[AJAX] paging systeem, wat te doen met resultaten array

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem, ik heb een tabel op mijn website die ik de eerste keer gewoon opbouw met behulp van php op de traditionele manier dus:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$i=0;
foreach ($events as $event) {
    $i++;
    echo '<tr>
    <td style="text-align:center">'. $i .'</td>
    <td style="text-align:left;" title="'.$event->title.'">'. $event->description .'</td>';
    if($event->itemID == 0) {
            echo '<td title="-">-</td>';
    } else {
            echo '<td title="'.$event->itemID.'">'. $event->itemID.'</td>';
    }
...

Zo krijg ik dus een mooie tabel te zien op mijn scherm :) nu heb ik onderaan een selectbox met daarin het aantal items dat er per keer te zien moet zijn. Wanneer de waarde wordt veranderd roep ik mijn javascript functie "getResultarray" aan, deze gaat kijken hoeveel items we willen zien, doet een request naar de php backend en de backend geeft een array terug met al mijn resultaten. (via ajax)

Nu heb ik het probleem wat moet ik nu doen met mijn array met resultaten, deze moet in de plaats komen van het geen wat er al staat natuurlijk maar hoe?

op 1 of andere manier de hele table leeg gooien en opnieuw opbouwen (maar dat lijkt me lastig omdat er in die tabel ook zaken zijn als onClick, onMouseOver,...)
Wat is de gangbare manier om dit te regelen? Meestal is het met de ajax voorbeelden die ik vind en heb gemaakt gewoon bijvoorbeeld een tekstboxje of een divje waar iets inkomt.

ik kan overigens niet de gehele html al terug geven vanaf mijn php script want dan heb ik een hoop opmaak en layout in mijn controller ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
De makkelijkste manier is het verwijderen van de childs die de tabel nu heeft en bijvoorbeeld een JS functie te bouwen die rij voor rij alle waarden weer terug in je tabel stopt.

Overigens is het toevoegen van de atribute onClick ook gewoon mogelijk a.d.h.v. Javascript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Oke super! heb gebruik gemaakt van jQuery en het was zo eenvoudig als:

$('.tableRow').remove();

waarbij alle table rijen de class tableRow hebben ;) nu even proberen op te bouwen

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama