Visuele feedback voor mac mini als HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik heb een mac mini in gebruik genomen als mediacentre. Via dat ding speel ik mijn films en muziek af op mijn TV (oud beesie) en versterker. Ik gebruik nu Boxee, maar zou ook FrontRow of Plex wel willen gebruiken als dat een oplossing biedt voor hetvolgende:
Om muziek af te spelen, moet ik mijn TV aanzetten om te zien wat ik doe. Omdat het een oude TV is, is het slecht leesbaar. Voor films is dat niet zo erg, want dan moet de TV toch aan. Voor muziek echter, zou ik liever de TV niet aan hoeven zetten, dat werkt zo traag en :O

Ik heb dus visuele feedback nodig over wat ik selecteer. Bestaat er een VFD panel dat icm een mac en Front-Row, Plex of Boxee werkt en dus laat zien waar ik naar navigeer?
Een weergave zoals dat van de Squeeze Box van Logitech zou briljant zijn.

Een ander idee zou een klein (touch)schermpje zijn, maar die moet ik dan via composite (RCA aka tulp) aansluiten omdat er maar één display uitgang op de mini zit waar nu de TV-out aanhangt met S-video en RCA, waarvan S-video al naar mijn TV gaat.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn met hetzelfde probleem en/of een oplossing hebben gevonden. Mijn dank is groot _/-\o_

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Er zijn ook van die schattige 7 inch USB schermpjes te koop, al dan niet met touch-screen. Een tijdje terug zag ik op www.tuaw.com iets voorbij komen dat ook op een mac werkt. Zoek daar dan anders eens op.

Hier stond achterhaalde informatie…

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
wat je kunt doen is met behulp van een iphone of een ipod touch en de applicatie remote (officieel van apple) voor deze devices, je itunes besturen. Op deze manier heb je een scherm en een remote in 1 :)

die applicatie werkt via wifi en hoef je maar 1x in te stellen voor itunes.
Dan hoef je er alleen maar voor te zorgen dat itunes netjes gestart wordt bij het opstarten.

beperking hiervan is dat je alleen itunes kunt besturen en voor de rest niets. tenzij je gaat kijken naar de vnc client voor de iphone/ipod touch.

een extra drempel kan zijn dat je geen iphone/ipod touch hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door steffex op 10-02-2009 13:36 ]

• Purn0
Beide inderdaad leuke oplossingen. In mij geval zou het inderdaad alleen om de muziek gaan. Voor films zet je immers toch je TV aan :)
Nadeel van de Iphone is dat ik niet zo'n ding heb... anders was het zeker een fraaie oplossing!
Betreffende het schermpje vond ik dit:
http://www.tuaw.com/2005/...-into-a-touchable-stereo/
Het is volgens mij geen USB schermpje, maar wel leuk! Nadeel is dat mijn video-uitgang al bezet is... Ik heb alleen nog composite aansluitmogelijkheid over... Ik ga wel nog even zoeken naar een USB schermpje

Thanks zover. Iemand meer ideeen?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Een eerste generatie iPod touch kun je (tweedehands) al voor veel minder krijgen. Die kun je middels Apple Remote of een third party app prima gebruiken als afstandsbediening om muziek op te zetten. Het voordeel is dat als je de Apple Remote app gebruikt, de Mac Mini ook nog eens ontwaakt uit standby. Dus je kunt razendsnel een muziekje opzetten, zonder de Mac Mini continue aan te laten staan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Purn0
Goed idee hoedje. Ik zie ze inderdaad passeren voor zo'n 100 euro. Ik ga eens proberen

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Ik heb zelf voor mijn setup Airmouse gekocht voor m'n iPhone. is een toetsenbord en muis voor je Mac op je iPhone/iPod Touch. Werkt eenvoudig via wifi. Kostte een paar euro geloof ik.
Ideaal :)

• Purn0
Klint goed! Bedankt voor de tip. Ik heb nog geen Ipod touch op de kop getikt, maar ga het zeker proberen! Dat soort apps kunnen toch ook op het oude model?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:33
Kun je geen macro maken op de een of andere manier?

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Een andere optie voor een iphone/ipod touch is RemoteTap van Readpixel.
Mocht je toch nog meer willen bedienen dan alleen je muziek!

Daar zit ook wakeup en sleep in... voor net iets meer controle...

denk dat een ipod touch (2e hands) voor jou de beste oplossing is...
misschien zelfs in combinatie met deze stand:
Afbeeldingslocatie: http://shop.iphoneclub.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/Just-Mobile-Xtand-1_XL.jpg

• Purn0
Allemaal heel interessant! Ik heb inmiddels een uit de gevangenis ontsnapte IPOD touch, maar ben waarschijnlijk te dom voor die dingen: Ik heb al moeite met de Wifi verbinding, zie mijn andere topic...

Als ik de boel voor elkaar heb, dan zal ik mijn bevindingen hier achterlaten

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:22
http://www.tuaw.com/2009/02/05/mimo-7-usb-displays/

Dit is de link naar die 7 inch displays :) .
Pagina: 1