Hallo ik heb net mijn pc schoongemaakt met samengeperst lucht. Ik heb me pc schoongespoten. Na het schoonmaken heb ik mijn pc weer aangezet alleen nu hoor ik een vreselijke brom geluid uit mijn case fan komen. Het komt niet iut de andere fans dat heb ik gechekt , het komt uit mijn chassis fan. Wat kan ik er tegen doen en hoe komt het? Moet ik nu een nieuwe fan kopen?
Geen idee hoe oud de fan is maar je kan je voorstellen dat een oude fan (en mogelijk wat speling in het asje door stof op de bladen) nu gaat brommen. Maar het kan ook zijn dat je ergens een klein tikje tegenaan hebt gegeven en dat er minimale speling in de bevestiging zit.
Tip; haal de fan uit de case en kijk of 'ie los (dus op tafel ofzo) ook een brom veroorzaakt. Zo ja, dan is het misschien raadzaam om een nieuwe te kopen. Zo nee, dan is je bevestiging een beetje brak; geen idee of jouw fan met schroeven of van die klik-dingetjes vastzit.
Tip; haal de fan uit de case en kijk of 'ie los (dus op tafel ofzo) ook een brom veroorzaakt. Zo ja, dan is het misschien raadzaam om een nieuwe te kopen. Zo nee, dan is je bevestiging een beetje brak; geen idee of jouw fan met schroeven of van die klik-dingetjes vastzit.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Kan zijn dat de lager naar hun grootje zijn. Die zijn soms namelijk niet berekend op de enorme snelheid waarmee de fan gaat draaien door samengeperste lucht. Ik houd mijn fans daarom altijd vast als ik met een compressor in een pc zit te pielen.