Goede DVD-upscalende BR speler

Pagina: 1
Acties:

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Goedendag,

ik ben op zoek naar een goede Blu-Ray speler die ook nog eens DVD's goed kan weergeven aangezien ik een vrij grote collectie DVD's heb.

Ik heb al diverse sites en reviews gelezen.
Het topsegment ligt buiten budget, dus dan blijven er enkelen over:

Panasonic BD35
LG BD300
Sony S350

Het liefst met TrueHd en Profile 2.0.

Wat zijn jullie ervaringen met de gemeldde modelen, of heeft iemand wellicht een ander model dat ik over het hoofd heb gezien?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:27

ST10©DE

Dus.............

Sony PS3?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind het issue van upscaling non-existent... Ik heb "gewoon" een oude BD30 maar het maakt geen klap uit wat ik er aan zilveren schijfjes in schuif, de upscaling is gewoon in orde. Helaas zie je in sommige gevallen wel iets meer ruis omdat de originele transfer van de studio al niet echt in orde was maar bij een DVD als Monsters Inc. is het gewoon erg goed te doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:17

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zou ik ook suggereren, maar ik weet niet of dat binnen je budget ligt. :)

[ Voor 46% gewijzigd door --MeAngry-- op 10-02-2009 13:40 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ik heb een BD-35 i.c.m. een PZ85 (FullHD) via HDMI en die geeft DVD's uitstekend weer. Het enige zijn de ondertitels die een beetje blokkerig worden maar dat ligt meer aan het gebruikte lettertype. TrueHD en BD-live zijn aanwezig. Firmware updates worden automatisch gevonden en er wordt gevraagd of je wilt updaten wat enige minuten in beslag neemt.

Deze BD-speler is in mijn ogen zeker geen miskoop.

• Batsu
MAX3400 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:39:
Ik vind het issue van upscaling non-existent... Ik heb "gewoon" een oude BD30 maar het maakt geen klap uit wat ik er aan zilveren schijfjes in schuif, de upscaling is gewoon in orde. Helaas zie je in sommige gevallen wel iets meer ruis omdat de originele transfer van de studio al niet echt in orde was maar bij een DVD als Monsters Inc. is het gewoon erg goed te doen.
hmmm het feit dat de upscaling bij jou goed werkt wil niet zeggen dat die non-existent is maar goed

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:58:
Ik heb een BD-35 i.c.m. een PZ85 (FullHD) via HDMI en die geeft DVD's uitstekend weer. Het enige zijn de ondertitels die een beetje blokkerig worden maar dat ligt meer aan het gebruikte lettertype. TrueHD en BD-live zijn aanwezig. Firmware updates worden automatisch gevonden en er wordt gevraagd of je wilt updaten wat enige minuten in beslag neemt.

Deze BD-speler is in mijn ogen zeker geen miskoop.
ja de pana is wat mij betreft zeker nr1,

PS3... tja op zich wel, maar dat staat niet fraai in mijn woonkamer. Tevens dien je daar oook nog een aparte afstandsbediening bij te kopen?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 12:06
Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:12:
[...]

ja de pana is wat mij betreft zeker nr1,

PS3... tja op zich wel, maar dat staat niet fraai in mijn woonkamer. Tevens dien je daar oook nog een aparte afstandsbediening bij te kopen?
Dat wel ja 29,95 maar goed kan met je controller ook

Ps3 = Gamen
Ps3 = Bluray
Ps3 = Media Streamen naar je tv
Ps3 = internette

Heb je wel gelijk van alles wat , behalve enkel een upscalende blurayspeler :) ik zou dus ook voor de ps3 gaan en die past prima in de woonkamer aangezien allestegenwoordig toch zwart is en glimt maar dat is natuurlijk wel per persoon anders :P,

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 10-02-2009 14:15 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Ik zou ook zeggen, overweeg de PS3 eens. Is al eens tot een van de betere blu-ray spelers gekozen (winnaar zelfs dacht ik t.b.v. laadtijden)

Als je het discussiepunt 'fraaiheid' durft laten schieten (veel mensen, waaronder vinden hem zelfs mooi), dan heb je voor een leuk bedrag een blu-ray speler (ook dvd's upscalen etc), die ook heerlijke games (ja XBOX360 is ook leuk hoor, maar laten we die discussie hier niet beginnen) in HD afspeelt.

De andere reeks van functionaliteiten is ook niet niks, maar dat zijn dan voor jou leuke bijkomstigheden.

Succes

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Maar is de PS3 geen zuiperd? Als je alleen maar, of hoofdzakelijk films kijkt, zou een ding van 200 watt ook wat overkill zijn (en duurder in the end).

