Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] foutmeldingen bij nieuwe installatie

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Bij het opstarten van een vers geinstalleerde windows XP home (SP2, geüpdatet naar SP3) installatie krijg ik gelijk deze foutmelding:

RUNDLL32.exe Entrypoint niet gevonden kan entry van procedure_except_handler4_common niet vinden in DLL-bestand msvcrt.dll.

Na deze weg gedrukt te hebben komt er een foutmelding dat er in het laden van p17runE.dll een fout is opgetreden.

Deze foutmelding heb ik nadat ik een BSOD om m'n oren kreeg tijdens een windows update.
Tijdens de update bleek ook een installatie van VLC te lopen

Enige software die er verder op staat is:
VLC
Winamp
Mcafee Enterprise virusscan
Muis en Tobo drivers van Microsoft
En een 5.1 X-fi geluidskaartje dat geinstalleerd is met drivertjes enzo.

Winamp, de drivers van microsoft en McAfee zijn pas geïnstalleerd toen ik de foutmelding al had.

Via de search en google kom ik nietzoveel verder, zie deze link
http://www.google.nl/sear..._common&btnG=Zoeken&meta=

Wat ik hier nu aan kan doen weet ik niet, iemand suggesties?
Het enige wat ik zo nog even ga doen Is VLC er af gooien.

-edit-

VLC verwijderen helpt niet.

-edit2-

vergeten te melden dat de creative drivers her installen ook niet werkt en dat ik ze via msconfig ook niet tegen kom.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 08-03-2009 02:32 ]

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Je geeft twee meldingen aan m.b.t. msvcrt.dll en p17runE.dll

Google is onze grote vriend en dit soort dingen had je toch zelf op kunnen zoeken. Van iedereen op dit forum wordt iets meer verwacht dan alleen maar om hulp vragen.

p17runE.dll heeft te maken met je geluidskaart (Creative)

Download de driver van de Creative website, verwijder de oude driver en start opnieuw op. Installeer daarna de nieuwe driver.
msvcrt.dll heeft te maken met bovenstaand probleem.

Nu kan het zijn dat de foutmeldingen nog wel verschijnen bij het opstarten na installatie van de nieuwe driver. Klik op Start, Uitvoeren en typ msconfig
Ga naar het tabblad "Opstarten", daar staat (volgens google) twee keer rundll32.exe. Een keer voor p17runE.dll en een keer voor SPIRun.dll Zet de vinkjes uit voor die bestanden en pc opnieuw opstarten.
Controleer of de foutmeldingen weg zijn en of je geluid het doet.

[ Voor 6% gewijzigd door McWolf82 op 10-02-2009 23:47 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
McWolf82 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:46:
Je geeft twee meldingen aan m.b.t. msvcrt.dll en p17runE.dll

Google is onze grote vriend en dit soort dingen had je toch zelf op kunnen zoeken. Van iedereen op dit forum wordt iets meer verwacht dan alleen maar om hulp vragen.

p17runE.dll heeft te maken met je geluidskaart (Creative)

Download de driver van de Creative website, verwijder de oude driver en start opnieuw op. Installeer daarna de nieuwe driver.
msvcrt.dll heeft te maken met bovenstaand probleem.

Nu kan het zijn dat de foutmeldingen nog wel verschijnen bij het opstarten na installatie van de nieuwe driver. Klik op Start, Uitvoeren en typ msconfig
Ga naar het tabblad "Opstarten", daar staat (volgens google) twee keer rundll32.exe. Een keer voor p17runE.dll en een keer voor SPIRun.dll Zet de vinkjes uit voor die bestanden en pc opnieuw opstarten.
Controleer of de foutmeldingen weg zijn en of je geluid het doet.
Erg late reactie.
Ik was vergeten te vermelden maar dit had ik natuurlijk al geprobeerd echter hoe ik de drivers ook her installeer krijg ik ze niet aan de gang.
In msconfig (waar ik al gelijk ging kijken) kwam ik ze niet tegen.
Echter zal ik maandag nog een keer gaan kijken maar ik zie het somber in.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
*schopje*

• Marc37
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 13:02
Hehe ....Gooi dit eraf....Microsoft.net Framework3.5sp1......heb dit probleem erg lang gehad..met opstarten van firefox en msn live...nu loopt alles weer oke *knip* doe es niet?.

greetz marcie

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 08-01-2010 14:19 . Reden: flauw taakgebruik ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik kan de links niet 1-2-3 terugvinden, maar ik heb na wat Google-en inmiddels op 3 plaatsen gelezen dat dit probleem opgelost werd door een schone installatie uit te voeren, als eerst de drivers voor deze geluidskaart te installeren, en daarná de rest pas.
Pagina: 1