Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[?] Programma's uitvoeren zonder geluid

Pagina: 1
Acties:

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
Dit is misschien een beetje een newb-vraagje, maar ik kan er niets over vinden (search+google) dus ik zou heel blij zijn met iemand die mij in elk geval kan vertellen of dit mogelijk is, en het liefste zelfs hoe.

Het gaat er namelijk om dat ik (terwijl ik muziek/film luister) graag programma's uitvoer zonder dat deze geluid kunnen voortbrengen. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld: firefox (met oa java etc), online games (zoals ROSE),

Kan ik dus een bepaalde string erachter zetten bij het uitvoeren, opdat een programma geen toegang tot de geluidskaart krijgt, of iets in/met directx doen of zoiets dergelijks...? Is er wellicht 3rd party software die dit (makkelijker/uitgebreider) kan regelen?

alvast veel dank voor de reacties! _/-\o_

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 02:26
Ja, dat kan. Sterker nog, niet zelden zit die functionaliteit al in je OS. Welke is dat?

Oh, Windows clients... nja, 't is nog vroeg O-)

Dit iets voor jou?

[ Voor 42% gewijzigd door Marcks op 10-02-2009 12:40 ]

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• precious1
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-03-2024
jep, ziet er goed uit :) thnx!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:11
Het kan ook in de Windows volume mixer. Maar dan moet je handmatig het geluid voor ieder programma uit en of aan zetten.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 77G5, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Afhankelijk van je OS dan. Dat is dan ook een van de redenen waarom het noemen van je OS (zelfs in de topictitel) verplicht is.

Dus: waar hebbben we het over? Als Vista (zoals je sig - die velen niet zien en hoe dan ook over een jaar anders zal zijn) dan kan je het inderdaad simpelweg via de mixer in je system tray doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)