Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 06:47
Ik wilde hier een oud computertje als webserver op gaan zetten, nu heb ik hier een Geforce 2 mx/mx 400 inzitten.

De driver versie zit nu op 7.7.7.2

Windows update geeft echter bij zijn essentiele updates versie 5.2.1.6 aan.

Ik wilde eigenlijk automatische updates wel aanzetten, alleen nu ben ik bang dat hij dan die driver gaat installeren. (deze driver bezorgt mijn computer bsod's).

Hoe zorg ik ervoor dat dat niet gebeurt?

Ik draai overigens winxp pro.

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door CvDongen op 10-02-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat bij elke update toch een linkje/knopje om deze te blokkeren ? Gebruik hier alleen maar Vista dus kan het zo niet controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2009 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Easy, gewoon automatische updates instellen op de 2e (of 3e) mogelijkheid:

Updates downloaden, maar ik bepaal wanneer de updates worden geïnstalleerd.

De updates worden dan wel automatisch gedownload, maar je krijgt een melding als ze klaar zijn om geïnstalleerd te worden.

Dan hoef je alleen nog maar even bij het installeren op 'geavanceerd' te klikken, en je kunt voor het installeren zelf bepalen welke updates je wel of niet wilt hebben :)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kun je dan ook de updates uitvinken en aangeven deze niet te laten terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
Oke, dat snap ik :)

Probleem is alleen dat de mogelijkheid erin zit dat ik het even vergeet, en dan zit ik dus met die slechte driver.
Kun je niet ergens instellen dat ie die driver permanent niet installeert?

edit:
@ Blackspot: Dat is precies wat ik bedoelde :)

[ Voor 13% gewijzigd door CvDongen op 10-02-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ah, jij hebt het blijkbaar ook.
Heb hier in een PC nog een GeForce 2 MX zitten, en die crasht ook op de Windows Update driver. Geen BSOD's, maar beeld out-of-range.

Werkt trouwens behoorlijk goed voor de rest :)

Misschien eens aanvraag doen of ze de driver verwijderen, of er de nieuwste versie ineens opzetten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• CvDongen
Achja, ik kijk voortaan altijd even voor ik een driver installeer of het wel echt een nieuwere versie is dan die er al opstaat. Kan een hoop ergernis voorkomen in ieder geval.

Hij gaf bij windows update ook een update voor mijn processor aan naar 1.0.0.0, terwijl die ook al op 5. nogiets zat. :P
Pagina: 1