Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem betreft het volgende:

Computer 's avonds uitgedaan, wanneer ik hem 's ochtends weer probeerde op te starten kwam hij tot het logo van windows en flikkert daarna even en geeft daarna een black screen. Als ik probeer op te starten in veilige modus gebeurt hetzelfde, en zelfs na windows opnieuw te hebben geïnstalleerd blijft het aanhouden. Ook heb ik System Recovery geprobeerd vanaf de Windows installatie-cd, geprobeerd terug te gaan naar laatste werkende instellingen en deze werken beide ook niet. Ik kan nog steeds de BIOS in.

Specs:

Cpu: AMD Athlon 64+ 3400
Mobo: Gigabyte K8NS
Mem: 2x 512 MB
Vga: Nvidea Geforce 6800 GT
Hd: 1x 80gb, 1x 250 gb

Kan iemand me verder helpen?

Groetjes,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken en gaan testen welk onderdeel de schuldige is. Om een hardware probleem te bevestigen zou je nog even een Linux distro live cd kunnen proberen en kijken of die wel wil booten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
kan je wel de bios in? en laat je machine dan een minuut of 10 in de bios staan.

Heb je XP kaal gheinstalleerd? of heb je over je bestaande systeem heen geinstalleerd.
Kan best zijn dat je brake driver hebt..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst geprobeerd te installeren zodat mijn instellingen hetzelfde bleven. Dat lukte niet, dus daarna heb ik de partitie waar windows op stond geformat en opnieuw geinstalleerd. Ik ben nu die troubleshooter aan het doorwerken, en tegelijk laat ik mijn PC ff 10 min @ bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, troubleshooter doorgewerkt, meest ging over het hangen terwijl hij in windows is dus heb de meeste tests niet kunnen draaien, pc was net 10 minuten op bios, en dat heeft niet gewerkt. Wat me wel net opviel is dat nu het windowslogo helemaal niet meer verschijnt en als het blackscreen komt ik een klikje hoor in de kast en dat daarna het beeldscherm op stand-by gaat. Verder hoor ik de ventilatoren gewoon.

EDIT: Ik krijg net een tip van werk over Hirens BootCD, iemand die me dat kan uitleggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eerst eens een linux live cd, als je daarmee wel kunt booten zou ik gaan twijfelen aan je harde schijf hoe lang die nog te leven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment geen linux live cd, maar wel heb ik dit gevonden:

http://support.microsoft....S_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WINXP

is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Die linux live cd is zo te downloaden, de makkelijkste om gewoon mee te kijken of hij wil booten is Ubuntu vind ik.

En je zou inderdaad aan de hand van dat artikel je MBR kunnen proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDAT: Ben nu knoppix aan het downloaden op een andere pc, ga zo proberen of die werkt.
Pagina: 1