KPN Experia Box + Linksys BEFSRv41

Pagina: 1
Acties:

• apenzoon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2022
Goedemiddag allemaal,

Wij hebben kortgeleden ons surfen+bellen abonnement bij Orange [heet nu Online] opgezegd en bij Hetnet aangevraagd. Bij Orange kwam het internet binnen in de Livebox, ging dan naar de router en dan naar de computers. Dit heb ik voormekaar gekregen door van internet een compleet stappenplan te downloaden van hoe je de router en de livebox moet instellen. Nu hebben wij sindskort de KPN Experia box [Speedtouch 780 van Thomson] binnengekregen en morgen wordt de ADSL-lijn geactiveerd. Ik heb gezocht op internet naar een precieze lijst van handelingen om dit werkend te krijgen i.v.m. mijn router [Linksys BEFSR41] maar heb helaas niets kunnen vinden. De router hadden wij in combinatie met de Livebox niet ingesteld als switch, dus de kabel is gewoon in de WAN-poort gegaan. Graag zou ik dit nu weer zo regelen met de KPN experia box.

Misschien wel handig om te vermelden, op dit moment is de ADSL-lijn niet geactiveerd, maar we kunnen al wel via de browser op de instellingspagina komen van de router [192.168.2.1] en de KPN Experia box [192.168.1.254].

Mijn doel is dus om mij goed voor te bereiden voor wanneer de lijn geactiveerd wordt [dit wordt dus waarschijnlijk morgen, woensdag], zodat ik alle instellingen goed heb staan en dat internet gelijk werkt. We zitten nl. al ~ 2 weken te wachten op Hetnet [het zou oorspronkelijk werkend moeten zijn sinds 1 Februari]. Deze mail stuur ik dan ook vanaf mijn stage-adres :)

Alvast bedankt voor de hulp,

Met vriendelijke groet,

Bart Hoogland