Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

In het dagelijks leven ben ik veel bezig in 3d software en photoshop.
Nu wil ik een 24inch non TN aanschaffen. (werk momenteel op een 17inch TN scherm, geen succes)
Mijn keuze is hierin blijven hangen bij:

Dell 2408WFP en de HP LP2475W

Nu heb ik talloze reviews over beide schermen gelezen, maar ben er nog steeds niet uit.
Lees veel over de Dell met Input lag problemen.
Nu speel ik zelf nooit games, maar word dit ook een probleem bij films kijken?
En de HP met kleur problemen, groene gloed over het scherm?

Het scherm zal gebruikt worden met mijn Macbook. (via DVI)
Wie kan mij duidelijk maken welk scherm een beter keuze is voor mijn doeleinde?

doeleinde:
3d programma
photoshop, illustrator
Films

zie door de bomen het bos echt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb sinds vandaag de Dell 2408WFP A01 (aangesloten op MacBook Pro) en ik merk in ieder geval niks van de lag, ook niet als ik HD bekijk via Apple Trailers, oid. Ik twijfelde ook tussen deze 2, maar ik las in de tweakers productreview veel dode-pixel problemen met de HP, en het design van de HP is gewoon ronduit lelijk!

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Dell uber lelijk en de HP mooi en strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het zijn allebei prima monitoren voor wat jij wilt gaan doen, dat is vast ook de reden dat je ze gevonden hebt.

De Dell 2408WFP heb ik hier zelf ook gehad, dat was echter wel een A00 revisie. Deze had last van de inputlag die jij ook al noemt. Daar merk je alleen wat van als jij snelle games wilt spelen, denk aan shooters. Inputlag van gemiddeld 45ms was voor mij toch wel merkbaar en ook voor mijn broertje, daarom ging de monitor destijds terug. Dat was de enige reden om die monitor terug te doen overigens, verder was het plaatje super.

Heb je al Productreviews van andere Tweakers gelezen: http://tweakers.net/pricewatch/reviews/ ?

Je bent zelf al op twee modellen uit gekomen, welke allebei geschikt zijn. Denk dat je voornamelijk nog de persoonlijke oordelen zoals smaak, budget en beschikbaarheid voor jezelf kunt overwegen en dan gewoon de knoop zult moeten doorhakken.
Want echte specifieke vragen voor ons om te beantwoorden op de mogelijke groenige kleur van de HP na zie ik niet echt. Waardoor je topic richting het wat-moet-ik-kopen stapeltje sluipt...

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 10-02-2009 16:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:29
Misschien leuk om te weten: een van de meest geprezen 24" monitoren op het web komt ook naar Nederland: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1233647523

Ook al vaker genoemd in dit forum als 'mogelijkheid' voor een goede 24", maar dikwijls met traantjes omdat hij alleen te krijgen was dmv. importeren.

Pricewatch: pricewatch: NEC Multisync LCD2490WUXi-BK (zow, dat had ik nog niet gezien, staat er pas sinds 12 dagen)

Als je het geld ervoor over hebt kun je beter bovenstaande nemen, maar ik denk dat anders de HP toch het beste is, vooral als je wil gaan photoshoppen.

[ Voor 79% gewijzigd door Xeanor op 10-02-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat Puck aan geeft, ben ik ook erg bang voor. De dode pixel(s) bij de HP (en de omslachtige pixelgarantie).
geeft de Dell via 'qsix' toch een vertrouwder gevoel.
Volgens mij zijn het allebei top schermen, en hebben ze allebei kleine issues.
De 5 jaar garantie en tevens goedkopere Dell is voor toch de trigger.
Zoals Xeanor aangeeft over de NEC, prachtig scherm, maar toch boven mijn buget. (blijf een student)
Zodra het volgende salaris word gestort, komt de Dell deze kant op.

Bedankt voor alle hulp en info.

Wat betreft, mag er een slotje op Mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:12

ABD

Denk er wel aan dat je je monitor moet calibreren met een behoorlijke colorimeter als je gaat photoshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Heb zelf de HP LP2475w, geen kleur problemen, geen dode pixels, geen merkbare inputlag. Ben erg tevreden mee. Vond zelf de keuze maken ook enorm lastig, heb echt teveel tijd besteed met het internet afspeuren, reviews lezen etc.

Ik dacht trouwens dat hp een zero dead pixel policy had, en dat dit scherm profesionele support had, die hem bij je thuis kwam vervangen?
Three years parts, labor, and on-site service. 24-hour, 90-day, toll-free technical support. Certain restrictions and exclusions apply. For
details, contact HP Customer Support.

