Hoi,
ik heb een database met daarin diverse data. Als ik een query draai en de data gewoon "plat" in een tabel gooi, krijg ik zoiets als het onderstaande voorbeeld
Simpel voorbeeld:
Dit is alleen niet wat ik wil.
In Reporting Services (heeft niets met HTML te maken, maar illustreert wel precies wat ik wil) is er in de tabel opmaak een functie die heet Grouping. Hiermee kan de data met een bepaald overeenkomstig veld groeperen. Je krijg dan zo iets:
Simpel voorbeeld:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen in HTML. (het liefste zonder tabel te nesten in een tabel)
Thx
ik heb een database met daarin diverse data. Als ik een query draai en de data gewoon "plat" in een tabel gooi, krijg ik zoiets als het onderstaande voorbeeld
Simpel voorbeeld:
Merk | Model | Bouwjaar |
---|---|---|
Opel | Kadet | 1983 |
Opel | Astra | 2001 |
Opel | Vectra | 2003 |
Opel | Omega | 1999 |
Volkswagen | Polo | 2007 |
Volkswagen | Golf | 2008 |
Volkswagen | Passat | 2005 |
Audi | A3 | 2001 |
Audi | A4 | 2001 |
Audi | A6 | 2004 |
Audi | A8 | 2009 |
Dit is alleen niet wat ik wil.
In Reporting Services (heeft niets met HTML te maken, maar illustreert wel precies wat ik wil) is er in de tabel opmaak een functie die heet Grouping. Hiermee kan de data met een bepaald overeenkomstig veld groeperen. Je krijg dan zo iets:
Simpel voorbeeld:
Merk | Model | Bouwjaar |
---|---|---|
Opel | ||
Kadet | 1983 | |
Astra | 2001 | |
Vectra | 2003 | |
Omega | 1999 | |
Volkswagen | ||
Polo | 2007 | |
Golf | 2008 | |
Passat | 2005 | |
Audi | ||
A3 | 2001 | |
A4 | 2001 | |
A6 | 2004 | |
A8 | 2009 |
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen in HTML. (het liefste zonder tabel te nesten in een tabel)
Thx