[TFT] Roze gloed links en rechts, Iiyama ProLite E2407HDS-B1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-07 07:57
Een aantal dagen geleden heb ik een Iiyama ProLite E2407HDS-B1 aangeschaft. Het is mij opgevallen dat ik vooral aan de rechterkant van de monitor een roze gloed zie. Dit is goed zichtbaar als ik iets met een witte achtergrond open, bijvoorbeeld een website (zie plaatje: http://img110.imageshack.us/img110/8805/image039pj2.jpg). Dit lijkt mij niet normaal.

Moet ik het scherm terugbrengen naar de winkel?

[ Voor 6% gewijzigd door arjankol op 10-02-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-07 17:31

BHQ

Speakers maken niet uit omdat het een TFT is. Verder ziet het beeld er niet -heel- raar uit ofzo, kan zijn dat de backlight niet helemaal netjes verdeeld is of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:30
Ik zie niks...
Toevallig je roze bril voor Valentijn alvast opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Ik zie tóch duidelijk een gloed komen van rechts en het is zeker niet normaal en ziet er zorgwekkend uit. Zo ver ik weet zijn dit fabricage fouten en soms kan het zijn dat er een slechte batch van zulke TV's/monitoren zijn. Mocht het een gloed over de hele monitor zijn dan zou dit nog te corrigeren zijn door kleur instellingen of iets dergelijks. Als het van één hoek komt dan zou ik hem gewoon omruilen.

Kan je het voor de zekerheid op een andere videokaart/PC proberen? Anders even een belletje doen naar de winkel.

[ Voor 21% gewijzigd door ndsc op 10-02-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 16:06
Oei, als het goed is, is er net zo eentje onderweg naar mij! Zal laten weten of ik er ook last van heb. Vind het op de foto eigenlijk wel meevallen, zie links vrijwel niks en rechts inderdaad een licht rode gloed.

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-07 16:06
Wauw, da's een flinke vooruitgang, komende vanaf laptopschermpjes en een oude VGA 17" TFT. Heb geen roze gloed of iets dergelijks, voor mij zijn de kleuren meer dan goed genoeg. Over het scherm is er wel een licht kleurverschil, maar niks storends.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:14
Als CCFL buisjes op het punt staan om de geest te geven dan komt er vaak ook een roze/rode gloed vanaf als je ze aanzet (dit zie je vaak bij oudere laptops).

Wel een beetje vreemd dat een nieuw scherm hier last van heeft.
Pagina: 1