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
TerraGuy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:27:
Maar is de PS3 geen zuiperd? Als je alleen maar, of hoofdzakelijk films kijkt, zou een ding van 200 watt ook wat overkill zijn (en duurder in the end).
Ik weet niet hoe het getest is maar op Wikipedia wordt aangegeven dat de huidige PS3 hardware een gemiddeld verbruik heeft van 110W.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:11:
hmmm het feit dat de upscaling bij jou goed werkt wil niet zeggen dat die non-existent is maar goed
Hij heeft wel gelijk vind ik. Upscaling is onwaarschijnlijk overrated. Het voornaamste belangrijke punt waar het om gaat is of de speler goed kan deïnterlacen. Tenzij je tv een heel slechte scaler heeft, dán is een okay-upscalende speler misschien wel fijn.

De PS3 is wat dat betreft zwaar inferieur aan m'n Pioneer Blu-ray speler. Snap ook niet helemaal wat men zo goed vindt aan de PS3 als DVD-speler. Upscaling en alle grappen en grollen uit zorgt (hier tenminste) voor een veel beter beeld. De PS3 maakt het allemaal nogal kunstmatig scherp. Scaler van de tv doet dat veel beter. Deïnterlacer van de Blu-ray speler is echter weer beter dan die van de tv zodat daar ook de DVD's in gaan.

Nickname does not reflect reality

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een samsung BD-P2500, deze ondersteund upscaling van DVD's dmv het HQV chipset (die overal zeer goed uit de test komt) en Profile 2 en TrueHD.

Hij is ook niet heel erg duur, ik heb hem een week voor de nederlandse release voor 250 euro gekocht bij redcoon. Deze haalde hem toendertijd uit duitsland, maar hij zal inmiddels wel gewoon goed verkrijgbaar zijn in nederland.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Mektheb
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:46:
[...]

Hij heeft wel gelijk vind ik. Upscaling is onwaarschijnlijk overrated. Het voornaamste belangrijke punt waar het om gaat is of de speler goed kan deïnterlacen. Tenzij je tv een heel slechte scaler heeft, dán is een okay-upscalende speler misschien wel fijn.

De PS3 is wat dat betreft zwaar inferieur aan m'n Pioneer Blu-ray speler. Snap ook niet helemaal wat men zo goed vindt aan de PS3 als DVD-speler. Upscaling en alle grappen en grollen uit zorgt (hier tenminste) voor een veel beter beeld. De PS3 maakt het allemaal nogal kunstmatig scherp. Scaler van de tv doet dat veel beter. Deïnterlacer van de Blu-ray speler is echter weer beter dan die van de tv zodat daar ook de DVD's in gaan.
Persoonlijk alleen de ps3 al vanwege de meerdere mogelijkheden zelf wou ik ook de pioneer, maar omdat ik nog geen media center had heb ik toch de ps3 gekozen

Verschil tussen die 2 en upscalen ? geen idee, weet trouwens de Toshiba EP-30 wel lekker upscaled (hd-dvd)maar die zijn der niet meer ;)

• Brad Pitt
Mektheb schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:50:
weet trouwens de Toshiba EP-30 wel lekker upscaled (hd-dvd)maar die zijn der niet meer ;)
Klopt. Zodra die weer ergens een keer heel toevallig te koop is haal ik 'r eentje voor m'n broer. Erg goed apparaat wat dat betreft ja! Spijt er toen niet een (of twee ;)) te hebben gekocht!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-02 20:33
Hier een Pana BD35 eigenaar (erg tevreden). DVD's zien er zeer aangenaam uit op een 50" plasma!
Zeer weinig energieverbruik (5x a 6x minder als een PS3 en betere kwaliteit als een PS3)

Enkel de "laadtijd" van Blurays zal op een PS3 sneller zijn, maar audio/video kwaliteit toch ietskes minder...

• Mektheb
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:51:
[...]

Klopt. Zodra die weer ergens een keer heel toevallig te koop is haal ik 'r eentje voor m'n broer. Erg goed apparaat wat dat betreft ja! Spijt er toen niet een (of twee ;)) te hebben gekocht!
Ikke wel toen 30 euro de stuk op marktplaats :D mocht ik er 1 weg doen pm ik wel ;)

• UltraSub
  • Laatst online: 06:56
Was er niet ook iets met de PS3 dat die alleen DTS-HD-MA over bitstream kon outputten?
Kan de plank volledig mis slaan, maar volgens mij had het te maken met het feit dat de PS3 de decoding van de nieuwe audio formaten doet, alvorens ze over HDMI te transmitten naar je receiver. Als je een nieuwe receiver hebt die decoding van de nieuwe formaten ondersteund, en je wil het de receiver laten afhandelen, kan dat een probleem zijn.
Maar goed, ik kan er naast zitten :P

Zelf overigens een PS3 gekocht, met als hoofddoel bluray films kijken en streaming van AVCHD. Tot nu toe blij, alhoewel ik een standalone speler koop zodra mijn receiver vervangen is voor een HDMI switchend exemplaar.

