Toon posts:

Linksys WRT610N usb harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.176 views

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen om aan mijn Linksys WRT610 mijn harddisk via de usb zo te configureren dat ik draadlooss mijn harddisk kan benaderen.
Ik heb mijn harddisk via usb gekoppeld en verder een aantal dingen in de setup van de Linksys gedaan. Maar ik weet echt niet wat ik moet configureren. Mappen, sharename etc snap het niet.. Knip..

Thanks,

Een Router Dummy

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 11-02-2009 08:23 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als je er al niet uitkomt met een handleiding van de router, dan weet ik niet of je het hiermee gaat redden.

Wat je moet begrijpen is dat je een map op de hdd gaat delen (sharen) op het netwerk. Je moet hem hiervoor een naam geven waarmee je deze map bekend maakt op het netwerk. Dat is dus de share-name.

Op het moment dat je deze share-naam hebt opgegeven, en hebt gekoppeld aan een fysieke map op je hdd, dan zou je met \\<ipadres van je router>\share-naam deze share moeten kunnen benaderen vanaf een PC.

Daar kan je dan data op plaatsen en of van afhalen.

Verwijderd

Ik heb sinds een firmware upgrade van de week hetzelfde probleem. De router 'ziet' de USB schijf niet meer, waardoor deze ook via het netwerk niet meer te benaderen is. Afgelopen weken werkte de netwerkshare prima (met de oude firmware), maar omdat de FTP server niet te beveiligen was heb van de week de upgrade uitgevoerd.

Volgens de release notes is het probleem met de FTP server in de laatste firmware opgelost. Helaas is dit niet te controleren omdat je de USB schijf met de nieuwe firmware niet meer kan benaderen. Volgens mij een foutje in de firmware.

Ik ga het maar bij Linksys aanmelden, hopelijk kunnen ze het snel verhelpen. Het probleem met de FTP server heb ik destijds ook bij Linksys aangemeld en een maand later was het (toevallig) opgelost.

Verwijderd

en Marnic al iets gehoord?
de laatste firmware is namelijk inderdaad bagger.
op de linksys site zijn vele meldingen te vinden van niet gedetecteerde USB disks.
Paar maanden later is er nog steeds geen nieuwe firmware.
Als ik dit van te voren had geweten had ik een ander product gekocht :( :(

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 09:39

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Hetzelfde probleem hier. Vanavond besloot ik mijn drobo maar eens uit de kast te trekken om een leuke ftp share op te zetten maar de drobo werd niet herkend. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de drobo lag (4 disk usb schijf) maar ook mijn 500GB WD word niet herkend. Ook een firmwareupdate bracht geen verschil.
Vandaar mijn zoektocht op GoT maar dit topic geeft mij weinig hoop 8)7.
Beter had ik toch maar even gewacht op de Netgear WNDR3700 :X

Iemand misschien al een oplossing gevonden voor dit probleem?

*topic bookmarked en mocht ik wat vinden dan laat ik het weten*

Edit;
Gister erg lang doorgezocht echter onder succes. Vanmiddag linksys maar eens mailen

[ Voor 7% gewijzigd door Onno b op 25-11-2009 07:45 ]

• nniicc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09-2023
Denk erover om dit toestel te kopen. Is bovenstaand probleem ondertussen opgelost?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou zeggen, neem contact op met de originele topicstarter. Hij heeft zijn email adres publiek in zijn profiel staan, en je kan hem bereiken via DM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.