afgekoppelde usb schijf automatisch weer delen bij koppelen

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik kom er even niet meer uit.
Ik heb een removable harde schijf die ik wil delen via mijn pc zodat bv de mediaplayers hem zien.
Dit gaat prima,gewoon delen aanzetten en klaar.
Alleen,zodra ik de schijf om welke reden dan ook ff moet loskoppelen,en hem dan weer aansluit staat het delen weer uit voor die schijf.
Op de een of andere manier kan ik XP niet zo krijgen dat ie onthoudt dat removable schijf zus en zo welke gedeeld werd toen hij was aangesloten,weer gedeeld moet worden als hij weer wordt aangesloten.
Weet iemand hier een truukje voor ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De mappen delen ipv de schijf?

• MAX3400
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je zou eraan kunnen proberen om de drive-letter vast te zetten (Google), daarna de root te sharen (bijvoorbeeld N$). Weet alleen niet precies of N$ door het OS wordt onthouden als het device fysiek niet meer aan de PC hangt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nick39
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:56:
Je zou eraan kunnen proberen om de drive-letter vast te zetten (Google), daarna de root te sharen (bijvoorbeeld N$). Weet alleen niet precies of N$ door het OS wordt onthouden als het device fysiek niet meer aan de PC hangt.
Drive letter vast zetten en zo via drive beheer werkt niet (je kan een vaste letter toekennen maar na loskoppelen is die toch weg), root of mappen sharen werkt prima, tot de drive losgekoppeld wordt,daarna moet je het allemaal weer opnieuw doen. 8)7

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je kan hem ook mounten als een folder (disk management) deze folder share je. en gaat ook niet weg als je je usb apparaat weghaalt. hij word aleen onbereikbaar (logisch) totdat je het device terugstopt

ga naar change letter and drive path.
kies dan add, en mount the folowing empty ntfs folder

De driveletter kun je laten staan of gewoon compleet verwijderen.

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 10-02-2009 22:32 ]

Iperf

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb hier mijn USB schijf een vaste letter gegeven (X) via Schijfbeheer. Daarna de root geshared (spellingsfouten voorbehouden! :) ) en als ik hem nu opnieuw mount werkt de share ook gewoon opnieuw.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien kun je ook iets hiermee:
http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html
meuk: USB Drive Letter Manager 4.2.9.44 bèta
USBDLM is a Windows service that gives control over Window's drive letter assignment for USB drives. Running as service makes it independent of the logged on user's privileges, so there is no need to give the users the privilege to change drive letters.
It automatically solves conflicts between USB drives and network or subst drives of the currently logged on user.
Furthermore you can define new default letters for USB drives and much more.
Pagina: 1