• Brad Pitt
UltraSub schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:05:
Was er niet ook iets met de PS3 dat die alleen DTS-HD-MA over bitstream kon outputten?
Juist niet, net andersom, de PS3 geeft het alleen door via LPCM. Geen vette aanduiding op de receiver dus 8)
(de rest van je verhaal klopte uiteraard gewoon verder hoor)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 10-02-2009 15:08 ]

• UltraSub
Ah! Zie je, ik wist dat er iets was :P
Maar is het alleen de aanduiding die je mist, of gaat het om meer, is een laten we zeggen peperdure AV receiver niet beter in het decoden? Iets zegt me dat het geen biet uit gaat maken, maar goed.

• Brad Pitt
Buiten het feit dat dit geheel offtopic wordt en het niet "zal kunnen" volgens de meeste mensen hoor ik (ook voor mijzelf verbazend genoeg) nogal wat verschil tussen bijv. een DTS-signaal via PCM uitsturen op de PS3 dan wel bitstream aanzetten en de receiver het converteren laten doen. In het tweede geval is het geluid wáy beter. En ja, ik weet het, dit zal heus wel niet kunnen, maar so be it ;)

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Misschien dat je receiver wat bewerking op het geluid los laat (effectjes, upsampling, room-correctie, enz.) die hij niet op een LPCM signaal los kan laten?

• Brad Pitt
mac1987 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:50:
Misschien dat je receiver wat bewerking op het geluid los laat (effectjes, upsampling, room-correctie, enz.) die hij niet op een LPCM signaal los kan laten?
Staat, uiteraard, op "Pure Direct" dan. Sowieso by far de best klinkende stand. Al die DSP-meuk is :X

Met filmpjes weliswaar meestal op "Direct" omdat ook dan de luidspreker-levels ingesteld staan en de sub wat mee wil werken, al is dat niet heel erg nodig ;)

Verwijderd

ADDG schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:44:
[...]

Ik weet niet hoe het getest is maar op Wikipedia wordt aangegeven dat de huidige PS3 hardware een gemiddeld verbruik heeft van 110W.
Dat is 5 keer zoveel als een BR speler :) .

Maar ik geloof dat de PS3 juist helemaal niet zo goed scaled?

• Batsu
Oke pana 35 of PS3 dus...

overigens: wat is de gedachte over een Home Cinema set met blu ray speler?
Ik ben geen puritein in beeld of video kwaliteit, met goed neem ik genoegen..,.

[ Voor 76% gewijzigd door Batsu op 11-02-2009 09:33 ]

• UltraSub
Ik zou nooit meer een "set" nemen. Losse receiver en speler biedt meer voordelen en is makkelijker te vervangen indien een component sneuvelt.

• Batsu
UltraSub schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:47:
Ik zou nooit meer een "set" nemen. Losse receiver en speler biedt meer voordelen en is makkelijker te vervangen indien een component sneuvelt.
Dat snap ik ja, maar hoe vaak gebeurt dat nu eigenlijk? En stel nu dat dat na 5 jaar is, dan is de kans toch best wel groot dat je tegen die tijd weer iets nieuws kan kopen, Profile 5 of zo...

Wellicht dan voor de sony HT gaan...

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:56
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:56:
[...]

Staat, uiteraard, op "Pure Direct" dan. Sowieso by far de best klinkende stand. Al die DSP-meuk is :X

Met filmpjes weliswaar meestal op "Direct" omdat ook dan de luidspreker-levels ingesteld staan en de sub wat mee wil werken, al is dat niet heel erg nodig ;)
Doet je room-correctie (Audyssey en dergelijken) ook niks meer in Direct modus?
Als dat zo is en je hoort toch verschil, dan houdt een van de twee (PS3 of receiver) zich niet aan het standaard protocol voor de decoders.

Verwijderd

Batsu schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 11:26:
[...]

Dat snap ik ja, maar hoe vaak gebeurt dat nu eigenlijk? En stel nu dat dat na 5 jaar is, dan is de kans toch best wel groot dat je tegen die tijd weer iets nieuws kan kopen, Profile 5 of zo...

