Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geen DNS resolving meer... virus? spyware?

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik heb nu weer iets raars. PC met XP Pro SP2 erop. Deze kan geen DNS resolving meer doen. Internetten met ipadressen werkt nog wel, dus verbinding is er. Ook ip adressen en DNS server instellingen zijn goed.

Wat ik dus gedaan heb is:

Host file bekeken
ipconfig /flushdns
mbam
Superantispyware
spywareblaster (start niet, ook niet met andere naam)

Helaas de anti software zonder update. Aleen spywarre blaster heb ik via de losse update geupdate, maarja die start niet. Internetten via proxy werkt ook niet. mbam heeft wel wat troep weggehaald.

Wat zou het kunnen zijn? Google leverde helaas op dat wat ik uitgevoerd heb niets nieuws op. Stond ook geen rare software op....

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat is/zijn je DNS Server(s), wat zegt een traceroute/ping naar dat ip.
Hoe zit je netwerk in elkaar (firewall e.d.), andere pc's in het netwerk met hetzelfde probleem of doen die het juist wel?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Misschien werken de dns server even niet? (provider dns?)

probeer eens opendns..

208.67.222.222
208.67.220.220

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
DNS servers werken goed. Zit er nu ook op met een andere machine.

Ook handmatige DNS instellen werkt niet. Heb hier 2 lijnen (1 zakelijk en 1 thuis lijn) en op bijde werkt het niet. Het ligt dus niet aan het netwerk. De machine had bij de gebruiker thuis hetzelfde probleem. Dus netwerk sluit ik uit. Heb ook een andere nic geprobeerd en ook dat hielp niet.

Het is ergens een software kwestie. En ik tip op een virus/spy of andere dubieuze software.

Verwijderd

Roman, troost u, ik heb eigenlijk net hetzelfde probleem voor (gehad). Ik had het enkele weken geleden en geen oplossing gevonden. Uiteindelijk heb ik dan een Ghost partitie terug gezet die ik gemaakt had bij de installatie van de PC. Nu had ik voor ik die ghost terugzette ook al het probleem dat bepaalde drivers niet (goed) meer installeerden en dat vond ik ook eigenaardig. Nu dacht ik na die ghost image terug te zetten dat dit opgelost ging zijn, maar blijkbaar is dat dus niet het geval. Een van deze dagen ga ik de pc gewoon volledig opnieuw installeren.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Zit eigenlijk niet op een herinstallatie te wachten. Dat moet hier via een SMS server en die werkt sinds 1 week niet meer en voordat dat opgelost is zit ik waarschijnlijk weer een maand verder... zijn niet zo snel de Fransen.... :+

Kan hooguit een image van een andere klaptop maken en die erop zetten. Maar het liefst zou ik de fout proberen op te lossen.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:48
Je kan even proberen Hijackthis te draaien, misschien staat er in je registry een stiekeme verwijzing naar een foute dns

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Werkt in de veilige modus (met netwerkmogelijkheden) je internet wel normaal of ook niet?
Al een vorig systeemherstelpunt geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Wiethoofd op 10-02-2009 15:09 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ohja.. Hijackthis had ik ook al gedraait en niets raars gevonden.

In de veiligemodus (net opgestart). Ook geen internet. Ik zie wel in de map Quarantine iets van 50 meg staat.... Dus gaat mijn idee wel op dat deze gebruiker flink heeft lopen internetten op dat ding. Hij zei ook dat die wat muziek en films aan het downloaden was. |:( EN DAT OP EEN BEDRIJFSLAPTOP |:(

/edit. Ik gooi die harddisk even via een USB kabel aan een andere test machine. En zal dan spybot en andere programma's draaien.... word vervolgd

[ Voor 16% gewijzigd door Roman op 10-02-2009 16:41 ]

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hij doet het weer.

Oplossing was de harddisk even met een USB adapter aan een andere machine te hangen en dan mbam en SuperAntiSpyware in uitgebrijde modus te draaien. En NOD32 en nog een keer over heen.

Nu laat ik lokaal nog even alle anti spyware tools draaien. (net Spybot gestart en die heeft al 7 dingen gevonden)... die vent krijgt van mij wel op zijn zak dat die dat niet meer mag doen op deze laptop.... koopt die zelf maar 1 in de winkel.

})

Pagina: 1