Toon posts:

Afstandsbediening voor PC/muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn woonkamer speel ik muziek van een computer af op mijn homecinemasysteem. Bestuur het op dit moment met een draadloos toetsenbord en muis, met beeld op de tv of beamer.

Toch vind ik dit niet ideaal. Ben daarom op zoek naar een afstandsbediening waarmij ik makelijk door mijn muziek collectie kan bladeren zonder toetsenbord en muis. Het zou eventueel makelijk zijn als deze mijn andere afstandsbedieningen vervangt.

Heb inmiddels de squeezebox gevonden na wat zoekwerk, maar heb het idee dat deze niet echt bedoeld is als PC-afstandsbediening. Hebben jullie nog tips voor me naar welke gadget ik moet gaan kijken?

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zal als ik jou was even naar de Logitech harmony series kijken.
Ik heb zelf de 555 uit die serie. Een alleskunner alleen wel wat minder kwaliteit.
Hij piept en kraakt en denk niet dat je hem een keer moet laten vallen want grote
kans dat hij dat niet overleeft. De duurdere modellen uit de serie schijnen hier geen
last van te hebben.

[ Voor 74% gewijzigd door Reticulum op 10-02-2009 15:09 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gewoon een willekeurige MCE remote? Ik heb er zelf één van Phillips en dat werkt prima met Media Center. Mocht je geen MCE (of mediaportal) willen gebruiken dan is het vaak ook wel mogelijk om andere functies aan de knoppen van je AB toe te wijzen (met bij. Girder).

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit is een handig toetsenbordje/touchpad in 1: http://www.logitech.com/i...ard/devices/3848&cl=US,EN

Verlies je weinig tot geen functionaliteit tov een toetsenbord maar wel de handzaamheid en bereik van een afstandsbediening.

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
haagseblowin schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:10:
... denk niet dat je hem een keer moet laten vallen want grote kans dat hij dat niet overleeft.
Hij bevalt mij uitstekend en ik kan uit ervaring vertellen dat ie het zelfs uithoudt als je hem meerdere keren laat vallen 8) .

Verwijderd

Topicstarter
haagseblowin schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:10:
Ik zal als ik jou was even naar de Logitech harmony series kijken.
Ik heb zelf de 555 uit die serie. Een alleskunner alleen wel wat minder kwaliteit.
Hij piept en kraakt en denk niet dat je hem een keer moet laten vallen want grote
kans dat hij dat niet overleeft. De duurdere modellen uit de serie schijnen hier geen
last van te hebben.
Ik vond die serie inderdaad al erg intressant. Maar kunnen ze ook een computer aansturen?
Bijvoorbeeld door mediaplayer/winamp bladeren?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Denk er aan dat je er niet bent met alleen een Harmony............je hebt op de 1 of andere manier toch een IR receiver nodig bij je PC. Die zit er in de regel niet standaard in/bij (zoals wel bij andere apparaten zoals tv's, dvd-spelers, receivers, etc.)

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
* Bookmarkt voor relevante info
kaajee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:50:
Denk er aan dat je er niet bent met alleen een Harmony............je hebt op de 1 of andere manier toch een IR receiver nodig bij je PC. Die zit er in de regel niet standaard in/bij (zoals wel bij andere apparaten zoals tv's, dvd-spelers, receivers, etc.)
Dat is idd een goed punt, ik heb toen ook naar die '' setup '' gekeken, en heb het toen maar niet gedaan, omdat het veel gedoe is om een IR ontvanger te fixen voor die bediening.

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
*Oeps , ja sorry was er vanuit gegaan dat die al ingebouwd zat (MBP bezitter). Stom van me.
En een usb IR-ontvanger? zelf geen ervaringen mee helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Reticulum op 10-02-2009 17:58 ]

• Dick
  • Niet online
USB IR ontvanger kan je bij de meeste pc winkels wel halen. Ik heb er zelf ook één en het werkt prima! Gewoon bij de computerland vandaan.

De Harmony afstandsbedieningen zijn inderdaad erg fijn (hier een 525) en werken goed. Alleen waarom zou je een Harmony willen als je er alleen je pc mee wilt bedienen? Dan lijkt mij een mce remote een stukje fijner, hoef je ook niks in te stellen en is nog goedkoper ook :+

[ Voor 7% gewijzigd door Dick op 10-02-2009 19:16 ]

• kaajee
kingrichard47 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:14:
.............. Alleen waarom zou je een Harmony willen als je er alleen je pc mee wilt bedienen? Dan lijkt mij een mce remote een stukje fijner, hoef je ook niks in te stellen en is nog goedkoper ook :+
eh, waarom? Nou wellicht omdat ie dit eerder schreef:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:08:
................... Het zou eventueel makelijk zijn als deze mijn andere afstandsbedieningen vervangt............
(lezen is een vak apart hè?)