Wellicht dan voor de sony HT gaan...
Als je wat nieuws wilt doe je dat omdat je iets mist: bijvoorbeeld beter geluid. Dan heeft het zin om alleen je receiver of luidsprekers te vervangen, om dan gelijk de BR-speler weg te donderen gaat een beetje ver niet? Dat is wat je in feite doet bij een all-in-one oplossing.

• Brad Pitt
mac1987 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:00:
Doet je room-correctie (Audyssey en dergelijken) ook niks meer in Direct modus?
Als dat zo is en je hoort toch verschil, dan houdt een van de twee (PS3 of receiver) zich niet aan het standaard protocol voor de decoders.
In Direct wel ja, dan worden de afstanden, levels en frequenties alsnog ingesteld volgens de MCACC-waardes (die ik op de afstanden en levels ook uit heb staan want vind die EQ-instelling bagger klinken). Op Pure Direct is ook dat disabled en heb je gewoon "puur" geluid. Zonder aanpassingen whatsoever, ook zonder subwoofer bass-management en zo.

Het is jammer dat het nu met de laatste firmwares niet realtime aan te passen is. Nu moet je eerst weer helemaal terug naar het menu zodat testen omslachtiger is. Zal nog wel eens een CD kopieeren en de ene via de PS3 op PCM en de andere op de Blu-ray speler via bitstream afspelen.

• Batsu
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:49:
[...]

Als je wat nieuws wilt doe je dat omdat je iets mist: bijvoorbeeld beter geluid. Dan heeft het zin om alleen je receiver of luidsprekers te vervangen, om dan gelijk de BR-speler weg te donderen gaat een beetje ver niet? Dat is wat je in feite doet bij een all-in-one oplossing.
ja daar heb je gelijk in maar dat bedoelde ik niet.

Ik bedoel: het feitelijk afspelen van BR en DVD discs zal met een huidige generatie kunnen en ook met een toekomstige generatie. dat is namelijk het hoofddoel van de speler.

Wat ik bedoel is: als er een defect is (en hoe vaak/snel) zal dat gebeuren, dan is er tegen die tijd, als je iets nieuws moet kopen vast wel wat nieuws te krijgen wat wellicht wel (of niet) een toegevoegde waarde zal hebben. Feitelijk bedoel ik dus: als mijn set na 5 jaar stopt met spelen dan vind ik dat deze zijn waarde heeft bewezen. Dan is het jammer maar dan ben ik best bereid om een nieuwe te kopen. Maar goed dat ben ik he...

• UltraSub
Of je bekijkt het anders. Je geeft precies genoeg geld uit aan precies dat wat je belangrijk vind in een component. Komt er later een andere eis, koop je alleen het ding wat je raakt opnieuw. Hele set is nodeloos duur en onzinnig. Kun je dat geld beter besteden aan het zorgen dat ieder component op zich de beste prijs kwaliteit verhouding heeft. Voorbeeld: vriend van me koopt Bose 3-2-1. 1200 euro voor betaald. Voor 750 euro heb je een goede kwaliteit receiver met way meer mogelijkheden en een bluray speler. Zijn Bose speelt niet eens bluray, en zodra hij dat wel wil kan hij alsnog een losse speler kopen. TrueHD decoding? Kan de Bose niet :X
Nee, de setjes, ik zie het nut er echt niet (meer) van in.

• Batsu
UltraSub schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:20:
Of je bekijkt het anders. Je geeft precies genoeg geld uit aan precies dat wat je belangrijk vind in een component. Komt er later een andere eis, koop je alleen het ding wat je raakt opnieuw. Hele set is nodeloos duur en onzinnig. Kun je dat geld beter besteden aan het zorgen dat ieder component op zich de beste prijs kwaliteit verhouding heeft. Voorbeeld: vriend van me koopt Bose 3-2-1. 1200 euro voor betaald. Voor 750 euro heb je een goede kwaliteit receiver met way meer mogelijkheden en een bluray speler. Zijn Bose speelt niet eens bluray, en zodra hij dat wel wil kan hij alsnog een losse speler kopen. TrueHD decoding? Kan de Bose niet :X
Nee, de setjes, ik zie het nut er echt niet (meer) van in.
tja ieder zijn ding en er valt wat voor te zeggen.
Maar goed als ik een BR speler koop zal er ook een andere reciever moeten komen. En mn vriendin kan ik dan niet wijsmaken dat het dubbele uitgeven beter is, ook op de langere termijn niet..
Pagina: 1