Toon posts:

Vista: Hoe stel ik PEAP-EAP-TLS in?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor een school een draadloosnetwerkje opgezet waarin het hele gebouw draadloos gewerkt kan worden op het schoolnetwerk.

Destijds heb ik een RADIUS server in Windows 2003 SP2 met IAS gebouwd en heb de authenticatiemethode op PEAP + smartcards gezet. De authenticatie gaat via PEAP-EAP-TLS met machine certificaat. Dit werkt prima met de Intel Wireless netwerkkaarten. De machine certificaten worden uitgegeven grouppolicy van het domein.

Nu kom het volgende probleem:

In Windows Vista snap ik niet hoe je PEAP-EAP-TLS instelt.

Je kunt kiezen voor PEAP met smartcard zoals het ook is ingesteld in Windows 2003. Echter wanneer ik kies voor WPA2-Enterprise --> Microsoft:PEAP met Smartcard dan gebruikt Vista MSCHAP v2 ?!?!. Als ik kies voor Intel CCKM – Enterprise --> Microsoft:PEAP met Smartcard dan klaagt Windows over het ontbreken van het certificaat terwijl het machine certificaat wel degelijk aanwezig is.

De volgende uitleg van Microsoft heeft ook niet geholpen aangezien ik dan de melding krijg dat het profiel beschadigt is.
How to enable computer-only authentication for a 802.1X-based network in Windows Vista, in Windows Server 2008, and in Windows XP Service Pack 3

Alle machines met XP kunnen prima werken met PEAP-EAP-TLS. Hoe stel ik dit in, in Windows Vista !? Iemand enig idee?