Table 1. HP pixel and sub-pixel defect standards. When two numbers are given, the first is the limit for displays up to 23”
diagonal size; the second number (in parentheses) is the limit for displays larger than 23” diagonal.
Bright sub-pixel defects: 3 (0) maximum
Dark sub-pixel defects: 5 (4) maximum
Total sub-pixel defects: 5 (4) maximum
Full pixel defects: 0 allowed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:08

superwashandje

grofheid alom

ik heb hier pas nog ook heel erg tussen zitten twijfelen. Persoonlijk vind ik de Dell mooier maar dat is natuurlijk smaak.
Op mijn werk was net een 2408WFP aangeschaft waardoor was overtuigd om voor een 24" te gaan.
Na proberen te werken op deze 2408WFP A01 merkte ik toch duidelijk de inputlag. deze is natuurlijk wel heel weinig maar ik vond het toch te veel om er zelf fijn mee te werken. Op tftcentral werd de HP2475 ook hoog aangeprezen (vooral door minder inputlag en goede kleuren (niet standaard welteverstaan)), toen ik daarom besloten had om voor de HP2475 te gaan kwam ik een nieuwe in de doos op marktplaats tegen voor weinig geld (half uurtje rijden afstand). Deze heb ik dan ook gekocht, natuurlijk in de hoop dat er geen dode pixels zouden zijn en dat de inputlag echt duidelijk minder was.

Ik ben er tot nu toe uiterst tevreden mee, heb geen dode pixels ontdekt en merk tijdens gewoon gebruik niets van inputlag. Als ik er op ga letten twijfel ik soms wel of ik niet heel iets merk maar bij normaal gebruik dus niets.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ABD schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:56:
Denk er wel aan dat je je monitor moet calibreren met een behoorlijke colorimeter als je gaat photoshoppen.
Was sowieso van plan om een spider te lenen/kopen. Maar thnx voor de tip.
WaWaWiiiiWa schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 12:34:
Heb zelf de HP LP2475w, geen kleur problemen, geen dode pixels, geen merkbare inputlag. Ben erg tevreden mee. Vond zelf de keuze maken ook enorm lastig, heb echt teveel tijd besteed met het internet afspeuren, reviews lezen etc.

Ik dacht trouwens dat hp een zero dead pixel policy had, en dat dit scherm profesionele support had, die hem bij je thuis kwam vervangen?

[...]
Hmm je brengt me wel aan de twijfel nu.
Gaat bij mij nu ook echt te veel tijd inzitten.
Waar heb jij je HP gekocht?
Blijft die 5 jaar garantie via Qsix erg aantrekkelijk vinden.
Maar 3 jaar volledig thuis support van HP doe ik het ook wel voor.
Maar hoe zit dit nu met die pixelgarantie? want ik snap niet veel van die tabel.
Bij een lichte-sub of een volledige dode pixel ruilen ze hem om?
En voor donkere-sub pixels pas bij 4?
Want kon het niet vinden op de NL site van HP. (neem aan dat deze info van de ENG site kwam)
Wat een keuze |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment ook hard aan het zoeken naar een goede monitor. Nu leek de hp mij wel wat. Maar hoe zit het met de pixelgarantie? Heeft de dell erg veel last van lag?

mijn eisen aan de monitor zijn:
Beetje goed voor gamen.
Component of composite of scart (mijn wii moet erop kunnen)
liefst 1900 x 1200

Zo kwam ik dus op de hp uit. Heeft deze veel input lag? Weten jullie de exacte tijd van de input lag. En hebben hp's veel dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ik had hem uiteindelijk bij encyclue besteld, omdat zij een soort official HP partner leken te zijn. Maar goed die pixelgarantie komt inderdaad van de engelse site, verder weet ik er ook niet veel van aangezien ik er gelukkig nog geen gebruik van heb hoeven maken. Ik vond het in elk geval veilig klinken. En verder is het een high performance buisiness model van HP, dus ik neem aan dat ze wel een beetje op kwaliteit letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hp heeft niet 100% werkende pixelgarantie (velen andere ook niet, dell wel). Alleen die dell lagt echt dus ik weet het niet zo goed meer. Ik zelf vind 550 euro niet eens zo heel duur maar dan moet ik wel 100% garantie hebben dat het werkt.

Ik denk ook over de samsung t240HD. Ik zit op 3 meter afstand zijn de letters van mijn xbox 360 (en misschien later ps3) nog wel te lezen dan? Of worden die net als de pc kleiner naarmate de resolutie hoger wordt?

Mijn bed staat op 3 meter afstand. Daar zit ik altijd op als ik game op mijn 360/wii (ik computer aan een bureau waar ook de monitor op komt te staan) Kan ik dan dan nog wel van links naar rechts verplaatsen op mijn bed of is dan de kijkhoek al slecht bij TN+? Ik heb zelf hier een 17'' TN panel staan en ik vind de kijkhoek juist heel goed. Komt dit doordat hij een klein formaat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist mijn HP LP2475W binnen gehad!
Wat een scherm!
Iedereen bedankt voor alle info en hulp.
Heb alleen een dode pixel linksboven in de hoek.
(regeert nergens op, alleen op zwart valt die weg....is toch een volledig dode?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem via internet binnen hebt mag je hem terugsturen 'omdat je de kleur niet mooi vindt' en hem dan ergens anders halen en hopen dat je dan geen kapotte pixels hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:53
Is de inputlag bij de Dell 2408WFP nog steeds zo erg want anders ga ik wel voor de HP LP2475W + pixelgarantie want dat laatse is blijkbaar wel nodig bij de HP LP2475W als ik de ervaringen zo lees want om em steeds terug te sturen heb ik ook geen zin in.

