Toon posts:

Accespoint Tele 2 modem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik probeer nu al een paar uur een accespoint bij iemand aan te sluiten op het modem van tele2.
Het betreft een linksys WAP54G accespoint en een tele 2 router.

De klantenservice kan me hier ook niet verder mee helpen. Ik krijg alleen " wij bieden hierop geen ondersteuning" als ik gewoon vraag of het modem uberhaupt een accespoint aan kan.
Naar een 2de lijn doorverbinden mogen ze niet zeggen ze.

Weet iemand hier misschien hoe ik dit aan kan sluiten?
Ik heb geprobeerd om exact de instellingen over te nemen van het tele2 daadloze mode.router
Dus dezelfde SID en WPA wachtwoord etc. Wanneer ik dit doe komt er maar 1 netwerk in het lijstje van draadloze netwerken maar heb ik alsnog geen internet.

De ipadressen heb ik ook binnen de range gezet.
192.168.1.1 is het modem, 192.168.1.2 is de accespoints en de modem deelt uit van 1.3 tot 1.35.
De modem/router en de accespoint allebei 192.168.1.1 geven werkt ook niet.

kan iemand me hier misschien verder mee helpen? Ik heb google ook geraadpleegt maar ik vind gewoon niets dat me verder kan helpen

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ohja, ik heb even teruggebeld in de hoop een andere medewerker aan de lijn te krijgen.

" wat is een accespoint meneer? "

hangedup.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :P

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 11:49
Geeft het modem van Tele2 DHCP leases weg? Ofterwijl, is het een MultiPC modem?

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 14:30
En dan nog, als je een access point los wilt aansluiten, kun je het beste wireless in je Tele2 modem helemaal uitzetten. Je access point fungeert dan als bridge. En dan is het inderdaad de bedoeling dat je Tele2 modem als dhcp server fungeert en dus leases uitgeeft aan je wireless clients.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Tele2 modem kan niet uit (tenminste, tenzij ze nieuwe hebben, dv201 amr en consorten kan het iig niet bij).

Wat jij moet doen: Accespoint (is het dat of een router met wlan?) iig niet op de WAN poort van het accespoint maar op een LAN poort aansluiten. SSID NIET overnemen, waarom wil je dat? Om een grote netwerkstoring te bouwen?

Dat accespoint moet zijn eigen IP krijgen via DHCP, een eigen SSID (+wachtwoord, etc) uitzenden. Als een client dan draadloos verbinding maakt met dat AP dan geeft deze de client zijn DHCP request door aan het tele2modem. Die deelt een IP uit, client kan internetten.

Als dit niet werkt, vertel dan eens EXACT wat je hebt staan. Het verhaal in je startpost bevat nogal gaten/onduidelijkheden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Jasper.

Het verhaal is wat onduidelijk omdat het voor mij ook vrij onduidelijk is. ;)

Het is in ieder geval een accespoint. Geen router met wlan.

Wat ik wil:

De tele2modem beneden, en de accespoint op de 1ste verdieping. als het goed is moet dit toch zonder bekabeling kunnen?
Ik had ooit gehoord dat het mogelijk is om te verbinden met een accespoint, en dit kastje je dan koppelt aan de router. draadloos. het probleem was dat er op zolder geen signaal is, en dat wilde ik op lossen door een accespoint op de 1ste verdieping te hangen waar dan verbinding mee wordt gemaakt. Moet er dan echt een kabel naar boven getrokken worden?

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
aha, zo bedoel je het dus :)

Dat gaat niet werken vrees ik. Eerlijk gezegd weet ik niet heel van dit specifieke onderwerp af, maar een soort van repeater bouwen op deze manier wil volgensmij alleen maar met 'corporate' spul. Zoals Cisco ed (hebben we oa op de uni, volgensmij iets van 250 euro per accespoint..)

Wat dus wel zou kunnen is wat ik al voorstelde: neem een kabel. Plug die in de AP, en voila je hebt internet. Misschien kan je ze op het zelfde SSID instellen, maar ik weet niet hoe laptops dan met de omschakeling overweg gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het :)

Ik ga hem dan toch maar omruilen voor een draadloze router met een sterker bereik.

Hier ga ik hem sowieso halen:
http://www.computerplazanederland.nl/

kan iemand me misschien vertellen welke draadloze router goed te doen is om op zolder te kunnen internetten ? :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.kieskeurig.nl/...ter/specificaties/279105/

Zou deze goed genoeg zijn om op zolder verbinding te hebben? :)
Pagina: 1