[SBS2003/Exchange] SMTP adres veranderen

Pagina: 1
Acties:

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Eigenlijk kan ik alleen herhalen dat ik hetzelfde probleem heb als aarninkron.

Exchange 2003, alles gaat vlotjes tot je het primaire SMTP van de gebruiker verandert.
Mail word nog verstuurd, maar bij het afleveren gaat het fout.

In het Message Tracking Center zie je bij de betreffende mail enkel:
- SMTP: message submitted to advanced Queuing
- SMTP: started message submission to advanced Queu
- SMTP: Message submitted to Categorizer.

Ik heb de recipient policy (default) zo aangepast dat het domein ook toegevoegd is. (het is me enkel niet duidelijk of het vinkje "This Exchange Organisation is responsible for all mail delivery to this address" nu aangetikt moet worden of niet :X )

Iemand een idee waar het fout loopt?

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Droomygirl schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:43:
Ik heb de recipient policy (default) zo aangepast dat het domein ook toegevoegd is. (het is me enkel niet duidelijk of het vinkje "This Exchange Organisation is responsible for all mail delivery to this address" nu aangetikt moet worden of niet :X )
Die moet in ieder geval aan, als er niet ergens nog een mailserver staat die ook mail voor dat domein afhandelt (dat is ook gewoon wat er staat dus). Ik heb zo'n vermoeden dat 'ie bij jou aan moet staan.

P R N D

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hoe bedoel je, dat het bij het afleveren fout gaat ? Bedoel je hier mee dat je gebruikers voor dat nieuwe smtp adres geen mail meer ontvangen ?

Als dat het geval is, heb je wel een mx record aangemaakt in je dns voor de nieuwe namespace ? Als jij bv als standaard domainnaam abc.nl hebt, dan zul je in dns een mx record hebben voor je mail server die verantwoordelijk is voor abc.nl. Hetzelfde geldt voor je nieuwe domein. Daar zul je ook een mx record voor moeten aan maken in dns. Internet hosts weten niet dat jouw abc.nl domein ook verantwoordelijk is voor 123.nl

Heb je exchange ook geconfigureerd voor meerdere domeinen ? Ik neem aan dat je nieuwe smtp adres een andere domeinnaam heeft dan je standaard domein naam waarvoor je je exchange organisatie hebt ingericht ?

Configuring Exchange to receive mail for multiple domains

En je zult idd dat vinkje aan moeten zetten want anders wordt je mail gereject voor het nieuwe domein omdat relaying standaard niet toegestaan wordt.

XBL: MRE Inc

• Droomygirl
MRELynx schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:39:
Hoe bedoel je, dat het bij het afleveren fout gaat ? Bedoel je hier mee dat je gebruikers voor dat nieuwe smtp adres geen mail meer ontvangen ?
Als je het oude domein als standaard laat, krijgen gebruikers mail:
SMTP: Message Submitted to Advanced Queuing
SMTP: Started Message Submission to Advanced Queue
SMTP: Message Submitted to Categorizer
SMTP: Message Categorized and Queued for Routing
SMTP: Message Queued for Local Delivery
SMTP: Message Delivered Locally to user@oudedomein.be
SMTP: Store Driver: Message Delivered Locally to Store to user@oudedomein.be

(het vetgedrukte doet ie dus enkel als het oude domein als primair staat - ik moet er wel bij opmerken, als ik het nieuwe primair zet, en een andere gebruiker stuurt mail DAN gaat het wel |:( maar dus niet van buitenaf..)
Heb je exchange ook geconfigureerd voor meerdere domeinen ? Ik neem aan dat je nieuwe smtp adres een andere domeinnaam heeft dan je standaard domein naam waarvoor je je exchange organisatie hebt ingericht ?

Configuring Exchange to receive mail for multiple domains
Het is inderdaad een ander domein, ik pop alle mail naar binnen toe (dus het lijkt me niet onmiddelijk een DNS kwestie), alleen versturen moet ie dus gaan doen.
Jouw linkje naar MS is dus enkel de recipient policy aanpassen, die staat inmiddels goed MET vinkje ;)

Ter volledigheid heb ik deze tutorial ook deels gevolgt maar dat mocht helaas ook niet baten :|

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:35

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Droomygirl schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:56:
ik moet er wel bij opmerken, als ik het nieuwe primair zet, en een andere gebruiker stuurt mail DAN gaat het wel
Logisch omdat exchange van zich zelf wel weet dat hij verantwoordelijk is voor alle domeinen. De mail verlaat de organisatie niet eens en wordt direct in de store gedropt waarna de client het "ophaalt"
|:( maar dus niet van buitenaf..)
Logisch want niemand van buiten je organisatie weet dat je exchange server ook verantwoordelijk is voor het 2e domein.
Het is inderdaad een ander domein, ik pop alle mail naar binnen toe (dus het lijkt me niet onmiddelijk een DNS kwestie), alleen versturen moet ie dus gaan doen.
Dus je gebruikt een popconnector om alle inkomende mail op te halen bij een mailbox bij een provider ?

Denk toch echt dat je een MX record moet gaan aanmaken waarin je definieert dat jouw exchange server ook verantwoordelijk is voor je nieuwe domein.

Nu is het zo dat wanneer ik jou een mailtje zou sturen naar je nieuwe domein, mijn exchange server bij dns nagaat vragen wie verantwoordelijk is, voor jouw 2e domein (dus welke mail server). Mijn dns server zegt dat hij voor jouw 2e domein geen mail server kan vinden, dus bij mij zal de mail niet verstuurd worden waardoor jij niks zult ontvangen.

Ik kan het allemaal mis hebben, maar ga uit van de informatie die jij geeft hier boven.

XBL: MRE Inc

• Droomygirl
helaas is en blijft het windows.. na een reboot moet ik constateren dat alles werkt zoals het zou moeten -O-
dus, in the end moest ik alleen de recipient policy aanpassen en een email toevoegen..
*weer een reden gevonden om over te stappen op linux* :+

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je na het aanpassen van al die gegevens op je box wel de CEICW opnieuw gedraaid? Want anders kan je dit soort dingen krijgen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb dus een soort gelijk probleem.

Het mail domein is gewijzigd en heb ik door de CEICW door laten voeren.
Alles werkt zoals het hoort te werken alleen als de server een mail stuurt over status van de server (rapportage) dan wordt deze verzonden met als afzender het oude maildomein.

Heb heel de exchange manager en policies al door gespit maar kom het nergens tegen.

Het is niet heel erg schokkend en belemmert ook het functioneren niet, alleen vindt het wel zo netjes als alles gelijk getrokken is.

[ Voor 9% gewijzigd door DaVaRiOuS op 07-10-2009 23:03 ]

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Niemand een oplossing voor mijn bovenstaande issue ? :/
Pagina: 1