Ik ben al enige tijd bezig met een draadloos netwerk te maken voor een "minicamping"
nu heb ik een Netgear ProSafe 802.11g Wireless Access Point | WG102IS accespoint
en een Netgear 9 dBi Indoor/Outdoor Omni directional Antenna | ANT2409 antenne
daarbij heb ik een paar USB sticks
Netgear RANGEMAX WIRELESS USB 2.0 ADAPTER | WPN111FS
het gaat over een afstand van een goede 800 meter vrij zicht.
maar het signaal aan de andere kant is zwak tot geen signaal.
ik heb ook een d-link 24 dbi richtantenne geprobeerd, en als accespoint een hp procurve (het type ben ik even kwijt)
maar nog steeds geen resultaat.
kan iemand mij misschien helpen, zijn hier bepaalde instellingen die ik misschien over het hoofd zie?
ik ben een beetje thuis in wireless netwerk, voor huis tuin en keuken gebruik, maar ik heb nooit met deze afstanden gewerkt. ik ging er vanuit dat dat met die antennes moest werken..
niet dus...
misschien ook een beetje stom van mijn kant uit, eerst kopen en dan pas advies vragen. maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar, eerst kopen en proberen, dan pas boekjes lezen...
het kan zijn dat ik zelf late reacties geef omdat het niet bij mij thuis is maar ook ergens op locatie
Groeten Ron
nu heb ik een Netgear ProSafe 802.11g Wireless Access Point | WG102IS accespoint
en een Netgear 9 dBi Indoor/Outdoor Omni directional Antenna | ANT2409 antenne
daarbij heb ik een paar USB sticks
Netgear RANGEMAX WIRELESS USB 2.0 ADAPTER | WPN111FS
het gaat over een afstand van een goede 800 meter vrij zicht.
maar het signaal aan de andere kant is zwak tot geen signaal.
ik heb ook een d-link 24 dbi richtantenne geprobeerd, en als accespoint een hp procurve (het type ben ik even kwijt)
maar nog steeds geen resultaat.
kan iemand mij misschien helpen, zijn hier bepaalde instellingen die ik misschien over het hoofd zie?
ik ben een beetje thuis in wireless netwerk, voor huis tuin en keuken gebruik, maar ik heb nooit met deze afstanden gewerkt. ik ging er vanuit dat dat met die antennes moest werken..
niet dus...
misschien ook een beetje stom van mijn kant uit, eerst kopen en dan pas advies vragen. maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar, eerst kopen en proberen, dan pas boekjes lezen...
het kan zijn dat ik zelf late reacties geef omdat het niet bij mij thuis is maar ook ergens op locatie
Groeten Ron