Ik probeer te voorkomen dat mijn .bash_history bijgesnoeid wordt als ik bash afsluit, en aangezien ik tot nu toe in Red Hat 5.3 wegkwam met een enkel extra regeltje "unset HISTFILESIZE" in mijn .bashrc dacht ik dat in Ubuntu 8.04 (Hardy Heron) ook te kunnen. (bovendien staat volgens mij op de man page dat dit moet werken)
Als ik nu een nieuwe Gnome terminal open krijg ik echter nog steeds
...en mijn .bash_history wordt ook nog steeds bijgesnoeid.
Ik heb ook al een extra regel "shopt -s histappend" aan .bashrc toegevoegd, maar ook dat maakt geen verschil.
Als ik aan de command prompt "unset HISTFILESIZE" invoer krijg ik wel mijn zin, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan. Is dit een bug of mis ik iets?
---
edit:
heu??? En toch weet ik zeker dat mijn .bashrc gelezen wordt als ik een Gnome terminal open, want andere instellingen die ik erin heb worden wel overgenomen!
Als ik nu een nieuwe Gnome terminal open krijg ik echter nog steeds
user@host:~$ echo $HISTFILESIZE 500
...en mijn .bash_history wordt ook nog steeds bijgesnoeid.
Ik heb ook al een extra regel "shopt -s histappend" aan .bashrc toegevoegd, maar ook dat maakt geen verschil.
Als ik aan de command prompt "unset HISTFILESIZE" invoer krijg ik wel mijn zin, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan. Is dit een bug of mis ik iets?
---
edit:
user@host:~$ echo $HISTFILESIZE 500 user@host:~$ source .bashrc user@host:~$ echo $HISTFILESIZE user@host:~$
heu??? En toch weet ik zeker dat mijn .bashrc gelezen wordt als ik een Gnome terminal open, want andere instellingen die ik erin heb worden wel overgenomen!
[ Voor 16% gewijzigd door John_Glenn op 10-02-2009 01:20 ]