Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Vostro 1510 en PCMIA kaartjes (Audigy 2 ZS)(Guitar rig 3)

Pagina: 1
Acties:

• H0lyGra1l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10 22:49
Hoi,

Ik gebruik Guitar Rig 3. geweldig stuk software met allemaal presets van verstekers.
klinkt geweldig, maar is natuurlijk wel een beetje processing voor nodig.
Dus in me desk zit daar een Audigy voor, en werkt ook perfect.

Dus nu ik ook met andere speel, wou ik dus een kaartje voor me Dell Vostro 1510.
Met mijn zeer geringe laptop kennis, zag ik de gleuf en zocht lekker op een notebook soundcard.
Waar ik uit kwam op de Audigy 2 ZS. (PCMCIA)

Nou, op marktplaats gekocht, vandaag binnen.. maar hij wordt maar niet gedeceteerd, en hij steekt wel een heel erg stuk uit.. nu ben ik er volgens mij achter gekomen dat hij geen PCMCIA ondersteund, en alleen express. (alhoewel op sommige sites wel weer staat die wordt ondersteund...)

Getest op een ouwe Asus 1100. en die ziet hem wel meteen.
Nu wil ik niet me ouwe asus gaan rondsjouwen, want het lijkt me ook wel handig om zo een kaartje te hebben als we weer is gaan lannen, en ik me kan inleven met COD4.
Maar nu moet ik wel een ander kaartje hebben..

Nu zie ik ook USB kaartjes van creative, dus vroeg me af of die wat zijn
Usb kaartje 45€

en elders las ik over deze kaart de Xtreme Fidelity 80€

Dus... om niet verder te dwalen.
Wie weet er een goeie Express of Usb kaart aan te raden rond de circa 50€ die Guitar Rig (en ook Fruity Loops) kan processen.

Mvg,
Tom

• Tom-ass
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 17:39
Zelf gebruik ik ook Guitar Rig 3 op mijn desktop pc icm een Creative X-Fi XtremeMusic. Deze kaart (en veel andere dedicated geluidskaarten) halen lage latancies door het gebruik van ASIO drivers.

Mijn laptop heeft een eenvoudige Realtek chip (ALC662). Ook een eenvoudige geluidchip als deze kan je ASIO drivers gebruiken, door via software een virtuele geluidskaart te maken. Dit doe je met Asio4all. De FAQ staat op dezelfde pagina.
Ik behaal nu met mijn laptop (T3400/3GB/Vista) 4ms. Wat bij gitaarspel haast onhoorbaar is.
Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Tom-ass op 11-02-2009 01:48 ]

• H0lyGra1l
Jah, het kromme bij mijn laptop is.

Ik kan nu geen input selecteren.
er is zogenaamd niks connected.
Bij me opname regeling wordt wel weergeven wanneer ik aan het spelen ben.

Maja, kan nog geen connecties vinden..

Met gebruik van de laaste Asio. en een Dell Vostro op 2.1/3GB/Vista

Heb trouwens ondertussen wel al de Xtreme Fidelity besteld (voor maar 67 trouwens)

• H0lyGra1l
Uhm...
ergens een button om een topic te sluiten?
als in de trend van, probleemstelling opgelost? :P

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Nee dat hoeft niet, waarom sluiten? Misschien heeft iemand anders nog iets aan deze informatie.

• H0lyGra1l
Meer in de trend van dat mensen niet meer gaan reageren op het topic als het al 2 jaar oud is :)

Maar toch nog eventjes een vraag tussendoor.
Ik heb me X-fi kaartje binnen. klinkt geweldig.. maar... is er eigenlijk een mogelijkheid dat me kaartje ook afspeelt door de boxjes van me laptop?

Dan kan ik hem ook meteen standaard instelle.

bij me afspeel apparatuur staat:

Luidsprekers Realtek High Def Audio ingeschakeld
Luidspreakers Sb Xtreme audio notebook (niet aangesloten, maar wel ingeschakeld)
Luidsprekers XB Xtreme audio notebook (ingeschakeld en in gebruik door middel van de koptelefoon)
Apparaat voor digitale invoer die hiermee niks mee te maken heeft. (ingeschakeld)
Pagina: 1