Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp bij keuze pc

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hopelijk kan/ mag ik op dit forum hulp vragen bij aanschaf van een gaming pc?
Na een week rondgeneusd te hebben op t net weer ik nog steeds niet welke pc ik het beste aan kan schaffen. Mijn budget is 900-1000 euro (compleet systeem, incl monitor, speakerset).
Mijn oog is gevallen op:
- Acer Aspire m5201: phenom 9950 2200mhz, 4gb ddr2, hd4850 1gb 256mb, chipset amd 780G etc +/- 700 euro
-Bij Alternate.nl : Neptunus : Q9400 2666mhz, 4gb ddr2, gf9800 gt, se audigy geluid etc 800 euro
Of weet iemand nog iets beters?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:02:
Hopelijk kan/ mag ik op dit forum hulp vragen bij aanschaf van een gaming pc?
Zie de [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht in het forumdeel Complete Systemen & Laptops, daar staat [BBG] High-end gamesysteem januari 2009 in wat een goede start is. Zie ook Wat is er, in 2009, anders in CSL? wat men over het algemeen wel en niet "mag" vragen :) .

Aangaande je vraag, die kan je met eigen inzet goed zelf beantwoorden. Ga kijken bij benchmarks wat deze systemen (videokaarten) presteren, en kijk naar wat je eisen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 10-02-2009 01:08 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Ddus als ik je goed begrijp, geef 100 euro meer uit en ik zit wel goed?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:20:
Bedankt voor je antwoord. Ddus als ik je goed begrijp, geef 100 euro meer uit en ik zit wel goed?
Nee, dat begrijp je niet goed. Ga kijken wat voor componenten er in die PCs zitten, zoek benchmarks en reviews, en vergelijk het met zelf geassembleerde PCs. Maar je zult het toch echt zelf moeten gaan uitzoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het zelf uitzoeken vind ik leuk om te doen, ik leer hierbij ook meer over pc's :9
De basis ontbreekt echter een beetje bij mij, dus vind ik het allemaal erg lastig.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:35:
Het zelf uitzoeken vind ik leuk om te doen, ik leer hierbij ook meer over pc's :9
De basis ontbreekt echter een beetje bij mij, dus vind ik het allemaal erg lastig.
Dan kost het je meer tijd. Neem de beslissing niet overhaast, er staat een schat aan informatie op deze site, in bijvoorbeeld de BBGs. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
gambieter schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 01:06:
[...]

Zie de [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht in het forumdeel Complete Systemen & Laptops, daar staat [BBG] High-end gamesysteem januari 2009 in wat een goede start is. Zie ook Wat is er, in 2009, anders in CSL? wat men over het algemeen wel en niet "mag" vragen :) .

Aangaande je vraag, die kan je met eigen inzet goed zelf beantwoorden. Ga kijken bij benchmarks wat deze systemen (videokaarten) presteren, en kijk naar wat je eisen zijn.
Weinig aan toe te voegen. Op GoT willen we je graag helpen met specifieke deelvragen als je ergens vastloopt, maar we gaan niet je systeem voor je kiezen. Bovendien geef je sowieso geen duidelijke eisen, dus kunnen we je zo niet eens helpen. Ik zou je aanraden om de aangegeven links goed door te nemen en bovenal zelf nadenken bij wat voor jou de belangrijkste eigenschappen zijn van een PC (performance (waarin?), maar ook verbruik, hitte, lawaai, formaat, uitbreidingsmogelijkheden etc), en mbt performance specifiek welke apps en indien 3D, op welke resolutie. Als je je eisen echt helder hebt wordt de keuze ook makkelijk :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.