eerder al een topic over tweedehands digitale piano's. Ik heb besloten wat meer geld opzij te leggen en gewoon voor nieuw te gaan.

Nu heb ik maximaal 600 euro (dit is echt het maximum) en daarvoor wil ik de piano, standaard en pedalen. Kortom alles in één.

Nu heb ik de Casio Privia PX 120 gezien (denk dat iedereen die wel kent), maar nu kwam ik ook de Pianonova Lyra tegen (http://www.muziekmetropoo...Lyra--Digitale-Piano.html)

Qua uiterlijk zou ik natuurlijk de Pianonova zeggen. Maar ik wil graag weten hoe het met aanslag en geluid zit. Ik wil met aanslag gewoon zo dicht mogelijk bij een acoustische piano komen en hetzelfde geldt natuurlijk voor het geluid.

Nu vraag ik me af wat jullie adviseren. Welke van deze twee is de beste? Of wellicht hebben jullie nog een ander alternatief?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Waarom loop je niet een muziekwinkel binnen waar ze ingesteld staan, klank en aanslag is natuurlijk wel persoonlijk, zo vind ik piano's onderling al qua aanslag moeilijk te vergelijken..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Waarom digitaal?
Koop een buffetpiano voor dat geld.

Veel leuker om op echte snaren te spelen! (eigenaar van een Roland RD700 en Yamaha CP80, maar de Roland raak ik zo goed als nooit aan!)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar worden de buren niet vrolijk van denk ik, bovendien beschikt een digitale piano over midi waar ik graag mee speel.

@ simon: Ik ben altijd graag vantevoren al een beetje ingelicht. Aangezien verkopers vaak met je mee praten of het liefst je wat duurs aansmeren ;) Dat is hier (denk ik :P) niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is eventueel de Idean MLP6000 interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

even terzijde dat midi ook perfect mogelijk is met een snarenpiano (yamaha CP80 M is een voorbeeld)

Nu, als je uw buren niet teveel wil storen dan is het inderdaad geen optie. (zelfs al is er studiepedaal en piano's zonder klankbord)

Good luck met uw aankoop ;)

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Mag ik je erop wijzen dat digitale piano's die op echte piano's lijken slechter zijn dan stage piano's. Ten eerste moeten ze de boxen wegwerken wat tot kwaliteitsverlies lijdt en ten tweede zijn ze steeds minder populair, omdat mensen draagbare dingen willen.

Ik heb om die reden zelf een Yamaha DGX 625 gekocht. Als je voor alleen een piano gaat, moet je deze eens proberen: http://feedback.nl/?b=KKPPTSP250&a=28

Ik heb er zelf op gespeeld en het geeft echt een ziekelijk mooi geluid, omdat er ook mooi bass achter verwerkt is.

Ik wilde zelf ook eerst een digitale piano die op een piano leek, maar heb het toch maar niet gedaan, omdat je keyboards en stage piano's voor dezelfde prijs kunt kopen van betere kwaliteit (zelf ondervonden door naar Feedback te gaan). Maar je moet het zelf weten. Voor in de huiskamer is het natuurlijk wel mooier om een op een echte lijkende te hebben.

Maar als je wilt weten welke van die twee beter is: probeer het uit, zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 10-02-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog een 10 jaar oude Yamaha Clavinova CLP 122-S gezien voor 200 euro.
Is dit een goede piano en een goede prijs ervoor?
Pagina: 1