Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Domeinnaam verhuizen, emailadres werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Hier op mijn werk wil ik een oude domeinnaam verhuizen, echter is het emailadres van de oude houder niet meer in gebruik, dit is wel een vereiste voor een verhuizing. Nu kan ik bij sidn wel faxen vinden voor het wijzigen van een domeinhouders maar dit is niet helemaal wat ik zoek, hier kan ik namelijk ook geen emaildres invullen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? het gaat om een .nl domein

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ten eerste, is de domeinnaam van jou (of liever, staat deze op jouw naam) of niet? Ik vermoed van niet maar ik kan het niet uit je verhaal halen. Als hij wel op jouw naam staat is er niks aan de hand, gewoon naar een nieuwe hoster toestappen en verhuizen.
Staat hij niet op je naam heb je pech en zul je echt bij de eigenaar (gokje, je hoster) moeten zijn.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Hij staat op het naam van het bedrijf, dus dat is geen probleem.
Echter, wanneer je een verhuizing doet via een nieuwe hoster dan wordt er automatisch een mail gestuurd naar de eigenaar van de domeinnaam, deze mail krijg ik dus niet omdat het emailadres niet bestaat.

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:31

Salandur

Software Engineer

Dan moet je eerst de houder gegevens updaten met een nieuw emailadres. Daarna kan je pas verhuizen

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Als je contact opneemt met de 'ontvangende' hoster, dan kan deze een handmatige verhuizing doen, hierbij wordt het mailadres niet gebruikt, meestal willen ze dan wel een bewijs zien dat je (of bedrijf) de eigenaar bent van het domein. Mocht je er niet uit komen met je hoster, laat het dan even weten, ik kan hem evt. wel verhuizen, maar dan moet je hem wel bij mij hosten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Je nieuwe hoster kan dit zo voor je regelen door hem 'handmatig' door te zetten.

Ik doe dit ook wel eens voor klanten zolang ik maar 100% zeker weet dat het geen kaping is.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 08:02
Bij een .nl is het email-adres helemaal niet van belang. Sterker nog, de houder heeft geen email-adres. Het enige wat het zou kunnen zijn is de email van het administratief contact. Hier hoeft de nieuwe deelnemer helemaal geen check naar te doen. Wil deze dat toch doen dan kan de oude deelnemer dit adres probleemloos aanpassen.

Het enige wat je nodig hebt (wat het SIDN betreft) is het formulier voor verhuizing naar een andere deelnemer.
http://www.sidn.nl/ace.ph...izen_nl-domeinnaam_NL_pdf
en afhankelijk van de deelnemer een nieuw registratiecontract.
http://www.sidn.nl/ace.ph...ract_nl-domeinnaam_NL_pdf

Wanneer je deze formulieren ingevuld aanleverd aan de nieuwe webhost, kan deze de domeinnaam verhuizen, meer is er (voor het SIDN) niet benodigd.
Pagina: 1