• Dick
  • Niet online
kaajee schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:24:
[...]

eh, waarom? Nou wellicht omdat ie dit eerder schreef:

[...]

(lezen is een vak apart hè?)
oops... :X

• Fatal Mind
  • Niet online
Even een opvolg vraag / mini hijack van het topic.

Zou deze usb > infrarood stick werken: http://www.informatique.nl/445025 icm met bv de Logitech Harmony 785

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:48
Ik heb zelf de EH-UR86EL van Elekhomica http://www.elekhomica.nl/...rlvjp5d7f3kdu0rsjuqprirf3. Voordelen: RF ipv infrarood, dus je hoeft niet te richten. Verder kan hij ook mijn X10 lichtcontrollers aansturen.

• Fatal Mind
  • Niet online
Nja, dat is een complete set, maar ik zou een logitech bediening willen, en die op de pc gebruiken, moet kunnen maar er zijn niet veel usb / infrarood achtige usb sticks te vinden. ( of ik zoek niet met de goede termen ? )

[ Voor 70% gewijzigd door Fatal Mind op 12-02-2009 16:26 ]

• -Paul-

• Fatal Mind
  • Niet online
Dat leek mij ook al ja, zie ook de link van informatique hierboven, ik zocht alleen bevestinging of dit ging werken.

• -Paul-
Dat is een IrDa ontvanger. Volgens mij werkt dat niet altijd goed. Je hebt echt een specifieke Afstandsbediening ontvanger nodig, zoals het apparaat dat ik aangaf. Je kunt het ook eenvoudig zelf maken: Infrarood-ontvanger zelf maken Deel 2

• Fatal Mind
  • Niet online
Deze zou prima moeten werken dus ? gaan we dat gewoon bestellen :P solderen etc is niet mijn sterkste punt.

Thx

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:31
Een Squeezebox Duet is inderdaad niet bedoeld als PC-afstandsbediening, het is een zelfstandige muziekspeler. De manier van bedienen (met het schermpje in de afstandsbediening) werkt echter wel prima als je het mij vraagt, ik zou hem niet zomaar af laten vallen.

Met normale simpele afstandsbedieningen je PC bedienen kan inderdaad ook. Maar hoe wil jij met wat basisknopjes (play, pause, stop, prev, next, up, down, left, right, enter, esc etc.) snel een album opzoeken? Het is prima geschikt voor wat basisfuncties als pauzeren en een nummer skippen, maar gemakkelijk een muziekje uitzoeken kun je er niet mee. Al was het alleen maar omdat je er nog steeds een monitor bij nodig hebt.

Je zou ook eens naar zoiets kunnen kijken, dat geeft je volgens mij wel echt de mogelijkheid om met enkel je afstandsbediening door de muziek op je PC te bladeren. Voor de prijs haal je echter ook een Squeeebox. }:|

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dick
  • Niet online
Fatal Mind schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:16:
[...]

Deze zou prima moeten werken dus ? gaan we dat gewoon bestellen :P solderen etc is niet mijn sterkste punt.

Thx
Hoewel er geen afbeelding bij staat denk ik aan de naam en prijs wel te kunnen afleiden dat het dezelfde ontvanger is als die ik heb. Werkt perfect!

• kaajee
Dit is em, hier afgebeeld incl. remote zelf. Hij is ook alleen als losse USB IR ontvanger verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/p/25/11/472511vb.png

Dit is de/een officiële MS USB MCE IR Receiver, werkt prima onder zowel XP als Vista. Is het meest gebruikte USB (consumer) ir receiver en dus het ruimst/best ondersteund, ook evt. qua hacks/mods etc.

• Dick
  • Niet online
Ik zie het inderdaad aan het artikel nr. Dat is toch een andere dan die ik heb, kwa uiterlijk tenminste. Misschien is het binnenwerk wel hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2006/06/13/3d_gaming_notebooks/asus_a7j_remote_adapter.jpg

Precies hetzelfde model wordt volgens mij ook geleverd bij de Microsoft MCE afstandsbedieningen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dick op 13-02-2009 01:10 ]

• kaajee
Da's het 'oude' model, die is tijdens de introductie vanm XP MCE geintroduceerd. Werkt ook prima hoor! Is technisch vrijwel hetzelfde........
Pagina: 1