Hi,
Nu de nieuwe AM3 cpu's net uit zijn ga ik een systeem samenstellen maar zit nog met een aantal vragen.
Gaming bak en zal gaan overklokken.
Eerst en vooral wil ik geen non-compatible componenten aankopen
Geheugen
2X2GB Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Link
Moederbord
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
Link
CPU
AMD Phenom II X3 720
Link
Grafische kaart
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5
Link
Voeding
Antec Signature 850
Link
Kast
Nog geen enkel idee, zijn er zoveel, zie de bomen door het bos niet meer, mag groot zijn, zolang de airflow er maar niet onder te lijden heeft, maximum kost ongeveer een 200 euro? Richting Coolermaster/Antec?
Koeler
Al helemaal geen idee wat ik hiervoor best kies, zijn er verschillende uitgekomen laatste weken voor AM3.
_______________________________________________________________________________________
CPU, grafische kaart en videokaart ben ik vrij zeker van, maar de rest pffff
Netwerkkaart en geluid via moederbord, HD heb ik al (750GB T1 Samsung, komt nog een 2de bij voor RAID)
Las dat 1 of meerdere rails belangrijk kon zijn qua ampère in de voeding, wat is nu eigenlijk het beste?
Schat dat ik later er nog max 1 grafische kaart bijsteek dus 850W zal wel voldoende zijn lijkt me.
AM3 ondersteunt geen triple channel dus die valueRAM is wel correct denk ik, liefst overclock mogelijk.
Mobo vind ik RAID vrij belangrijk.
Ik kies niet voor het beste/duurste omdat ik later toch upgrades erinsteek.
Iemand suggesties?
_________________________________________________________________________________________
Verkeerde onderdeel, indien admin kan verplaatsen naar "volledige systemen"
Nu de nieuwe AM3 cpu's net uit zijn ga ik een systeem samenstellen maar zit nog met een aantal vragen.
Gaming bak en zal gaan overklokken.
Eerst en vooral wil ik geen non-compatible componenten aankopen
Geheugen
2X2GB Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Link
Moederbord
Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
Link
CPU
AMD Phenom II X3 720
Link
Grafische kaart
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5
Link
Voeding
Antec Signature 850
Link
Kast
Nog geen enkel idee, zijn er zoveel, zie de bomen door het bos niet meer, mag groot zijn, zolang de airflow er maar niet onder te lijden heeft, maximum kost ongeveer een 200 euro? Richting Coolermaster/Antec?
Koeler
Al helemaal geen idee wat ik hiervoor best kies, zijn er verschillende uitgekomen laatste weken voor AM3.
_______________________________________________________________________________________
CPU, grafische kaart en videokaart ben ik vrij zeker van, maar de rest pffff
Netwerkkaart en geluid via moederbord, HD heb ik al (750GB T1 Samsung, komt nog een 2de bij voor RAID)
Las dat 1 of meerdere rails belangrijk kon zijn qua ampère in de voeding, wat is nu eigenlijk het beste?
Schat dat ik later er nog max 1 grafische kaart bijsteek dus 850W zal wel voldoende zijn lijkt me.
AM3 ondersteunt geen triple channel dus die valueRAM is wel correct denk ik, liefst overclock mogelijk.
Mobo vind ik RAID vrij belangrijk.
Ik kies niet voor het beste/duurste omdat ik later toch upgrades erinsteek.
Iemand suggesties?
_________________________________________________________________________________________
Verkeerde onderdeel, indien admin kan verplaatsen naar "volledige systemen"
[ Voor 5% gewijzigd door Graviton12 op 10-02-2009 17:14 ]