Toon posts:

P6T Deluxe RAID0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende systeem staan:
p6t deluxe
core i7 920
ocz 6gb ddr
4870 1gb
2x WD raptor 37gb
2x samsung 1tb

Nu heb ik de raptors op de ich10 controller als raid0 geconfigureerd. Alles leek prima te werken en ik kon vista netjes installeren. Softwarematig helemaal geen problemen.
Echter, na 2 dagen krijg ik bij het opstarten in de RAID rom een fail-melding voor de array. Één van de schijven staat opeens op non-raid disk. De enige mogelijkheid die ik had was het verwijderen en opnieuw instellen van de array. Hierna kon ik gewoon weer mijn OS installeren.
Ik heb werkelijk geen idee wat de oorzaak van dit probleem is. Hiervoor heb ik jarenlang dezelfde schijven in RAID0 gedraaid op een P4C800-e deluxe (ICH5 controler) volledig zonder problemen. Uiteraard ben ik nu bang dat hetzelfde weer gebeurd :/
Ben benieuwd of iemand een idee hierover heeft.

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik draai op een P6T Deluxe nu enkele weken een raid 0 met 3 disken (samsung spinpoint 1TB) en moet zeggen dat het me prima bevalt. De eerste 200Mb heb ik van elke disk gebruikt voor raid 0, de overschot staat in raid 5. Probeer de marvell sas eens met je raptors?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Mag ik suggereren dat je de eerste 200GB van iedere disk in RAID0 hebt gezet, ipv van de eerste 25MB?

@TS. Zoek eens naar topics met ervaringen met die disks of dat moederbord. Kans is groot dat als iemand er hier ervaring mee heeft dat die ervaringen in een dergelijk topic staan. De kans dat alle eigenaren van een P6T zich hier even zullen melden is niet zo groot.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
een search leverde helaas niets op... er zijn wel topics met p6t problemen, maar helaas geen centraal topic (volgens mij). Zal ook de Marvell controler proberen, weet alleen niet hoe die zich qua prestatie verhoudt tot de ich10r.