Toon posts:

wireless netwerk vrij zicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd bezig met een draadloos netwerk te maken voor een "minicamping"
nu heb ik een Netgear ProSafe 802.11g Wireless Access Point | WG102IS accespoint
en een Netgear 9 dBi Indoor/Outdoor Omni directional Antenna | ANT2409 antenne

daarbij heb ik een paar USB sticks
Netgear RANGEMAX WIRELESS USB 2.0 ADAPTER | WPN111FS

het gaat over een afstand van een goede 800 meter vrij zicht.
maar het signaal aan de andere kant is zwak tot geen signaal.
ik heb ook een d-link 24 dbi richtantenne geprobeerd, en als accespoint een hp procurve (het type ben ik even kwijt)
maar nog steeds geen resultaat.

kan iemand mij misschien helpen, zijn hier bepaalde instellingen die ik misschien over het hoofd zie?
ik ben een beetje thuis in wireless netwerk, voor huis tuin en keuken gebruik, maar ik heb nooit met deze afstanden gewerkt. ik ging er vanuit dat dat met die antennes moest werken..
niet dus...
misschien ook een beetje stom van mijn kant uit, eerst kopen en dan pas advies vragen. maar zo zit ik nou eenmaal in elkaar, eerst kopen en proberen, dan pas boekjes lezen... 8)7
het kan zijn dat ik zelf late reacties geef omdat het niet bij mij thuis is maar ook ergens op locatie

Groeten Ron

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je die richtantenne op het AP geprobeert, of was dat aan de client kant ?

Ik denk dat je met een goede omni op het AP, en richtantenne's voor de clients het meeste kans maakt op een goede verbinding.
Zitten er verder nog wifi signalen in de buurt ? Zoek een zo "schoon" mogelijk kanaal op....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
De clients zijn de USB stickjes en ik heb zowel de rondstraal als de richt antenne op het accespoint geprobeerd. maar omdat ik dacht dat misschien het accespoint defect was heb ik even een andere geprobeerd. maar dat was het dus ook niet.

ik heb verschillende kanalen geprobeerd, maar ook dat werkt niet.
en verder zit er niets in de buurt, het is een afgelegen boerderijte

• u_nix_we_all
  • Niet online
Je zou het eens met Seneo clients (hebben die eigenlijk wel USB sticks?) kunnen proberen. Of wellicht iets zoeken waarbij je ook een antenne op de wifi-sticks kunt aansluiten.
Het AP hoeft het probleem niet te zijn, de clients moeten óók voldoende vermogen hebben on hun signaal zo ver te versturen.

[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-02-2009 17:26 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
het is meer de bedoeling dat de gasten als extratje ook op de camping kunnen internetten tegen een kleine vergoeding. daar zijn de usb stickjes voor, die zijn op basis van mac adres en netwerksleutel beveiligd.

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je dan de HWUG1 of moet ik dan meer zoeken richting SUB362ext
ik dacht als je een redelijke zender hebt dat het dan met lichtere ontvangertjes ook moet werken.
vooral als het vrij zicht is.
ik heb hier en daar reviews gelezen dat die d-links makkelijk 5 a 10 km moeten kunnen halen (vrij zicht) dus ik dacht dan moet 1 km ook geen probleem zijn..

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

half serieus
tsjah, of je doet het helemaal DIY
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
:+
zelf heb ik er geen ervaring mee helaas

• u_nix_we_all
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:30:
bedoel je dan de HWUG1 of moet ik dan meer zoeken richting SUB362ext
Geen idee eigenlijk, kan ik hier nu ook niet nakijken.
ik dacht als je een redelijke zender hebt dat het dan met lichtere ontvangertjes ook moet werken.
vooral als het vrij zicht is.
Maar beide kanten zijn zowel zender als ontvanger, en dat vergeet men voor het gemak wel eens :+
ik heb hier en daar reviews gelezen dat die d-links makkelijk 5 a 10 km moeten kunnen halen (vrij zicht) dus ik dacht dan moet 1 km ook geen probleem zijn..
Geen idee wat er haalbaar is met die d-links. Maar 800 meter zou uiteindelijk toch te doen moeten zijn, lijkt mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
GemengdeDrop schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:37:
half serieus
tsjah, of je doet het helemaal DIY
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
:+
zelf heb ik er geen ervaring mee helaas
Hmm zullen de mensen raar staan te kijken als ik een usb stick met zon geval aflever haha, maar ik denk dat ik er wel een keer een usb stick voor ga opofferen om het uit te proberen.
leuk gevonden 8)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Maar beide kanten zijn zowel zender als ontvanger, en dat vergeet men voor het gemak wel eens :+

[...]

ja daar had ik ook niet aan gedacht, maar die accespoint heeft maar 1 antenne, moet ik dan een accespoint kopen met 2 antennes en dan gwoon 2 van die rondstralers of richt antennes aanschroeven ?
of heeft dat er niets mee te maken

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Sowoieso vraag ik me af of dit wel een goede oplossing is. Normale consumentenkaartjes kunnen met zo'n afstand nooit een response geven. Ik zou eerder gaan voor een kabel door/over de grond naar een centraal punt (toiletgebouw/balie etc) en daar dan een accesspoint van linksys/netgear oid neerzetten.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je dat met een kabel wilt doen zul je echter weer glasvezel moeten gaan gebruiken, dat of een flink aantal repeaters. Normale UTP kom je namelijk maximaal 100-120 meter mee.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:09

ralpje

Deugpopje

Zonder te willen spammen: op www.wifishop.nl verkopen ze kant-en-klare sets voor (bijvoorbeeld) campings. Werkt prima, en kost je qua tijd en gepruts waarschijnlijk minder dan je nu investeert.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
met kabels is geen optie.. misschien dat ik dan met een repeater moet gaan werken.
dat het handeltje inderdaad dichterbij komt te staan. want hoever denken jullie te kunnen komen met de rondstraal antenne van 9dbi en de specificaties die ik hierboven vermeld heb? (er vanuitgaande dat het allemaal vrij zicht is
Pagina: 1