Ik game veel en kijk veel films.

[ Voor 10% gewijzigd door Bull op 14-03-2009 23:26 ]

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatever001
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09-2021
De HP LP2475W is in de kern gewoon een Philips monitor 240PW9ES en ook nog zeker EUR 100,- goedkoper.
Verder is het scherm door de bijgeleverde software beter af te stellen.
Vanaf deze week is het scherm (na een lange tijd) weer goed leverbaar.
Ik zou de Philips als zeer goed alternatief zeker eens nader bestuderen.
Ik verwacht morgen de levering van het scherm en ben dan ook erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Alleen de HP heeft ongeveer alle aansluitingen die er zijn, en de philips maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Hmm, ik heb liever een zwarte monitor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Heb nu net zelf de 2465 en de 2475 van hp. 2475 ga ik houden. Moet zeggen kleuren en dergelijke zijn gewoon ontzettend goed. Ook gamen gaat lekker (CODWW online), niks geen ghosting ed.

Ik ben overgestapt van een CRT (Iiyama HM903dta), dus ben daar ook redelijk verwend geweest qua kwaliteit.

Ik zou zelf voor de HP gaan moet ik zeggen, ik vind die ook een stuk mooier en de voet is volgens mij een stuk functioneler. Daarnaast heb je ook een quick release koppeling voor de HP, zeer handig als je je bureau eens wilt afstoffen oid.

Ik heb wel eens een Dell2405WFP gezien en is ook gewoon een goed scherm ed., echter qua design spreekt de HP mij meer aan.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze wil ik lezers attenderen op een ander mooi model van Dell:

http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=294998

als je de specs bekijkt, een mooie tegenhanger van de 2475w.

gr.

• Bull
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:29:

gr.
De specs zien er goed uit maar hij is ook weer een stuk duurder.

Ik weet niet of er al reviews van dat model zijn?

edit: er schijnt hetzelfde paneel in te zitten als bij de HP LP2475W.

Qua uiterlijk vind ik de Dall mooier, vooral de voet.

[ Voor 12% gewijzigd door Bull op 20-08-2009 00:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:29:

gr.
De U2410 zal de opvolger zijn van de 2408WFP.
Exact hetzelfde geprijsd en veelal dezelfde specs.
Alleen S?-IPS ipv S-PVA.

Ik ben juist voor de 2408WFP gegaan omdat die echt in sRGB te zetten is, waar dat bij de HP niet kan.
En dat is wel zo belangrijk met games.
En revisie A02, welke wat mij betreft geen inputlag heeft. Ook niet in >200fps shooter games.

Dat de U2410 zo nieuw is heeft uiteraard als nadeel dat er nog geen (goede) reviews van zijn, zoals op prad.de of tftcentral.co.uk

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:14:
[...]

De U2410 zal de opvolger zijn van de 2408WFP.
Exact hetzelfde geprijsd en veelal dezelfde specs.
Alleen S?-IPS ipv S-PVA.

Ik ben juist voor de 2408WFP gegaan omdat die echt in sRGB te zetten is, waar dat bij de HP niet kan.
En dat is wel zo belangrijk met games.
En revisie A02, welke wat mij betreft geen inputlag heeft. Ook niet in >200fps shooter games.

Dat de U2410 zo nieuw is heeft uiteraard als nadeel dat er nog geen (goede) reviews van zijn, zoals op prad.de of tftcentral.co.uk
Wel een review kunnen vinden. http://www.zdnet.com.au/r...39023355,339298064,00.htm Ik denk er toch sterk over om deze monitor aan te schaffen. Ben ook wel erg gecharmeerd van zero dead pixel garantie. Eventueel overweeg ik de Phillips, maar ik kan de pixel garantie niet echt achterhalen. Op een aantal duurdere monitoren heeft ook Phillips een zero dead pixel policy maar het lijkt erop dat het niet voor deze monitor geldt (uit de handleiding op de site, die niet één-op-één met het model overeenkomt?). Het scheelt wel 180 euro in vergelijking met de Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exodude
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb zelf een 2005FPW wat ook last zou hebben van input lag.
Voorheen was ik een fanatiek gamer en tegenwoordig speel ik heel af en toe een spelletje,
maar heb geen last van input lag en hier staan meerdere Dell schermen van consument tot
professionele schermen, maar hebben er allemaal geen last van.
Kan ook goed zijn dat ik blind ben en het niet zie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Ik zou voor de HP gaan, heb zelf het model eronder (de 2465) en dit is al een erg goed, constant scherm

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Pagina: 1